..: Dráhy si trať pochvalují, lidem vadí zpoždění :..

Ilustrační obrázekOpava - Elektrifikace tratě z Ostravy do Opavy přišla na 1,7 miliardy korun a 2 roky trvaly útrapy cestujících, kteří museli různě přestupovat do autobusů. Měla jediný smysl, zrychlit a zkvalitnit cestování. Na trať vyjely nové klimatizované soupravy City Elefant, které dokáží jet rychlostí až 140 km v hodině a rychlost tratě se po rekonstrukci zvýšila na 100 km/h. Má to však jeden háček: trať je pouze jednokolejná a tím, že na sebe vlaky čekají, vzniká zpoždění.

„Jezdím domů z Prahy 2x měsíčně a pokaždé využívám večerní spoj, který přijíždí podle jízdního řádu do Štítiny ve 22:19 hodin. I když je cestování elefantem pohodlné a v tuto dobu nejezdí ani moc lidí, pokaždé stojíme v Děhylově, až projede vlak z protisměru. Posledně na mě mamka ve Štítině čekala víc jak 10 minut,“ řekla Katka (25) z Kravař. Stejnou situaci prožívá při cestování do práce i Jiří Klán (26) z Opavy, který téměř denně dojíždí do Ostravy-Kunčic. „Ráno vyjíždím v 5:32 hodin přímým vlakem a dalším přímým vlakem s odjezdem v 15:22 hodin z Kunčic se vracím. Ráno je to celkem v pohodě, to vlak mívá zpoždění pouze výjimečně, ale odpoledne je to horší. Protože je jen 1 kolej, pokaždé v Děhylově čekáme na protijedoucí vlak. Obvykle asi 10 minut, občas i víc,“ popisoval mladík.

Zbytečná první třída?

Výhody nových vlakových souprav lidé oceňují. CityElefanty jim připadají tiché, pohodlné a dobře se jim v nich cestuje. Za zbytečná však považují místa vymezená pro cestující 1.třídy. „Jejich smysl mi uniká. V elefantu zabírá 1.třída půl vagónu ze 3. Hlavně v pátek odpoledne, kdy je vlak opravdu plný, by více prostoru pro "normální" lidi zkulturnilo cestování daleko víc. Až na pár výjimek je stejně 1.třída neobsazená, všichni se mačkají ve zbytku vlaku a někteří musí stát, protože není kam si sednout,“ popisoval cestování ve špičce Klán. Jako velké plus zase vidí, že vlak pokračuje ze Svinova dál směr Mosty u Jablunkova, takže mu odpadá přestupování.

Ostrava SvinovJosef Novobilský, vedoucí odboru provozu Správy dopravní cesty Ostrava, uvedl, že při plánování stavby nikdy neuvažovali o dvojkolejné trati. „Kapacita tratě je dostatečná i s jednou kolejí. Výsledky v praxi jsou velmi dobré, dá se říct výborné pro zrychlení a zkvalitnění dopravy,“ hodnotil Novobilský. Uvedl, že rychlost na trati se zvýšila z původních 70 a 90 kilometrů v hodině na 80 a 100 kilometrů v hodině. Přitom průměrnou 100 km rychlost je možno dosáhnout na 27 km z celkové délky 29. „Zatímco u rychlíků a spěšných vlaků trvala v roce 2004 cesta z Ostravy do Opavy asi 30 minut, letos se snížila na asi 20 minut. U osobních vlaků se z 39 až 49 minut snížila asi na 35 minut,“ uvedl Novobilský.

Co se za uplynulé 3 roky na trati dlouhé 29 km kromě elektrifikace všechno vybudovalo, popsal stavební dozor Správy dopravní cesty Václav Prokeš. „Kromě úpravy železničního spodku, svršku a mostů jsme zmodernizovali také sdělovací zařízení a zabezpečovací zařízení celé trati bude ovládáno dálkově ze stanice Ostrava-Svinov. Celkovou rekonstrukcí prošly také silnoproudé rozvody, osvětlení a vytápění výhybek,“ popisoval Prokeš. Ve stanicích Ostrava-Třebovice, Děhylov, Jilešovice, Lhota u Opavy, Mokré Lazce a na Štítině byla postavena nová ostrovní nástupiště a nový je třeba i podchod na opavském nádraží.

Výpravčí bude řídit nádraží počítačem

Změny zaznamenali cestující také na opavském východním nádraží. Hotov je podchod a pro invalidy fungují 2 výtahy. Rekonstrukcí prochází i historické zastřešení na krnovském nástupišti. „Dělníci postupně dokončují i úpravu nádražní budovy. Místo kiosku s občerstvením na nástupišti bude pro cestující upraven prostor na rohu budovy. V nové hale už funguje také naše informační centrum,“ popisoval práce vrchní přednosta opavské stanice Jiří Valeček. Koncem března se zprovozní také nové zabezpečovací zařízení a ovládání výhybek. „Pak bude výpravčí řídit veškerý provoz nádraží od počítačového pultu,“ řekl Valeček.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 14.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.02.2007 (21:04)  
Jak to tady tak čtu, tak mne napadlo: proč tuhle ,,vymoženost" pro několik snobů, pro které představuje cestování dvojkou těžkou duševní újmu, nerozšířit na úplně všechny osobní vlaky, co u nás jezdí? Předpokládám, že tito narušení jedinci to rádi zasponzorují a taková 810, regionova, nebo žabotlam bude s několia oddíly první třídy vypadat určitě zajímavě. Ostatní cestující, kteří už dnes, při tendenci šetřit, ať to stojí, co to stojí, jezdí mnohdy tak, že celou cestu stojí na jedné noze a ještě ne na své se jistě rádi trochu uskrovní, aby si nějaký milostpán mohl jednou za rok dojet pohodlně do Horních Kotěhůlek na houby. Osobně jsem zažil případ, kdy průvodčí v beznadějně přecpaném Ešusu prohlásil: je to sice jednička, ale klidně si tam sedněte, já už sem nepřijdu. Předpokládám, že se najdou minimálně tři blbci, kteří by ho chtěli potrestat.
15.02.2007 (21:02)  
City Elefant nějak ztrácí dech... nevím z jakého důvodu. Už několiktrát CityElefant na osobním vlaku z Č.Těšína na Karvinou a Bouhumín nejel(věčerní spoj). Mě nějak nejde do hlavy proč je CityElefant poschoďový, když prakticky jezdí v taktu na všech tratích a většinou v zahraničí preferují klasickou soupravu pro rychlou výměnu cestujících. Možná to je kvůli té jedničce, aby za doplatek byl lepší výhled.City Elefanty by měly být nasazovány na méně frekventovaných spojích, ta jednička tam zbytečně zabírá místo a osamocený cetsující v jedničce na kterého se špatně tváří několik stojících cestujících na hranici mezi jedničko a dvojkou se asi necítí nejlépe.ČD se ale dobře snaží naštvat svým přístupem k jedničce obyčejné cestující(ČD Lounge,City Elefant)
15.02.2007 (20:08)  
zajímavá diskuze:)))
- teď nejdříve: normálním rychlíkem jsem už dlouho nejel, ale v IC/EC žádný velký rozdíl mezi 1. a 2. třídou nevidím, obě dvě jsou stejně špinavé a hajzlík smrdí v jedničce stejně jako ve dvojce.
- když si vezmu rakouský vůz 2. třídy, tak kde se na něj hrabe česká jednička...je tam i zásuvka pro NB
- v pendolínu netrvám na červené barvě a bagetě v 1. třídě..a opilých Angličanech jedoucích ze Stodolní už vůbec ne...
- ti Angličané opravdu stojí za to, takže se nemusí narazit v 1. třídě pouze na inteligenty.
- všimli jste si, že jsem ani jednou nepoužil "ty" nebo "vy"? asi proto, že píšu o problému nikoliv o diskutujícím..ani nemám ani problém s velkým "T" nebo "V"..jinak se hůř říká "Vy vole" než "ty vole":)))))
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (19:51)  
Jo a pokud teda ma byt definovany standart prvni tridy, tak ma byt definovany i standart prepravy vubec? Tj. ta rychlost? Prece rychlik Brno-Breclav jede 120-140 kmh, zatimco Brno-Veseli jede tak 90 (a je to v nem jak na lodi:). Cena je pritom stejna. je to fer?
registrovaný uživatel M 
15.02.2007 (19:47)  
Ad tykani a velka pismena - jako a neni snad jedno jak pise? At pise treba vsechno velkym, obsah sdeleni je stejny takjakotak a stylistika zajima jen cestinarky. Mam snad Georgovi napsat, ze at pise cesky, ze neni v norme?

No a ty rozdily - kupe se da merit na dva smery - a v Ackach je o jedno (?) kupe min, takze zakonite tam musi byt vice mista...
To s temi danemi je pekne dojimave, ale nevim, jestli je to na miste. Proste rohlik stoji 1,50, croissant stoji 5. Pokud nekomu nechutna rohlik, tak at da bura nebo at zmoula rohlik. Ma volbu. Nemuzu tvrdit nechci rohlik, ale vic jak 1,50 nedam. Tu prazdnou jednicku totiz lze interpretovat i tak, ze s narvanou dvojkou jsou vsichni spokojeni a nemaji nejmensi zajem to menit. Pokud by na tom zajem meli, tak jednicka nebude prazdna. Takze mozna jednicka zbytecna je, ale pokud se zrusi, tak bez nahrady (protoze ti lide vlastne nemaji potrebu z narvane dvojky uniknout)... Podobne je to s mistenkami. Tuhle jsem jednoho typka vyhazoval. Brblal, ale c´mon man, je patek a vlak bude narvanej, ty to vis a stejne si tu mistenku nekoupis. Sorry... Superb taky nezlevni na cenu Fabie jen kvuli tomu, aby se jich prodavalo stejne.
To ze je ta volba draha je ale zrejme. Kdyby croissant stal 2 koruny, tak je hned vykoupi "rohlikova luza" a ten, ktery by za tu jednicku klidne bura dal utre nos, protoze kriteriem nebude ochota zaplatit, ale rychlost nakupu
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (19:12)  
Pan Pz se vytratil.To se tedy v diskuzi moc nepředvedl.Škoda!Chtěl jsem debatovat o efektivnosti některých zastávek na danných tratí.Proč třeba zastávka stojí někde v poli kde nikdo není a není například poblíž některého menšího města?Proč i podle mě má 471 tolik míst k sezení pro 1 třídu!!Proč například některé přejezdy nejsou lépe chráněné či přestavěné na mimoúrovnˇové?Kdy se bude rekonstruovat tratˇ do Liberce město zhruba 100 tis obyvatel.Že současná trat je nedostačující.A těch podmětů by se našlo určitě více!!
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (19:01)  
Pane PZ s vámi je tedy debata!!!Jste tu vůbec????
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:57)  
Pane PZ mě připadá ,že kromě té češtiny jste mi zatím nic neřekl!Ale třeba se pletu?Oprav te mě !
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:53)  
Pane Pz vy být na chatu ,tak si ani nestihnete pokecat!!!
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:52)  
Tak pane PZ já čekám stále na vaši odpovědˇ!
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko