..: Brnu prý hrozí ztráta dotací na stavbu nádraží :..

Ilustrační obrázekBrno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.

Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.

zdroj: iHNed


PETR Poslat mail autorovi | 20.2.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
21.02.2007 (10:25)  
'Jen oprava' je v rozsahu koridoru, takže nové mosty jsou samozřejmou součástí. Vzhledem k zásadní změně konfigurace kolejiště a polohy nástupišť se de fakto jedná o novostavbu na místě stávajícího nádraží.
21.02.2007 (9:27)  
Myslím toho jen opravenýho v původní poloze.
registrovaný uživatel Racek 
21.02.2007 (9:17)  
to Martin z Brna: z jakého důvodu se domníváte, že součástí nového nádraží by měl být předmětný viadukt?
21.02.2007 (8:31)  
A uvažoval někdo z těch co chtějí nádraží nechat že by to mohlo skončit tak, že nebude průjezdný? Proč? Kvůli viaduktu pod kterým jezdí šaliny směrem Křenová a Komárov.
Podle drážního úřadu se vyjímka udělovat pořád nebude a jestli se něco prý s tím nezačne něco dělat tak prostě provoz zakážou. A že by město nechalo svou část bez šalin a trolejbusů? Ale vlaky si budou vesele nahoře jezdit tou svoji dvacítkou.
registrovaný uživatel Racek 
21.02.2007 (8:18)  
V podobných diskuzích mne nepřestává udivovat argument, že MHD 'se' přece přivede k novému nádraží ... jednak 'se' to neudělá samo, ale musí to někdo zaplatit, a za druhé je pro cestující vždycky nejlepší, když je nabídka MHD od nádraží co největší - pokud by na novém místě měla být srovnatelná se starým, musela by se předělat síť v půlce města ...

'Fakt' že stávající místo je pro nádraží nedostatečné je jedním z mýtů šířených odsouvači, stejně jako 'fakt' že na staré nádraží nemůžou jezdit nové vlaky - tahle bublina už splaskla zavedenim pendolina. Je možné přidat dvě koleje směrem k tesku, aniž by se muselo bourat (stačí zbourat ty boudičky s prodejem podivného textilu ...) a případně i několik kusých v prostoru 5. - 6. nástupiště. S novým (rychlejším) zab.zař. NO PROBLEM
registrovaný uživatel bhn 
20.02.2007 (22:22)  
JOHNZ : Vichr schcete bourat? Pak asi si pletete polohu nádraží a Vichra. A Tesco, kdyby se zbouralo, tak přijde v úvahu, že někdo už konečně z kompetentních úředníků si prošel papíry a zjistil stavby na černo.Ale i přesto nelze se zbavit některých problémů na trati .
registrovaný uživatel milan 
20.02.2007 (21:32)  
JOHNZ: Teď přesně nevím, které nevyužité objekty máte na mysli?-za židenickým zhlavím je jich spousta, ale povětšinou jsou vklenuty mezi ty využité anebo už jsou skoro v židenicích, A bourat TESCO?

PS: Navíc by tím vznikla zajímavá situace v souvislosti s posunem B-Židenice směrem k hlavnímu (nad Bubeníčkovu) a to, že by Hlavní a Židenice byly co by kamenem dohodil...
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.02.2007 (21:22)  
ALe doteraz neviem, preco sa nerozhodli nechat preburat priestranstvo okolo nadrazia (tie zajdene priemyselne objekty pri Zidenickom zhlavi, Tesco, Vichra a tych par bud ... potom by priestor mozno aj bol ...
registrovaný uživatel TinTin  mail  
20.02.2007 (21:17)  
to MildaIV: No jestli je to lobing těch nebo těch nebo v tomto případě hrají největší roli úplatky nemůžu soudit, pač do toho jako každý normální občan nevidím. Ale máme přes sebou fakt, že nynější místo je pro nádraží nedostatečné. Takže máme dvě možnosti, že necháme nádraží na tomto místě ale nic zásadního kromě opravy nádražní budovy, nástupišť, atd. se prostě provézt nedá. Největší zájem je o to aby se nádraží narovnalo a zvýšila dopravní propustnost a to lze provézt jedině tím, že se přestěhuje. A Brno nemá tolik nevyužitých ploch jako třeba Praha, tak mi i těch 800 m přijde jako rozumné. Myslím, že radní v Brně určitě nejsou padlí na hlavu a k novému nádraží by přivedli maximální možné trasy mhd. K čemu by bylo nádraží kdyby se tam nedalo rozumně dostat. Platí jednoduchá rovnice špatná dostupnost=malé peníze pro radnici a co je největší motor pro radní a politiky??? Ano,správně
registrovaný uživatel mira 
20.02.2007 (20:20)  
Přesun je prostě blbost. V těch 25 mld totiž není vůbec započítáno napojení na mhd. Pro většinu brňáků a nebrňáků to bude znamenat prodloužení doby strávené cestou na nádraží. Ti co chodí na nádraží pěšky tak asi přestanou, protože to nebudou mít 10 minut ale 20 a to už je pro některé docela daleko. Mě osobně to nevadí já se rád projdu i když taky se mi někdy nechce, ale jak znám lidi a ti jsou převážně líní, tak se jim nebude chtít tak daleko chodit/dojíždět a to je důvod proč jsem proti přesunu. Za další, proč politici asi chtějí přesouvat nádraží na jih, když je 90% území na severu? Že by podpora železnice? Ale kde že, jste přece v České republice a tady se železnici všemožně škodí i když se alibisticky tvrdí že se podporuje co by ekologická a bezpečná doprava. Jde tady o to co již popsali jiní.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko