Brno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.
Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.
zdroj: iHNed
| 20.2.2007 (12:00)
To MildaIV: Možná by se nad tím chtělo zamyslet trošku ve větší míře, než "bude to o 800 m jinde, tak to je daleko". Městská doprava a infrastruktura se tomu samozřejmě přizpůsobí. Myslel jsem, že to dojde každému, ale asi ne. Argument že musíte projít 6 silnic a obchodňákem je naprosto slabomyslný, poněvadž odsun nádraží neobsahuje pouze postavení kolejí na jiném místě ale i napojení na stávající síť mhd, budování nových přístupových cest, atd. Nebo si myslíte, že by nějaká firma šla do přesunu nádraží na které se chodí skrz obchodňák? To mi přijde opravdu k smíchu.
Pro mě jsou věty typu "Bude to daleko, přesunou to o 800m!" žvásty a kecy línejch zadků.
PS: Autem do města nejezdím.
edit: Milda: A můžu se zeptat kam povedou ty 4-6 proudové komunikace? a Proč myslíte, že budu muset chodit přes obchoďák? (Zkusím předběhnout jestli narážíte na Vaňkovku - taky se dá jednodušše obejít)
A do podchodu půjdu proč, když je tam jen kvůli kolejím, který tam nebudou?
Milan: Taky sem z Brna a větší pičovinu sem fakt neslyšel. Zkus si to jít pěšky každej den tam a zpátky. Abys to neměl tak jednoduchý tak budeš muset přejít několik 4-6 proudových silnic po přechodech kde svítí zelena asi 10s a červená asi 3 minuty. Aby ses moc nenudil tak si vyběhneš schody do nadchodu, kterej tě přivede do obchoďáku, přes kterej musíš projít. Na konec zkončíš v podchodu pod starým nádrážím, abys nepřišel o pohled na bezdomovce a o možnost si ve vitrýnce přečíst další skvělý plány na rozvoj tvýho milovanýho města.
Jinak varianta 'žádné peníze' má v každém případě výhodu v tom, že to nádraží zůstane tam, kde je. Aby se nerozpadlo úplně (budova a kolejiště) je záležitost vlastníků, tedy státu a ČD, to může být městu jedno. Město trápí příliš mnoho kolejových propletenců v oblasti Komárova a je na místě otázka, jestli je větší prioritou mít rozvojové plochy na jihu (to potřebují politici a investoři) nebo raději funkční dopravní systém (to potřebují obyvatelé a uživatelé města).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










