..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (10:34)  
Payus: u 150/350 se me dycky libi rozjezd, když da první stupne a ventilatory začnu valit na plny ceres, to je nadhera :-)
26.01.2007 (9:42)  
Nemám ve zvyku kecat do věcí, kterým nerozumím, nicméně názor, že design je až podružná věc, bych si dovolil kvalifikovaně odmítnout jako proletářský.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
26.01.2007 (9:41)  
naopak mě laminátky moc nechytly,ale banány(gorily)...to je moje ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
26.01.2007 (8:44)  
Nejhezčí jsou šestikola ;o)

Ad změny převodů: Myslím si že by se tím značně snížila zaměnitelnost lokomotiv. Mít škatulku Osobní/Nákladní doprava asi v tomto případě není zcela na místě. Trvalá tažná síla je 213 kN, což je dokonce o malinko víc než u šestikola, čili s náklady by neměla ani tak mít sebemenší problém...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.01.2007 (8:35)  
hnatikk: "lepší zátah" .. na to stačí funkce nastavení poměrného tahu jako je třeba na esu ten 12ti polohový přepínač. S převodovými poměry bych si nehrál, těch 200 se může hodit i Cargo, vždyť např. v Německu jezdí NEx i 160 km/h a je otázka času kdy tahle kratochvíle dorazí i k nám.
26.01.2007 (8:31)  
Vajgl, AŽDtak: souhlas, laminatyk su karsne vozidla, je to moje srdcova zaležitost :-)
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
26.01.2007 (7:57)  
A co třeba změnit převody podle potřeby???Cargu by stačily na 160Kmh takže by ten stroj měl ještě lepší zátah než ted naopak u Ec a podobně by to chtělo něco jako 230Km/h aby se mohlo konkurovat taurusům ne???
26.01.2007 (7:42)  
Ano taky se mi víc líbil ten první návrh ale ten druhej taky není špatný -> už jsem si na něj zvykl -> ba se mi už dokonce líbí víc jak ten ptvní :-D Nedělejte závěry. Lokomotiva ( ne jenom lokomotiva ) vypadajá na obr. mnohem jinak než ve skutečnosti -> viz třeba mobil. Nechte se překvapit. Třeba bude moc hezká. Já se teda na ní moooc těšim.:-)
Je lepší aby jsme podporovali český průmysl než německý. Ano můžeme říci že jsou na tom Taurusy lépe ale nechme se překvapit naši Škodovkou 380.
registrovaný uživatel Vajgl  mail  
26.01.2007 (7:29)  
Tak tak ... mám staré železničáře z roku 1965/66 a tam jsou první fotky laminátek a můžu říct že je to výborná ukázka kvalitního českého designu která i dnes má co říct. Laminátky jsou jedny z nejhezčích lokomotiv. To mi nikdo nevymluví.
26.01.2007 (4:02)  
Josef Petrák: ČD vlastní 50 Bmz+Bmz241? Já myslel že jen 41 (26+15)...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko