..: Ministerstvo dopravy chce větší konkurenci na železnici :..

RT Express nejezdíPraha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.

Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.

Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.

Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“

zdroj: iDnes


mates111 | 14.3.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.03.2007 (11:04)  
vb007 - a pamatujes si ty, jak vypadala osobni doprava v roce 1948..?
registrovaný uživatel vb007 
15.03.2007 (10:41)  
to : Násoska
Ty si asi nepamatuješ jak vypadala osobní doprava v 89, říman sice nepomohl...Já když vyjel v 90 na západ tak jsem čuměl jak nás o 20 let předběhli.
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
15.03.2007 (10:33)  
co myslíš tim neprodávat nákladní dopravu?? Jak to má v rukou stát tak to akorát zavání různou regulací a monopolem - nákladní doprava je zisková a křížové financování neziskové osobní tak zaviňuje nedostatek financí na modernizaci parku pro nákladní dopravu (myslim logistické prvky (aktivní i pasivní)
registrovaný uživatel Glagol  mail  
15.03.2007 (10:27)  
topič
M: Protože vůbec netoužím po návratu komunistů.

A kdo jsou asi ti milí chasníci v kravatách, co se na tebe usmívají z TV nebo obřího megaplakátu?
Jinak, se zájmem jsem si přečetl co jsi napsal (i ostatní), na nějakou část (hlavně reakce na různé barevné podněty-dáno zřejmě jednoduchým procesem, podnikatelé blijí po rudo-oranžové, zaměstnanci po modro-černé) bych měl možná poněkud jiný názor.
Ale:
1)ČD se musí dostat do konkurenčního prostředí
2)Nákladní doprava (ČD)je zlaté vejce, neprodávat!!!
3)Osobní-mrtvola. Ani ne tak kvůli nabídce a úrovni, ale lidi jezdí autama. Dneska je životní úroveň taková, že i ten největší šupák nějakou tu plechovku vlastní a s ní i jezdí (třeba 2km denně). A do vlaku (autobusu, trolejbusu, tramvaje) je dostane jedině neúnosná cena ind.dopravy (k čemuž samozřejmě dojde, ale v té době bohužel budeme mít nejrozvinutější síť cyklostezek na světě).
15.03.2007 (10:21)  
Topič mi mluví z duše - jenom bych chtěl připomenout, co zřejmě někteří nepamatujou, že největší devastace železnice po roce 1945 byla za Stráskýho a Římana!
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
15.03.2007 (10:15)  
já souhlasím rozhodně s liberalizací nákladní dopravy ve větší míře než jen papírově. jsem pro vystavení čd konkurenci, ale za plně rovných podmínek s minimálním zásahem státu - u osobní dopravy bych však vliv státu ponechal z důvodu ztrátovosti ...
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
15.03.2007 (9:42)  
Vousáč: Pálky za jízdné v Anglii jsou pořádný. Letištní expres z Heathrow na Paddington station sotjí nyní tuším 18 GBP. Jede asi 20 minut. Metrem to vyjde na necelé 4 GBP. Trvá to sice déle, ale úspora značná.
15.03.2007 (9:18)  
Jestli se pan náměstek Šlégr domnívá že je možné srovnávat službu výpravčího či dispečera na železnici se službou dopravního policisty tak asi moc zkušeností s provozem drah nemá.Privatizace veřejné dopravy je cesta do pekel,hlavně v dopravě osobní-viz Velká Británie:vlaky hezké,dokonalé a luxusní,ale jízdné tak vysoké,že jezdí prázdné.
registrovaný uživatel mira 
15.03.2007 (8:41)  
Myslím, že privatizace není dobrý nápad. Soukromník by totiž opravdu neprovozoval manipuláky, ani Pn, ten by se soustředil jenom na ucelenky. A co z toho plyne? Pokles objemu dopravy po železnici a její přesun na silnici.U osobáků záleží na krajích jestli to budou platit. Že je na ČD přezaměstnanost, je částečně pravda. Ale já se ptám a kde není? Je úplně všude. Kdyby jste chtěli ve všech oborech vyházet nadbytečné lidi tak tady máme ne dnes 8% nezaměstnanost ale nejmíň dvojnásobnou. A to by myslím byl větší problém než to že někde pracují zbyteční zaměstnanci.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
15.03.2007 (8:41)  
Vraťme se k tématu.Doufám,že to nedopadne jako v USA a v rámci toho,aby mohlo všechno jezdit po kolejích se zruší autoblok a podobná zařízení.Stojí to peníze za údržbu a ještě to brání jízdě modernějších lokomotiv.Stačí,že se musejí dělat kola lokomotiv s měkčích materiálů,aby se tolik nesjížděly kolejnice.A proto to pískání vlaku při brzdění a další.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko