Brno - Podle poslance Milana Šimonovského (KDU-ČSL) by mohlo Brno přijít o státní a evropské peníze určené na rekonstrukci 15 kilometrů železnice a stavbu nového hlavního nádraží. Ztráta dotací by prý hrozila v případě, že se nové vedení města rozhodne nádraží nepřesouvat, ale stavět ho v centru, jelikož nutná změna územního plánu projekt natolik zbrzdí, že se nepodaří využít na něj evropské dotace v plánovacím období 2007 až 2013. Dále Šimonovský podotkl, že by to pro Brňany znamenalo ztrátu 25 miliard korun.
Podle náměstka primátora Ladislava Macka (ČSSD) je prioritou dotace z Evropy a od státu získat. Pokud by hrozilo, že další porovnávání obou variant budoucího vlakového nádraží zisk dotace znemožní, politici podle Macka přestanou diskutovat a rozjedou stavbu zakreslenou v územním plánu a nádraží by se přesunulo z centra Brna o 800 metrů na jih, jak naplánovalo minulé vedení Brna.
zdroj: iHNed
| 20.2.2007 (12:00)
Podle drážního úřadu se vyjímka udělovat pořád nebude a jestli se něco prý s tím nezačne něco dělat tak prostě provoz zakážou. A že by město nechalo svou část bez šalin a trolejbusů? Ale vlaky si budou vesele nahoře jezdit tou svoji dvacítkou.
'Fakt' že stávající místo je pro nádraží nedostatečné je jedním z mýtů šířených odsouvači, stejně jako 'fakt' že na staré nádraží nemůžou jezdit nové vlaky - tahle bublina už splaskla zavedenim pendolina. Je možné přidat dvě koleje směrem k tesku, aniž by se muselo bourat (stačí zbourat ty boudičky s prodejem podivného textilu ...) a případně i několik kusých v prostoru 5. - 6. nástupiště. S novým (rychlejším) zab.zař. NO PROBLEM
PS: Navíc by tím vznikla zajímavá situace v souvislosti s posunem B-Židenice směrem k hlavnímu (nad Bubeníčkovu) a to, že by Hlavní a Židenice byly co by kamenem dohodil...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










