..: Brnu prý hrozí ztráta dotací na stavbu nádraží :..

Ilustrační obrázekBrno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.

Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.

zdroj: iHNed


PETR Poslat mail autorovi | 20.2.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.02.2007 (13:16)  
Pokud tam ale nevzniknou autobazary, jako na ostatnich plochach mezi ulicemi Uhelna-Opustena-Trnita-Uzka...
Nanestesti, jen Brno asi ma v bezprostredni blizkosti nadrazi (brany do mesta) tolik sexshopu, autobazaru a jako perlicku 10 let vyhorely barak...
Ale asi se s tim neda nic delat... Jeste ze vyhorel jen jeden barak a ne cely blok
registrovaný uživatel M 
21.02.2007 (13:06)  
Kde zaparkujete?
http://img136.imageshack.us/img136/2787/parkovistejm2.jpg
Pocitat ta mista nebudu, ale aspon deset aut se tam snad vleze...
registrovaný uživatel JOHNZ 
21.02.2007 (11:55)  
Racek: To objetí přes Modřice mi príde krajne úsmevné ...

Pražské hlavní nádraží na to má hlavne kapacitu. Načo je mi rýchly prístup k nádražiu, keď potom musím pri nejakých meškaniach čakať 15 minút u vchodu, lebo nie je hrana? Stalo sa mi to a nie raz! Keď môže chodiť nákladná doprava cez hlavnú stanicu v Bratislave (hoc s problémami, pretože rýchlosť je rovnaká ako tu v Brne), prečo by nemohla chodiť cez hlavní nádraží v Brně, keď pôjde rýchlejšie? Zdržanie čakaním na prechod ND bude určite menšie ako plazenie sa 30 ... Je rozdiel keď sa vlak na širšom zhlaví plazí 30 (tak ako to vídať na súčasnom nádraží ...) a keď ide na užšom zhlaví rýchlejšie ...

Nádražie v centre by síce bolo super, ale sú veci možné a nemožné ...
21.02.2007 (11:46)  
To Borovička? že by na kolejích stály auta? Nevím. Pokud tak je tam nákladní průtah a ten tam asi zůstane ne když se nebude odsunovat?
To Racek: ano řeší, co vím tak už taky dost dlouho(tam se dokáže asi vyřešit jedním velkým mostem.
Proč Praha? Protože dotace, zisky firem a vždy se dělá lépe na něčem co není zatížený provozem, což velice dobře dokážu posoudit.
A ještě k Brnu. Myslíte že peníze, které se odhadují na "modernizaci nádraží v centru" jsou reálné? Někdo z Vás ví v jakým stavu jsou zasypaný viadukty? Je v tom započítaný různý silniční nadjezdy? (Např.Heršpice)
registrovaný uživatel Racek 
21.02.2007 (11:35)  
to Martin V.: propustnost závisí na hromadě faktorů - zásadní je konfigurace zhlaví (kolik vlakových cest se dá postavit současně) a propustnost navazujících úseků. Počet kolejí samotné stanice nehraje až takovou roli, protože stojící soupravy žádnou propustnost nepotřebují ...
Když srovnám z tohoto pohledu projekty odsunutého a neodsunutého nádraží:
- ve směru na Židenice odsunuté 4 koleje pro nákladní i osobní dopravu, neodsunuté 3 koleje jen pro osobní dopravu
- ve směru na Slatinu / letiště v obou variantách 2 koleje
- ve směru na Sokolnice odsunuté 1 kolej bez možnosti rozšířit či objet, neodsunuté 1 kolej s možností přidat druhou nebo využít nákladního průtahu k objetí přes Modřice
- ve směrech na Střelice a Vranovice není podstatný rozdíl
- severní zhlaví: odsunuté 7 kolejí na 14 (16?) kolejí bez možnosti mimoúrovňového křížení, s nákladní dopravou, neodsunuté 3 koleje na 8 kolejí bez ND
- jižní zhlaví: odsunuté 4 na 14 (16?) kolejí s ND, neodsunuté 7 kolejí na 12 (14?) bez ND, s možností mimoúrovňově vykřížit směry Blažovice + Sokolnice / Vranovice + Střelice (nezapočítány 2 koleje do odst. nádraží - v obou variantách)
Prostě v propustnosti mi nádraží v centru vychází po všech směrech podstatně líp ...

to Martin z Brna: nádraží v centru není kvůli cestě pěšky do práce, ale kvůli návaznosti na MHD. Jinak zrovna Jihlava je dobrý příklad, momentálně tam řeší problém, jak přivést vlaky od Třebíče na nádraží Jihlava město, aby z něho mohli udělat hlavní nádraží ... Praha si dělá v pohodě Nové spojení, přitom mohli klidně udělat nové hlavní nádraží v Libni, koleje do centra zrušit a ušetřit spoustu miliard (o dalších miliardách za prodané pozemky nemluvě ...). Proč to asi neudělali?
21.02.2007 (11:32)  
Kdepak zaparkujete? No přece na pozemcích nerealizovaného odsunutého nádraží. Vždyť to bude na vlak kousíček - jen 800 metrů pěšky.-)
21.02.2007 (11:12)  
Pan exnáměstek primátora Brna a exministr Šimonovský konečně naplno sdělil, co jsem říkal už v diskuzi dříve : buď projekt tak jak je (dle schváleného územního plánu) nebo nic. Při ztrátě předpokládaných 7 mld z fondů EU (z období 2007-2013, potom bude ČR čistým plátcem) a odkladu realizace při změně koncepce (nový územní plán + dokumentace k projektu) pochybuji o vůli státu (min. dopravy), řešit víc než jen havarijní opravy. Racku, myslel jsem si o Vás, že znáte návrh Nádraží v centru (který bude předmětem srovnání) a víte o 2 zpočátku kusých podzemních nástupištích v prostoru NádražníxHyběšova, tak proč mluvíte o rozšíření kusých kolejích u 5., 6. současného nástupiště. Ano, přidávají se dvě koleje směrem k Tescu, ale se zcela novou odbavovací budovou v místech mezi poštou a Amerikou... Celý systém je úzce navázán na realizaci železničního diametru (dle ing. Dukáta, ne konceptu kraje) a také mění směřování a zapojení VRT do uzlu, překládá nákladní průtah novostavbou na jihu apod.
21.02.2007 (11:08)  
A ještě jedna otázka pro všechny kdo chtějí nádraží nechat? Kdepak zaparkujete? Stačí mě říct aspoň deset parkovacích míst kde je najdu.
21.02.2007 (11:06)  
to Racek: no nevím jestli se nějak drasticky změní poloha kolejí výškově. Aspoň o metr nahoru.
to Martin V.: plně souhlasím
Jinak když vezmu odsun tak kdo z vlaku přímo dochází pěšky do práce? Např. Pardubice, Hradec, Jihlava taky nemají nádraží v centru.
A co Praha? Ta si dělá v pohodě Nové spojení a nikde se o tom nemluví kolik to stojí a jestli je to výhodný nebo ne.
Prostě to někdo rozhodl a jde to. Jenom tady v Brně se o tom 100 let mluví, pořád něco maluje a plánuje a nádraží pořád nevyhovuje.
registrovaný uživatel TinTin  mail  
21.02.2007 (10:50)  
to Racek: No musím Vás zklamat, ale nejsem žádným zastáncem odsunutí. Vlastně by mi to mohlo být celkem jedno, pač jezdím do Brna jen cca 1 za měsíc. Jako koleje směrem k tescu by se možná mohli přistavit ale asi vám nic neříká pojem "dopravní propustnost", ta se přistavěním dvou kolejí nezmění. Přirovnal bych to k silniční situaci v Praze, přijet do Prahy můžete mnoha silnicemi třeba o 10 pruzích ale stejně budete čekat na Baranďáku a dokud se toto nejkrizovější a nejužší místo nezmění tak je vám rozšiřování na nic. Stejná situace platí i o nádraží v Brně. Řetěz je tak silný jak je silné nejslabší místo a nyní je takových míst v Brně dost. Co je nutné zlepšovat je spojení osobní nádraží-odstavné nádraží a vlastně celé odstavné nádraží, určitě přidání kolejí a hlavně narovnání nádraží a vygumování těch extrémních oblouků a "šnečích rychlostí" na přijezdu a odjezdu, které neumérně brzdí celou dopravu. Když byste toto vyřešil na nynějším nádraží, tak velmi rád smeknu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko