Brno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.
Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.
zdroj: iHNed
| 20.2.2007 (12:00)
Nanestesti, jen Brno asi ma v bezprostredni blizkosti nadrazi (brany do mesta) tolik sexshopu, autobazaru a jako perlicku 10 let vyhorely barak...
Ale asi se s tim neda nic delat... Jeste ze vyhorel jen jeden barak a ne cely blok
http://img136.imageshack.us/img136/2787/parkovistejm2.jpg
Pocitat ta mista nebudu, ale aspon deset aut se tam snad vleze...
Pražské hlavní nádraží na to má hlavne kapacitu. Načo je mi rýchly prístup k nádražiu, keď potom musím pri nejakých meškaniach čakať 15 minút u vchodu, lebo nie je hrana? Stalo sa mi to a nie raz! Keď môže chodiť nákladná doprava cez hlavnú stanicu v Bratislave (hoc s problémami, pretože rýchlosť je rovnaká ako tu v Brne), prečo by nemohla chodiť cez hlavní nádraží v Brně, keď pôjde rýchlejšie? Zdržanie čakaním na prechod ND bude určite menšie ako plazenie sa 30 ... Je rozdiel keď sa vlak na širšom zhlaví plazí 30 (tak ako to vídať na súčasnom nádraží ...) a keď ide na užšom zhlaví rýchlejšie ...
Nádražie v centre by síce bolo super, ale sú veci možné a nemožné ...
To Racek: ano řeší, co vím tak už taky dost dlouho(tam se dokáže asi vyřešit jedním velkým mostem.
Proč Praha? Protože dotace, zisky firem a vždy se dělá lépe na něčem co není zatížený provozem, což velice dobře dokážu posoudit.
A ještě k Brnu. Myslíte že peníze, které se odhadují na "modernizaci nádraží v centru" jsou reálné? Někdo z Vás ví v jakým stavu jsou zasypaný viadukty? Je v tom započítaný různý silniční nadjezdy? (Např.Heršpice)
Když srovnám z tohoto pohledu projekty odsunutého a neodsunutého nádraží:
- ve směru na Židenice odsunuté 4 koleje pro nákladní i osobní dopravu, neodsunuté 3 koleje jen pro osobní dopravu
- ve směru na Slatinu / letiště v obou variantách 2 koleje
- ve směru na Sokolnice odsunuté 1 kolej bez možnosti rozšířit či objet, neodsunuté 1 kolej s možností přidat druhou nebo využít nákladního průtahu k objetí přes Modřice
- ve směrech na Střelice a Vranovice není podstatný rozdíl
- severní zhlaví: odsunuté 7 kolejí na 14 (16?) kolejí bez možnosti mimoúrovňového křížení, s nákladní dopravou, neodsunuté 3 koleje na 8 kolejí bez ND
- jižní zhlaví: odsunuté 4 na 14 (16?) kolejí s ND, neodsunuté 7 kolejí na 12 (14?) bez ND, s možností mimoúrovňově vykřížit směry Blažovice + Sokolnice / Vranovice + Střelice (nezapočítány 2 koleje do odst. nádraží - v obou variantách)
Prostě v propustnosti mi nádraží v centru vychází po všech směrech podstatně líp ...
to Martin z Brna: nádraží v centru není kvůli cestě pěšky do práce, ale kvůli návaznosti na MHD. Jinak zrovna Jihlava je dobrý příklad, momentálně tam řeší problém, jak přivést vlaky od Třebíče na nádraží Jihlava město, aby z něho mohli udělat hlavní nádraží ... Praha si dělá v pohodě Nové spojení, přitom mohli klidně udělat nové hlavní nádraží v Libni, koleje do centra zrušit a ušetřit spoustu miliard (o dalších miliardách za prodané pozemky nemluvě ...). Proč to asi neudělali?
to Martin V.: plně souhlasím
Jinak když vezmu odsun tak kdo z vlaku přímo dochází pěšky do práce? Např. Pardubice, Hradec, Jihlava taky nemají nádraží v centru.
A co Praha? Ta si dělá v pohodě Nové spojení a nikde se o tom nemluví kolik to stojí a jestli je to výhodný nebo ne.
Prostě to někdo rozhodl a jde to. Jenom tady v Brně se o tom 100 let mluví, pořád něco maluje a plánuje a nádraží pořád nevyhovuje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










