Praha - Umožnit vjezd moderním lokomotivám, zeštíhlit České dráhy a zajistit lepší spojení velkých měst. To jsou plány ministerstva dopravy, jak zprůhlednit a zlepšit konkurenci na domácích tratích. Cílem je umožnit na českých kolejích skutečné konkurenční prostředí, které v současnosti existuje v podstatě jen na papíře.
Zahraniční elektrické lokomotivy totiž zatím na české železnici nemohou jezdit kvůli zastaralé tuzemské zabezpečovací technice. Ta vpustí na trať pouze desítky let staré lokomotivy domácí výroby. „Chceme, aby byly české tratě volně přístupné do roku 2010,“ řekl iDnes náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Kvůli těmto problémům nedávno nevyjel například soukromý rychlík z Prahy do Ostravy, který měly táhnout německé Siemensy. Celkové náklady na přestavbu by neměly přesáhnout půl miliardy korun.
Už v polovině roku by se měla oddělit osobní a nákladní doprava Českých drah. Do budoucna není vyloučena ani privatizace nákladní části, ale yyní jsou tyto úvahy podle náměstka Šlégra ještě předčasné. Ministerstvo předloží tento návrh v dubnu do vlády. Jeho součástí je i řešení, kde najít peníze pro ztrátovou osobní dopravu. Nově už ji nebude možné dotovat z peněz, které vydělají nákladní vlaky. Její vysoké ztráty by tak v konečném důsledku dopadly na stát.
Z drah by mohlo odejít přes deset tisíc lidí, firma by v takovém případě ušetřila na mzdách dvě miliardy ročně. „Na silnicích také dopravce neplatí cestáře nebo dopravní policii,“ vysvětluje tento krok Šlégr. Dráhy po ministerstvu požadují také půl miliardy navíc na zajištění provozu mezinárodních vlaků. K tomu se náměstek Šlégr zatím staví zdrženlivě. „Záleží na tom, jak by ty peníze byly využity. Pokud by se díky nim zlepšila i úroveň dálkové vnitrostátní dopravy, pak bych s tím souhlasil.“
zdroj: iDnes

Ty si asi nepamatuješ jak vypadala osobní doprava v 89, říman sice nepomohl...Já když vyjel v 90 na západ tak jsem čuměl jak nás o 20 let předběhli.
M: Protože vůbec netoužím po návratu komunistů.
A kdo jsou asi ti milí chasníci v kravatách, co se na tebe usmívají z TV nebo obřího megaplakátu?
Jinak, se zájmem jsem si přečetl co jsi napsal (i ostatní), na nějakou část (hlavně reakce na různé barevné podněty-dáno zřejmě jednoduchým procesem, podnikatelé blijí po rudo-oranžové, zaměstnanci po modro-černé) bych měl možná poněkud jiný názor.
Ale:
1)ČD se musí dostat do konkurenčního prostředí
2)Nákladní doprava (ČD)je zlaté vejce, neprodávat!!!
3)Osobní-mrtvola. Ani ne tak kvůli nabídce a úrovni, ale lidi jezdí autama. Dneska je životní úroveň taková, že i ten největší šupák nějakou tu plechovku vlastní a s ní i jezdí (třeba 2km denně). A do vlaku (autobusu, trolejbusu, tramvaje) je dostane jedině neúnosná cena ind.dopravy (k čemuž samozřejmě dojde, ale v té době bohužel budeme mít nejrozvinutější síť cyklostezek na světě).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











