..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
25.01.2007 (23:59)  
Škoda, že ty střeva nejdou nacpat do kastle laminátky (240). Proti gustu žádný dišputát a podle mne je to jedna z nejhezčích lokomotiv, co kdy Škodovka vyrobila.
25.01.2007 (23:03)  
ohledne debaTY o rychlosti 200km/h i kdyz bude mit maximalku treba 220 tak preci kdyz pojede tech 160,nebude motor tak zatezovan,tak trpět,jako treba kdyz tech 160 jede gorila anebo potkan,popr bastard
25.01.2007 (22:57)  
drevak_patlak: No 200 nepotřebují, ale hodit se jim může ten výkon ne? Navíc pokud se nepletu, tak to je univerzální lokomotiva...
registrovaný uživatel peca 
25.01.2007 (22:52)  
drevak: Ja si myslim zase ze jo. Teda pokud se ta loko osvedci. Sice nepotrebujou vmax 200km/h, ale vykon se jim bude hodit....
registrovaný uživatel TS 
25.01.2007 (22:44)  
JP: Měly zajíždět - neměly zajídět, to je otázka do jiné diskuse, nicméně v plánu to tak už dlouho je. Viz http://www.novespojeni.cz/diskuze.php, příspěvky z 24.1. 23:39 a 25.1. 6:57.
25.01.2007 (22:42)  
Ad George_couser: Já myslím, že Cargo si žádné takové lokomotivy neobjedná, na nákladní vlaky nepotřebujete vmax 200 km/h. Spíš by pak mohla Škodovka vyvinout nějakou levnější nákladní variantu.
25.01.2007 (22:37)  
TS) No myslím, že EC jedoucí skrz Prahu by neměly na Hlavní nádraží zajížděn ani po dostavbě nového spojení. Nevidím k tomu důvod! To spíš nebudou na Holešovicích zaclánět klopidla ...

Kocour) 20 Ampz+Ampz143, 10 WRmz a 50 Bmz+Bmz241, 12 WLABmz a vše "mz", co přijede ze zahraničí, se ti zdá málo?
registrovaný uživatel TS 
25.01.2007 (22:35)  
JP: Jen malá poznámka. EC se nebudou přepřahat v Holešovicích, protože se budou přepřahat na hlavním, kam po dokončení Nového spojení mají zajíždět.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
25.01.2007 (22:31)  
JP: Myslel jsem to tak, že moc vagonů Č nemůže těch 160 ču 200 jezdit, ale s vagony s cizích zemí se to velmi ulehčí, jak jste již napsal, to je pravda a to je ta přednost.
25.01.2007 (22:19)  
Kocour) No, nemyslím. Výhoda té lokomotivy je ve vícesystémovém napájení - budeme moci poslat Gorily zpět domů na Slovač a ulehčí se i turnusu Bastardů, nebudou se EC přepřahat v Holešovicích, vlaky na 270+330 budou moci konečně jezdit Vmax 160 (nebo víc); v akceleraci - šance srážet zpoždění; budou nové - menší poruchovost; a mzetů také není málo, tzn. že všechny EC s brzdnými procenty nad 160 budou skutečně využité na maximum.

Jde jen o to, jestli Polonia/Sobieski, Vindobona/Hungaria/370/174, apod. vlaky budou ty vlaky "nejvyšší priority".

A Ondrůj už nebude muset pořád vychvalovat CDT680 ;-)
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko