..: Vietman vybuduje vysokorychlostní železnici :..

Ilustrační obrázek Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

Detailní investiční plány provede železniční firma ve spolupráci s japonskými experty. Sedmnáct procent prostředků dá vietnamská vláda především z japonského rozvojového programu. Vietnam Railways pokryjí 30 procent nákladů, a to především z půjček. Vietnam Railways nezveřejňuje zisk. V roce 2006 ale její tržby dosáhly 5,3 bilionu dongů, tedy 330 milionů dolarů.

zdroj: ČTK, TÝDEN, iHned.cz


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 7.2.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.02.2007 (19:07)  
BTW: nekdo se ptal, ze by ho zajimalo kdo je ČD4ever, tak je to nejaky Matěj Bartoš:) Alespon na K-reportu tak byl odhalen. Vystupuje i pod nickem Scyl:)
07.02.2007 (18:59)  
Kdyz uz tu kdosi mluvil o nejakych ideologickych zvastech, tak by me zajimalo kde a kdo rika, at oficialne, tak i neoficialne nejake ideologicke zvasty. Jeste tu nekdo zminil CT, tka jen upozornim, ze v uplynulem pulroce byly na CT dva dokumenty o soucasnem Vietnamu a jeho ekonomickem zmahani. Nicmene i pres to, ze Vietnam roste, kapitalismus tam i pres komunisticke vedeni jen kvete a snazi se natahnotu do zeme turisty, tak prumerny Vietnamec je chudy a na svezeni VRT nema a dlouho mit nebude. Vyhoda asijskych zemi je ta, ze jsou velmi lidnate a tak i kdyz obyc lide casto takrka zivori, tak se najde dost bohatych, kteri teoreticky provoz zaplati. Jiste, ze jde o investici dobudoucna, nicmene ja reagoval na zvasty, ze nas za chvili predezene i Mongolsko. Pokud mate pocit, ze se vse posuzuje jen tim, zd av dane zemi je urcity usek VRT mezi dvema mesty a zbytek zeme nema ani poradne silnice a presto mate pocit, ze ta zeme je vsypela, tak ano, predezene nas i Mongolsko. Je totiz realne stavet i v mene rozvinutcyh, avsak lidnatych a hlavne rozlehlych zemich VRT, nicmene stavet VRT v CR je pomerne dost neprakticke, muze se mluvit tak o dvou , trech trasach a to jen za predpokladu, ze budou hojne vyzuzivany pro mezinarodni dopravu. Uvedomte si, neco jineho je, kdyz VRT spojuje 1600km pobrezi na kterem zije nekolik milionu lidi a tri regiony na vzdalenosti 350km, kde ziji roztrousene ctyri miliony lidi max. Pricemz stanicni mesta nemaji miliony obyvatel, ale povetsinou statisice. A dale zde paralelne existuji koridorove trate a dalnicni sit. Mam pocit, ze i zelpage postihuje soucasna nemoc snad vsech diskusi, kdy vetsina prispevku je psana nevzdelanymi (v danem oboru zcela se neorinetujicimi) kriklouny, kteri maji jen chut se hadat, nebo neco ci nekoho shazovat.
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
07.02.2007 (18:00)  
Ad Jiri Prusa: Je to takova hra s cisly... roční tržby 330 mil.USD vs. náklady na stavbu, nicméně domnívám se, že v prvé řadě se jedná o to napojit vietnamskou síť na okolní země a je to součást širšího regionálního plánu (a la panevropské koridory)... Neznám tržby např. z úseku Přerov-Břeclav, ale počítám, že se bude jednat o stejný poměr mezi náklady na modernizaci 330 a roční tržbou za tento úsek. A také nikdo nezpochybňuje význam modernizace této trati. P.S. Celkové tržby vietnamských železnic budou prakticky totožné se ziskem z provozu na trati Hanoi-Saigon, neboť je to takřka jediná trať v zemi...
07.02.2007 (17:48)  
Petryk: no kdo asi, Alda Ondrůj :D ! Už jste Álovi poslali tu pěknou básničku, kterou jste stvořili na fóru?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
07.02.2007 (17:30)  
:-D To se povedlo. nikoli "Vietman", ale "Vietman"
registrovaný uživatel VKor 
07.02.2007 (17:23)  
Poznámky Pepoše a Smeda poněkud zapadly, takže se (teď už výslovně) přimlouvám za opravy překlepů v titulku a v první větě (nikoli "Vietman", ale "Vietman", nikoli "Vietmanská", ale "Vietnamská"). Dík :-)
07.02.2007 (15:54)  
Naprostý souhlas s Borovičkou, u rákosníků to bude i delší výhled do budoucna, u nich totiž není plánování smrtelný hřích a za takových 25 let budou vysmátý, až dojde gumokolu šťáva. Ostatně ICE nebo TGV je přece VTR! Nebo ne?
A přiznejme si, že o Vietnamu nevíme naprosto nic mimo pár ideologických žvástů!
07.02.2007 (15:46)  
Trochu méně ideologie a více reálnějšího uvažování. VRT je zde navržena v oblasti velmi velkého zalidnění, které má navíc liniový charakter a nevybudovanou paralelní silniční síť (pokud tedy Vietnam současně neplánuje podél pobřeží i výstavbu dálnice). Na to pochopitelně rychle se vzmáhající ekonomika Vietnamu může mít. U nás v Česku je problém odkud kam koho vozit po VRT, když mezistaniční vzdálenost skoro přesahuje rozměr státu a přeshraniční železniční doprava je dnes velmi slabá. Nakonec ani ta relace Praha - Ostrava si na VRT nevydělá a pokud přidáme mezistanice, ztratí se parametry VRT. Současné SCP je možná hranice, co provozovat v podmínkách naší železnice.
07.02.2007 (14:37)  
Petr Krček: Ono nejde o dopravu v republice, ale spíš o dopravu přes republiku. Nedělal bych kategorické soudy o tom, co bude potřeba za 20-30-50 let a že VRT nebude potřeba. Pokud na to budou peníze a vyplatí se to stavět, což podle mého názoru přijde se zdražováním ropy (elektřina se dá vyrobit z různých zdrojů, s kerosinem je to horší), tak proč ne 300? Brno-Břeclav se dá upravit na 200 bez velkých nákladů, Ostrava-Přerov-Břeclav taky, totéž Praha-Choceň, ale zbytek koridorů by se na 200 musel udělat kompletně znova, často v tunelu. A to je drahé samo o sobě.
07.02.2007 (14:15)  
Rákosníci akorát okopírují ICE nebo TGV.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko