..: Brnu prý hrozí ztráta dotací na stavbu nádraží :..

Ilustrační obrázekBrno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.

Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.

zdroj: iHNed


PETR Poslat mail autorovi | 20.2.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ladik 
20.02.2007 (15:10)  
loby gumokoláků ! loby stavitelů !
loby gumokoláků=kousek od nádraží je autobusák,čily kdyby se nádraží přesunulo o těch 800 m tak by někteří lidi si řekl načeš budu chodit skoro kilák někam dopr. tak si zkočím podívat zdali mi něco nejede. a ono většinou do praglu a kamkoliv jede.

loby stavitelů = několik společností se dohodne že to budou dělat společne : "HELE A-STAVE CO KDYBY JSME TO NÁDRAŘÍ POSTAVILY SPOLEČNĚ"ŘÍKÁ ŘEDITE B-STAVEBNÍ ŘEDITELI ASTAVEBNÍ.

"No dorá budem lobovat spolu."říká řída A-Stavu.

oněch 25 miliard by každej udělal vše
registrovaný uživatel milan 
20.02.2007 (14:45)  
co je lepší:
a) žádné peníze, žádné nádraží?
b) o kousek posunuté nádraží?

*kousek - to opravdu je, jsem z Brna, vím o čem mluvím
registrovaný uživatel checki 
20.02.2007 (14:24)  
Já se spíše děsím té myšlenky, že akce se rozjede bez toho, jestli je efektivní nebo neefektivní. Za tohle je totiž SŽDC napadána a nyní se to tu veřejně proklamuje, že je jedno, zda nové nádraží je ekonomické či výhodné, prostě se to rozjede, ať se děje co se děje.
20.02.2007 (13:55)  
Efektivně využít evropské peníze znamená přidělit zakázky vyvoleným firmám. Ty peníze tu nejsou pro občany, ty akorát přece platí daně. Dokonce bych řekl, že je lepší o peníze přijít, než kdyby je dostala špatná firma. Poloha nádraží v Brně s tím souvisí velmi vzdáleně.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
20.02.2007 (13:39)  
tady zřejmě hrajou velkou roli v kapsách "pomazaných"..nebo spíš "podmazaných"? protože nelogičnost tohoto záměru doslova bije do očí
20.02.2007 (13:36)  
Zajímavé: "Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat."
Což tak, kdyby prioritou bylo dotace efektivně využít? Ale o to evidentně "politikům" vůbec nejde.
registrovaný uživatel miky  mail  
20.02.2007 (13:32)  
Mno, oni údajně chtějí těch převlečenejch tramvají k tomu novýmu nádraží víst víc? Ale i tak mi samotný přesun připadá jako hrozná hloupost. Nejlepší je, že sice udělali nějaké referendum, ale to je vázáno na lidi bydlící v Brně. Ale nikdo si skoro neptal lidí co do Brna jezdí tím vlakem. V tom vidím nelogiku já.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
20.02.2007 (12:32)  
No to se mi snad zdá má to vůbec nějakou logiku přesouvat nádraží z centra na co jsou lidi zvyklí někam na okraj kam vedou 2 linky tramvají(šalin):-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko