..: Dráhy si trať pochvalují, lidem vadí zpoždění :..

Ilustrační obrázekOpava - Elektrifikace tratě z Ostravy do Opavy přišla na 1,7 miliardy korun a 2 roky trvaly útrapy cestujících, kteří museli různě přestupovat do autobusů. Měla jediný smysl, zrychlit a zkvalitnit cestování. Na trať vyjely nové klimatizované soupravy City Elefant, které dokáží jet rychlostí až 140 km v hodině a rychlost tratě se po rekonstrukci zvýšila na 100 km/h. Má to však jeden háček: trať je pouze jednokolejná a tím, že na sebe vlaky čekají, vzniká zpoždění.

„Jezdím domů z Prahy 2x měsíčně a pokaždé využívám večerní spoj, který přijíždí podle jízdního řádu do Štítiny ve 22:19 hodin. I když je cestování elefantem pohodlné a v tuto dobu nejezdí ani moc lidí, pokaždé stojíme v Děhylově, až projede vlak z protisměru. Posledně na mě mamka ve Štítině čekala víc jak 10 minut,“ řekla Katka (25) z Kravař. Stejnou situaci prožívá při cestování do práce i Jiří Klán (26) z Opavy, který téměř denně dojíždí do Ostravy-Kunčic. „Ráno vyjíždím v 5:32 hodin přímým vlakem a dalším přímým vlakem s odjezdem v 15:22 hodin z Kunčic se vracím. Ráno je to celkem v pohodě, to vlak mívá zpoždění pouze výjimečně, ale odpoledne je to horší. Protože je jen 1 kolej, pokaždé v Děhylově čekáme na protijedoucí vlak. Obvykle asi 10 minut, občas i víc,“ popisoval mladík.

Zbytečná první třída?

Výhody nových vlakových souprav lidé oceňují. CityElefanty jim připadají tiché, pohodlné a dobře se jim v nich cestuje. Za zbytečná však považují místa vymezená pro cestující 1.třídy. „Jejich smysl mi uniká. V elefantu zabírá 1.třída půl vagónu ze 3. Hlavně v pátek odpoledne, kdy je vlak opravdu plný, by více prostoru pro "normální" lidi zkulturnilo cestování daleko víc. Až na pár výjimek je stejně 1.třída neobsazená, všichni se mačkají ve zbytku vlaku a někteří musí stát, protože není kam si sednout,“ popisoval cestování ve špičce Klán. Jako velké plus zase vidí, že vlak pokračuje ze Svinova dál směr Mosty u Jablunkova, takže mu odpadá přestupování.

Ostrava SvinovJosef Novobilský, vedoucí odboru provozu Správy dopravní cesty Ostrava, uvedl, že při plánování stavby nikdy neuvažovali o dvojkolejné trati. „Kapacita tratě je dostatečná i s jednou kolejí. Výsledky v praxi jsou velmi dobré, dá se říct výborné pro zrychlení a zkvalitnění dopravy,“ hodnotil Novobilský. Uvedl, že rychlost na trati se zvýšila z původních 70 a 90 kilometrů v hodině na 80 a 100 kilometrů v hodině. Přitom průměrnou 100 km rychlost je možno dosáhnout na 27 km z celkové délky 29. „Zatímco u rychlíků a spěšných vlaků trvala v roce 2004 cesta z Ostravy do Opavy asi 30 minut, letos se snížila na asi 20 minut. U osobních vlaků se z 39 až 49 minut snížila asi na 35 minut,“ uvedl Novobilský.

Co se za uplynulé 3 roky na trati dlouhé 29 km kromě elektrifikace všechno vybudovalo, popsal stavební dozor Správy dopravní cesty Václav Prokeš. „Kromě úpravy železničního spodku, svršku a mostů jsme zmodernizovali také sdělovací zařízení a zabezpečovací zařízení celé trati bude ovládáno dálkově ze stanice Ostrava-Svinov. Celkovou rekonstrukcí prošly také silnoproudé rozvody, osvětlení a vytápění výhybek,“ popisoval Prokeš. Ve stanicích Ostrava-Třebovice, Děhylov, Jilešovice, Lhota u Opavy, Mokré Lazce a na Štítině byla postavena nová ostrovní nástupiště a nový je třeba i podchod na opavském nádraží.

Výpravčí bude řídit nádraží počítačem

Změny zaznamenali cestující také na opavském východním nádraží. Hotov je podchod a pro invalidy fungují 2 výtahy. Rekonstrukcí prochází i historické zastřešení na krnovském nástupišti. „Dělníci postupně dokončují i úpravu nádražní budovy. Místo kiosku s občerstvením na nástupišti bude pro cestující upraven prostor na rohu budovy. V nové hale už funguje také naše informační centrum,“ popisoval práce vrchní přednosta opavské stanice Jiří Valeček. Koncem března se zprovozní také nové zabezpečovací zařízení a ovládání výhybek. „Pak bude výpravčí řídit veškerý provoz nádraží od počítačového pultu,“ řekl Valeček.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 14.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.02.2007 (18:49)  
Georgo: Tenhle argument jsem popravdě čekal. Moc však nedrží, protože jednak je tato možnost neúměrně drahá (neúměrněji, než třeba příměrové vysílání ČT2 v poměru k ČT1), ale hlavně není na drtivé většině spojů vůbec dostupná (to je jako ČT2 s pokrytím 5 %) a pořád platí, že dopředu nevíte, co obnáší (bude místo? bude klimatizace? bude zásuvka? apod.). Takže i pro ty milovníky volby je ta volba dost drahá a tristní a určitě by se zlepšila, kdyby tu fungovalo zdravé tržní prostředí.

380: Nepleťte si diskusi s chatem. Jazyková forma není výmysl, ale usnadňuje komunikaci. Kdybyste se ji snažil dodržovat, nemuseli bychom ztrácet čas luštěním toho, co jste vlastně chtěl říci.
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:47)  
Tak pane Pz čekám na vaši odpovědˇ!Chcete přeci debatovat,nebo nechcete?
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:41)  
Tak pane Pz například .Srovnejte některé rychlosti na 1 koridoru.Myslíte si ,že některé úseky jsou efektivní??Co je to efektivní???Připadá vám efektivní se rozjet na až skoro hranici 160 km h a pak následně hned brzdit?Některé podotýkám některé úseky jsou .....!Nejsou efektivní!Nejde tedˇ o kvalitu odvedené práce na trati,ale o poloměr tratě!Některého úseku.Mě připadá více efektivní se rozjet na 160km h a jet touto rychlostí asponˇ na nějaké délce.To je efektivnější.Mohu pokračovat.Proč například Regionovy mají max rychlost 80 km h.Když přitom přípojné vozy jsou konstruovány na max 100 km h.Proč se při rekonstrukcí nepřemýšlelo o max vyžší?Nebo jiný příklad.Pojedete na trati kde je maximálka 80 km h Regionovou.Točíte motor do max otáček.Kdyby maximálka byla 100 km h,netočíte motor do maximálních otáček.Kde je úspora paliva, motoru?Nikde!!!
registrovaný uživatel PZ 
15.02.2007 (18:32)  
380: Aha... Ale že tomu o té železnici není absolutně rozumět, to ti nevadí. Těžko můžeme reagovat na to, co píšeš, když ti nerozumíme... Nebo aspoň já teda, nevím jak ostatní.
15.02.2007 (18:29)  
mates111, M.J.: ja zase plne súhlasím s 84, že sa tu zásadne nechápe jedna vec: existujú ľudia, ktorí si radi zaplatia za to, že si môžu sadnúť a využiť určitý vyšší kvalitatívny štandard - a tým 1. trieda u 471 určite je. Títo ľudia platia dane rovnako ako ostatní, ale bez 1. triedy pre nich bude ten vlak v lepšom prípade nepríjemný, v horšom využijú auto a vzniká ďalšia externalita. Podľa mňa je podstatná možnosť voľby: že by každý najradšej jazdil zadarmo a potom sa sťažuje na nedostatok miesto, to už je holt jeho problém. Nie je pravdou, že by sa v jednotke vozili len železničiari (dokonca to považujem trochu za mýtus, lebo pokiaľ viem, táto možnosť je pre nich dosť obmedzená). Hoci sám väčšinou cestujem dvojkou, občas rád zaplatím za upgrade a som rád, že tú možnosť mám.
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (18:20)  
Odpověd pro pana s přezdívkou Pz.Sice máte pravdu ,ale mé přidání příspěvku bylo zaměřeno na tratˇ.A jelikož jsem chtěl napsat příspěvek co nejdříve,vynechal jsem nyní těch pár drobností.Chtěl jsem se ujistit ,že tu je někdo na debatu.Nebav me se o češtině,ale o železničních událostech a změnách.A hovoř me,jestli to či ono bylo uděláno správně či nikoliv!Atˇuž pohledem odborníka či pohledem normálního člověka!
15.02.2007 (18:12)  
L.A.: Srovnávám jízdní vlastnosti vlaku na hranici jeho možností. Myslím, že kdyby byl slon konstruován na 100, tak při této rychlosti by to už taky nebyla tak klidná a pohodlná jízda. Anebo současným slonem 160.
15.02.2007 (18:06)  
Souhlasím s Michalem. Domnívám se, že většina vozů první třídy jezdí prázdná nebo jen s několika málo lidmi. Kdyby se jednalo o tržní krok ČD, bylo by to v pořádku, ale ne když to platí stát. Když zjistíme, kolik veze vlak míst 1. a 2. třídy a sečteme tržby, zjistíme, že příjmy z 1. třídy jsou velmi nízké, tudíž velkou část, kterou stát doplácí, doplácí právě na první třídu...Myslím že tohle v pořádku není.
registrovaný uživatel PZ 
15.02.2007 (17:57)  
380: V češtině existuje něco jako interpunkce. V tvém případě ti tam chybí pár slov a pár čárek. Kdo to po tobě má luštit?
registrovaný uživatel 380 
15.02.2007 (17:52)  
Čtu a nemohu také nepřidat podmět do placu .Nejsem sice z okolí Ostrava,Opava ale pokud někdo instaluje vyhybky na této trati do 50 km h a šlo by do odbočné koleje podle směru koleje více je to pouze plýtvání penězy!!
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko