Praha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.
Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.
Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.
Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“
zdroj: iDnes

Jen mě tak ještě napadá se zeptat, zda jste třeba byl v nějaké agitační místnosti ODS ve vašem volebním okrsku podebatovat s nějakým zástupcem, kandidátem či vaším poslancem. To je velmi poučná životní zkušenost, pokud si před vstupem sundáte růžové brýle a budete klást všetečné a dotěrné otázky. Velice rychle poznáte, že se zhusta jedná o hloupé či vychytralé kariéristy, práskané vychcánky, naivní hlupáky či zcela obyčejné hochštaplery. Samozřejmě je zcela jedno jaké politické strany agitační místnost navštívíte. U ODS to budou bodří manažerští chasníci v kravatě, u ČSSD obtloustlí strejdové v uváleném obleku, u komančů zase zakyslé ksichty se zlým pohledem a mluvou let dávno minulých.
To je několik důvodů, proč nesdílím vaší víru v radikální proměnu železnic formou privatizace. Ovšem to neznamená, že se mi líbí současný stav, který rozhodně nepovažuji za ieální.
Nepřeji vám v životě nic špatného, ale pokud se vrhnete do "opojného víru" soukromého podnikání a nabijete si "hubu", což se stane každému, pak si třeba vzpomeňte. Dobrou noc. :-)
Jinak kez by je prodali i jinam. Kdyby se nasim podnikum v oblasti vlaku darilo jako v oblasti tramvaji a trolejbusu, tak by to byla parada.
A kdyby se jedlo lidský maso tak čína je bezesporu TOP dodavatel
Jdu si dát jednu harcovskou sprchu ... už to tu chcíplo
Jo a do číny vyvezou max jeden kus: další si už oni zkopírují no problem
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











