..: Vietman vybuduje vysokorychlostní železnici :..

Ilustrační obrázek Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

Detailní investiční plány provede železniční firma ve spolupráci s japonskými experty. Sedmnáct procent prostředků dá vietnamská vláda především z japonského rozvojového programu. Vietnam Railways pokryjí 30 procent nákladů, a to především z půjček. Vietnam Railways nezveřejňuje zisk. V roce 2006 ale její tržby dosáhly 5,3 bilionu dongů, tedy 330 milionů dolarů.

zdroj: ČTK, TÝDEN, iHned.cz


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 7.2.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
07.02.2007 (14:03)  
Já bych v ČR taky VRT nestavěl.Ideální by bylo:páteřní koridory 200,hlavní tratě 160,lokálky 100.
07.02.2007 (13:44)  
Podle mě jediná VRT která by u nás už teď měla pomalu smysl postavit, je z Prahy na Norimberk, ovšem jen pokud naváže na VRT směr Paříž. VRT na Vídeň a Varšavu jsou ještě méně aktuální, tím spíš pro vnitrostátní dopravu. Místo toho by se mělo něco vrazit do zlepšení parametrů hlavních nekoridorových tratí, namátkou tratě 230, 250 (aby se tudy jezdilo na Brno), 300, 190, 225, 240, 020, 030, 070, 086, ,072, 130... spojeno s nákupem vhodných vozidel pro tyto tratě.
07.02.2007 (13:18)  
AD násoska ano ekonomika v Čině roste cca 2x rychleji než u nás.Ale to ani tento jistě fenomenální růst nezdůvodní obrovské náklady.
07.02.2007 (13:07)  
Deadeye: kdyby u nás bylo aspon 180-200,tak bych byl ja nick CD4ever..šak snad se vnuk dočká.
07.02.2007 (12:52)  
Pánové pozor, nějak vám všem uniká, že Vietnam prodělává podobný ekonomický rozmach jako Čína. Nesmíte poslouchat jen ČT a číst MF dnes.!
registrovaný uživatel Petryk 
07.02.2007 (12:49)  
Zajímalo by mě, kdo se skrývá za tajemným nickem ČD4ever...

Faktem je, že taková VRT Praha - Brno vedená podél D1 by byla dokonalá záležitost ;-)

Jinak jsem měl minulý týden poprvé v životě možnost vyzkoušet žlutý autobusy Student Agency - do Liberce... Já jsem zastáncem železnice, ale když srovnám, že zpáteční Kolín - Praha mě stojí 117,- a většinou jedu v Béčkách, ale zase si to nemusím rezervovat dopředu a zpáteční Praha - Liberec mě stála 120,-, dostal jsem kafe, časopis a zapůjčili mi sluchátka a měl jsem na výběr 8x audio + 1x video... Sice v busu není místo a to mi moc vadí, ale tenhle komfort by se mi líbil...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.02.2007 (12:06)  
Venca Vulgár: Prázdné? Hmmm...a viděl jsi všechny spoje za den? Kamaráde drahý...nadávání na Pendolino už dávno není v módě ;o)
07.02.2007 (11:59)  
Mongolsko nás předežene,my budem závodit s Madagaskarem,Etiopií a Zanzibarem.ČDnever můžeš vysvětlit proč zázračný kundolíno jezdí prázdný?!
07.02.2007 (11:14)  
Taky mi to, pri srovnani trzeb a nakladu, pripada jako ekonomicky nesmysl. Takove to mistni zehrani, ze nas predbiha kde kdo je naprosty nesmysl. Jednak to je zatim zamer a vime jak to u takovych zameru casto byva. Za druhe radeji budu mit funkcni normalni zeleznici s rychlostmi okolo 140 az 160 km a se spoustou spoju, nez jendu trat, ktera zadluzi cely stat na dvacet let dopredu a budou se po ni prohanet jen cizinci a papalasi a dototvat tu jizdu bude obycejnej clovek ze zvyseneho jzidneho. Strasne by me zajimalo jak mco by ti stezujici se jedinci jezdili rychlovlakem, kdyby VRT byly u nas. Kolik z nich by bylo ochotno priplatit si peknou sumicku, pocitejte cca 600 az 1000kc za listek na trasu Praha - Ostrava (a to je minimum kolik by stal listek) kdyz by na nasich 300 kilometrech byl rozidl jizdni doby tak hodku. VRT se maji stavet tam kde maji opodstatneni a vyuziti, tedy na dlouhe trasy, kde konkuruji letadlum (cca min 200km, lepe vsak 300 a vice), ne jako nahrada obycejnych vlaku.
registrovaný uživatel smed 
07.02.2007 (10:47)  
Pepoš: Přece tam kde mají Vietmanskou vládu!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko