..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
15.03.2007 (0:22)  
to topic: No je jasne, ze sama privatizace neni samospasitelna, proto se spise bavi o liberalizaci. Nicmene soucasna situace je spatna a protoze to nemusi dopadnout dobre, tak to zakonzervujeme? Vychcanci u nas vladnou, castecne i diky tomu, ze kazdy druhy u nas je take vychcanek, jen v mensim meritku. Privatizace nebyla dielani a devadesata leta taky nicmoc. Nicmene pokud se podivame na ostatni postkomunisticke zeme a zeme co prosly od "diktatury" k "demokracii", tak muzeme konstatovat, ze na tom jsme pomerne dobre. Takze nezbude nez se snazit dal.
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
15.03.2007 (0:12)  
DavidŠ: Docela Vám zavidím svaté nadšení pro spásu čehokoliv prostřednictvím privatizace. Máte naprostou pravdu, že liberalizace ekonomiky a její privatizace proběhla počátkem 90.let úspěšně. Úspěšní komunističtí bafuňáři, ředitelé a náměstkové podniků, kteří s bloševiky drželi basu a zhusta také práskali STB, velice čile rozkradli a skoupili téměř vše. Někteří to úspěšně zašantročili, vytunelovali a vydojili. Ti trochu prozíravější si podniky ponechali a úspěšně se etablovali do vládnoucích kruhů, aby mohli získávat vládní zakázky či dotace z ČR či EU. Předpokládám, že Vám nebude příliš let a tak je jisté vaše nadšení pro volné podnikání pochopitelné. Já se tak živím od roku 1991 a mohu říci, že jsem ztratil veškeré iluze. Jako živnostník s několika zaměstnanci jsem snadnou "kořistí" všech úřadů počínaje berňákem, přes PSSZ a konče VZP. Dokonce bych řekl, že příliš nezáleží na tom, kdo je u vlády, protože se stejně nakonedc můžete spolehnout jen sám na sebe a i když je mi sympatičtější modrá, ale to spíše proto, že po pomerančích zvracím, pak ani jedna strana nijak zvlášť nevylepšila postavení středního stavu a obávám se, že opět zůstane jen u volebních slibů. A privatizování něčeho co zavání navíc částečným či úplným monopolem je velmi pofidérní. Docela dobrým příkladem může být privatiazce oborů jež se nás dotýkají denně. Myslím tím ČEZ, vodovody, plynárny. To bylo jásotu jaké bude tržní prostředí a konkurence bude tlačit ceny dolů. Nemáte pocit, když se podíváte na vyúčtování těchto služeb, že je to naopak? Možná to zatím platí Vaši rodiče. S jakou slávou prodávaly obce své vodovodní a kanalizační sítě a pražský magistrát hřímal, jak nedovolí vyšší zdražování než je inflace. Zlatý voči. Povídali, že mu hráli. Zcela zákonitě musí ten, kdo koupí např. vodovody za nesmysně vysokou cenu počítat s tím, že se mu to vrátí a pokud možno rychle. A jak to provede? Co nejrychleji "vodře" zákazníky a jelikož nemáte na výběr, tak budete solit pořád víc, protože jakákoliv regulace by podle ODS byla nemístným zasahováním do svobodného podnikání. A na druhou stranu ministr prohlásí, že je ochoten jednat s vlekaři o kompenzacích, protože nenapadl sníh. Doufejme, že nepřijdou třeba vodovody a kanalizace s tím, že málo vyměšujeme a tudíž je třeba kompenzovat. A o koridorech, dálnicích a podobných liniových stavbách bych také neměl iluze. Ty se staví hlavně proto, aby stavební firmy měly zakázky, které řádně předraží, aby měly peníze na úplatky pro ty, jež rozhodují o přidělování zakázek. To nejsou bohužel nějaké zatrpklé řeči, ale spíše shrnutí informací, postřehů, stesků a nadávání lidí, jež podnikají v různých oborech a se kterými se setkávám.
Jen mě tak ještě napadá se zeptat, zda jste třeba byl v nějaké agitační místnosti ODS ve vašem volebním okrsku podebatovat s nějakým zástupcem, kandidátem či vaším poslancem. To je velmi poučná životní zkušenost, pokud si před vstupem sundáte růžové brýle a budete klást všetečné a dotěrné otázky. Velice rychle poznáte, že se zhusta jedná o hloupé či vychytralé kariéristy, práskané vychcánky, naivní hlupáky či zcela obyčejné hochštaplery. Samozřejmě je zcela jedno jaké politické strany agitační místnost navštívíte. U ODS to budou bodří manažerští chasníci v kravatě, u ČSSD obtloustlí strejdové v uváleném obleku, u komančů zase zakyslé ksichty se zlým pohledem a mluvou let dávno minulých.
To je několik důvodů, proč nesdílím vaší víru v radikální proměnu železnic formou privatizace. Ovšem to neznamená, že se mi líbí současný stav, který rozhodně nepovažuji za ieální.
Nepřeji vám v životě nic špatného, ale pokud se vrhnete do "opojného víru" soukromého podnikání a nabijete si "hubu", což se stane každému, pak si třeba vzpomeňte. Dobrou noc. :-)
15.03.2007 (0:10)  
to happy: Aspon, ze tak, jeste nedavno to vypadalo dost blede:)

Jinak kez by je prodali i jinam. Kdyby se nasim podnikum v oblasti vlaku darilo jako v oblasti tramvaji a trolejbusu, tak by to byla parada.
Registrierter Benutzer happy 
15.03.2007 (0:02)  
jj dodají :) ono jim totiž nic jiného nezbyde ;) už letos maj být komplet a budou dělat zkoušky.Příští rok má být předání a výroba sérií ;) možná že už začali i s třetí kastlí(jedna baba povídala)
14.03.2007 (23:57)  
No plany na modenizace jsou pekne, hlavne aby vse vyslo. Tak jsem koukal a skrine na 380 fertig a sly na zkousky, podvozkove ramy taky fertig, prej testuji kompletni pohonne retezce, tak snad i elektrika z velke casti fertig. No voni snad ten pristi rok stihnou dodat prvni kusy.
Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
14.03.2007 (23:57)  
no to nevim teda: ta cenzura a podobné smyboly totáče to moc demokratický neni.
A kdyby se jedlo lidský maso tak čína je bezesporu TOP dodavatel
Jdu si dát jednu harcovskou sprchu ... už to tu chcíplo
Registrierter Benutzer happy 
14.03.2007 (23:56)  
ale čína má pomalu demokracii jak USA.na jedné straně bohatí a na druhé žebráci a "lůza".preziden je taky v USA tím vrchním (prezidentská demokracie) a čína se k tomu pomalu blíží ;)
Registrierter Benutzer happy 
14.03.2007 (23:54)  
460tky se mají radikálně předělávat ;)Tak doufám,že už brzo začnou a tempo bude stejně vysoké jako v případě regín ;).560 se myslím bude plyšovat nebo tak nějak ;)
Korrespondent oder ŽP Mitglied mRKEF  mail  
14.03.2007 (23:54)  
tos mi nahrál na smeč: další abnormalita Olympiáda v číně?? Je to normální??? Olympiáda symbol svobody a nezávislosti v zemi kde dodneska funguje totalita??? To je ale sporminutim pi.ovina
Jo a do číny vyvezou max jeden kus: další si už oni zkopírují no problem
Registrierter Benutzer happy 
14.03.2007 (23:52)  
Myslím,že snad 380tky strčí taury do kapsa ;)))Nebylo by špatné expandovat do číny.Nejen výrobky,ale i technologie.čína má peníze a masy lidí a olympiádu na krku ;) Pochybuji,že poveze lidi parní loko,které tam ještě jsou k vidění ;)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko