..: Brnu prý hrozí ztráta dotací na stavbu nádraží :..

Ilustrační obrázekBrno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.

Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.

zdroj: iHNed


PETR Poslat mail autorovi | 20.2.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.02.2007 (19:28)  
MildaIV: Zasa si to neprikrasluj ... nejdes cez niekolko sestprudoviek a cez obchodak ale BUD cez niekolko sestprudoviek ALEBO cez obchodak ... spojenie je (aspon pre mna) na hlavak vecne preplnenymi linkami 12 a 13 zalostne aj teraz ... to neni komfort cestovania, to je preprava sardiniek ... a najlepsie je to vecer po to co na krizovatke Kounicova - Tabor zhasnu vsetky neonky vo vozni a rozsvietia sa nahodne niekde medzi Ceskou a Silingrakom ... to je potom prava adrenalinova jazda a pravy raj vreckarov ...
20.02.2007 (19:04)  
Martin V: No v tom případě Vám přijde k smíchu Brněnská realita. Zkuste se dostat ze Zvonařky do centra nebo na vlakové nádraží. Znám pár lidí, kteří pracují v Brněnském dopravním podniku a ti otevřeně říkájím že změny MHD po přesunu nádráží je jenom pohádka. Město se chce nádráží co nejvíc zbavit a ne ho rozvíjet. Politici chcou vydělat na úplatcích a nic jinýho. Navíc není reálné vytvořit u nového nádraží významný uzel MHD, protože toto nádraží je celkem blízko k okraji města. Jediné o co se Brněnská radnice snaží je podpora automobilové dopravy. (Kolik politiků jezdí vlakem nebo MHD ?).
registrovaný uživatel milan 
20.02.2007 (18:55)  
Jsem rád, že se tu vyskytují i racionálně myslící lidé, kteří dokáží zvážit vše a ne jen to, co se jim hodí do krámu.
registrovaný uživatel TinTin  mail  
20.02.2007 (18:49)  
Musim souhlasit s Milanem. Jezdím do Brna poměrně často a posunutí o 800 metrů mi nepřijde jako nějaká katastrofa.
To MildaIV: Možná by se nad tím chtělo zamyslet trošku ve větší míře, než "bude to o 800 m jinde, tak to je daleko". Městská doprava a infrastruktura se tomu samozřejmě přizpůsobí. Myslel jsem, že to dojde každému, ale asi ne. Argument že musíte projít 6 silnic a obchodňákem je naprosto slabomyslný, poněvadž odsun nádraží neobsahuje pouze postavení kolejí na jiném místě ale i napojení na stávající síť mhd, budování nových přístupových cest, atd. Nebo si myslíte, že by nějaká firma šla do přesunu nádraží na které se chodí skrz obchodňák? To mi přijde opravdu k smíchu.
registrovaný uživatel milan 
20.02.2007 (18:37)  
Racek: Máte pravdu nejsem z Brna, jsem z Líšně. Je to ta vesnice na východ, taková velká díra v zemi tam je. Každý ráno chodím cca. 600m na šalinu a každý odpoledne chodím zpátky, proto mi nějakých 800m nepřijde jako dálka. Je to výhoda mít nádraží v centru, ale nic to nemění na tom, že čas od času se projít nikomu neuškodí a pokud někdo dojíždí pravidelně, najde si šalinu, která ho odveze.
Pro mě jsou věty typu "Bude to daleko, přesunou to o 800m!" žvásty a kecy línejch zadků.
PS: Autem do města nejezdím.

edit: Milda: A můžu se zeptat kam povedou ty 4-6 proudové komunikace? a Proč myslíte, že budu muset chodit přes obchoďák? (Zkusím předběhnout jestli narážíte na Vaňkovku - taky se dá jednodušše obejít)
A do podchodu půjdu proč, když je tam jen kvůli kolejím, který tam nebudou?
20.02.2007 (18:36)  
Johnz: Jo a proto je na Zvonařku i po 20 letech tak "skvělý" spojení.
Milan: Taky sem z Brna a větší pičovinu sem fakt neslyšel. Zkus si to jít pěšky každej den tam a zpátky. Abys to neměl tak jednoduchý tak budeš muset přejít několik 4-6 proudových silnic po přechodech kde svítí zelena asi 10s a červená asi 3 minuty. Aby ses moc nenudil tak si vyběhneš schody do nadchodu, kterej tě přivede do obchoďáku, přes kterej musíš projít. Na konec zkončíš v podchodu pod starým nádrážím, abys nepřišel o pohled na bezdomovce a o možnost si ve vitrýnce přečíst další skvělý plány na rozvoj tvýho milovanýho města.
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.02.2007 (17:45)  
Racek: Ale skus si uvedomit, ze ked bude presunute nadrazie, bude presunuta aj MHD ... alebo si myslis, ze ta salina vylozi tam kde dnes a na nadrazie si budes muset dojst peso???
registrovaný uživatel M 
20.02.2007 (15:29)  
I kdyz odvaha asi neni to pravy slovo... Skoda, ze se tak casto se tenhle krivak nevyjadruje treba k tomu vynosnemu systemu myta, kdyz urcite to jedine, o co mu jde je blaho nas vsech...
registrovaný uživatel M 
20.02.2007 (15:26)  
Se divim, ze Simonovsky ma jeste odvahu neco nekam rikat...
registrovaný uživatel Racek 
20.02.2007 (15:25)  
to milan: z kterého Brna ráčíte být? Kousek je to na šestý perón, kde bude hlavní vstup do nádraží, pokud se nebude přesouvat. V opačném případě to bude skoro kilometr, to je 'kousek' leda pro ty, co jedou autem ... ale ti zase nepotřebují nádraží.
Jinak varianta 'žádné peníze' má v každém případě výhodu v tom, že to nádraží zůstane tam, kde je. Aby se nerozpadlo úplně (budova a kolejiště) je záležitost vlastníků, tedy státu a ČD, to může být městu jedno. Město trápí příliš mnoho kolejových propletenců v oblasti Komárova a je na místě otázka, jestli je větší prioritou mít rozvojové plochy na jihu (to potřebují politici a investoři) nebo raději funkční dopravní systém (to potřebují obyvatelé a uživatelé města).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko