..: Stav vývoje lokomotivy řady 380 :..

380 - studiePlzeň - Vývoj lokomotivy řady 380/109 E probíhá na plné obrátky. V současné době se dokončuje konstrukční dokumentace posledních uzlů a celků. Prakticky je dokončen vývoj hrubé stavby skříně (dále jen HSS).

Dvě HSS byly již v loňském roce vyrobeny a odzkoušeny na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích s kladnými výsledky. Evropské normy TSI, podle kterých je tato lokomotiva schvalována, doznaly zásadní změny a stanou se závaznými během roku 2007. Změny norem TSI se hlavně týkají crashových scénářů, což se zásadně promítlo na konstrukci kabiny. HSS lokomotivy ČD380/109 E již dnes těmto novým požadavkům vyhovuje a očekává se v dohledné době certifikace. Dále probíhá testování trakce na zkušebně ve ŠKODA Transportation.

Do konce roku by se prototyp lokomotivy mohl objevit na okruhu v Cerhenicích

Dodavatelem trakce (asynchronních motorů 1.700kW, měničových skříní a nadřazeného řízení) je sesterská společnost ŠKODA Electric Plzeň. Výsledky tohoto testování budou známy v květnu 2007 - před začátkem oživování prvních dvou prototypů 109E. Slouží hlavně k optimálnímu „naladění“ celého trakčního systému. Nyní probíhá příprava pro montáž strojovny a stanoviště strojvedoucího. Většina komponentů na první dva prototypy je již dodána a v průběhu měsíců únor – květen 2007 bude probíhat jejich montáž do lokomotivy. Paralelně probíhá výroba podvozků. Oživení a přistavení prvních dvou prototypů lokomotivy 109 E/ČD380 na zkušební okruh u Velimi se plánuje ve 3. čtvrtltetí letošního roku. Tento termín se může ještě posunout, protože během vývoje nového stroje dochází vždy k nějakým nepředvídatelným komplikacím.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design. Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS. Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6.400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

zdroj: Škoda Transportation


Trainman | 25.1.2007 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Payus  mail  
25.01.2007 (22:16)  
podle parametrů to bude špičková loko,ale design je hrozný...dynamičtější tvary "banánového" veterána se mi líbí víc
Korrespondent oder ŽP Mitglied Baresm  mail  
25.01.2007 (22:12)  
Georgo: Je fakt, že nynějších 160 km/h stačí, protože zase jsou loko, ale nejsou vagony. Tak to bude fajn, že budeme mít 380ky a pár let Pendolino, ale stejně bude pořád vmax 160 a cestovní rychlost bude pořád stejná, akorát budeme mít hezký lokotky.
25.01.2007 (22:05)  
Kocour: akurát tých 200 bude možné voziť len "emzety" a WLABmee ZSSK - alebo pripriahnuť 680 :)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Baresm  mail  
25.01.2007 (21:07)  
Taky by bylo dobré, když už budeme mít nové lokomotivy, zvýšit max. rychlost na tratích na 200 nebo 180 km/h.
25.01.2007 (20:35)  
Těch loko by bylo zapotřebí aspon 100,však časem možná bude.Ten vzhled:mě se líbí tento i ten předchozí.Taurus je dnes prostě bomba,něco jako Ferrari na kolejích.Ideální by bylo dnes už tři roky mít Taurusy a za další dva 380tky.Kolik má taurik výkon a trakčních motorů?
25.01.2007 (20:32)  
Já bych ten design nepodceňoval, všimněte si jak vypadají mašiny od Siemense, samozdřejmě je zcela nejdůležitější aby vše fungovalo jak má, ale i tak je ta nová tvář super!
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
25.01.2007 (20:28)  
Takových 10-15 kousků by jistě slušelo i ZSSK za dosluhující gorily. Maďarští dopravci už si zvykají na Taurusy, škoda. A Itálie, Švýcarsko, tam by jich pár taky mohlo skončit. Něco pro menší německé či rakouské dopravce, v růžové budoucnosti třeba i Polsko, tam mají škodovky rádi. Příjemné fantazírování :)
25.01.2007 (20:02)  
Jenom doufám, že nezůstane u 20 kusů a třeba takové Cargo by mohlo objednat dalších 50...
25.01.2007 (19:32)  
Je příjemné číst, že vývoj pokračuje takovým tempem. Sice lze předpokládat, že problémy někde nastanou - a kdyby ne, kolejové obvody nám zavaří - ale myslím, že tentokrát to bude úspěšný projekt! Už se těším na nové stroje.

Technická. By mě zajímalo, jestli se již spekuluje, co jsou ony vlaky nejvyšší priority? - že by transevropská EC, kontejnerové vlaky, ...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
25.01.2007 (19:28)  
Vlakosexuál: jasne, to je ten prvni design, ktery uz davno neplati.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko