Krasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.
Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.
"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.
zdroj: Deníky Bohemia
| 29.3.2007 (22:00)
dnes má u mě obrovské plus!!! dlouho se nic nedělo, tak řekl:
1. bude jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut... (třeba z Svinova do Holešovic 3:09??? - to taky vyhovuje:))))
2. K té se "chtějí" České dráhy "přiblížit" od prosince 2008.....
3. Na některých úsecích totiž dopravce "začne zkoušet" namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.
Ani slovo o tom, že
1. bude jízdní doba 2 hodiny 50 minut...
2. že bude jízdní doba 2 hodiny 50 minut od prosince 2008.....
3. že bude maximální rychlost 180 km/h.
A kolik je tu příspěvků.....
Ale to nic nemění na věci, že je to blbost. Můžu pro tebe maximálně udělat to, že tu situaci namodeluju a řeknu ti, za kolik sekund se může nejdříve rozjet, protože žádná lokomotiva nemůže jít přes mez adheze, a kvůli tomu při nízkých rychlostech ani nevyužiješ plný výkon motorů. Takže v konečném důsledku bys potřeboval mnohem větší výkon než těch 7,5MW, co jsem ti předhodil před chvíli.
Já mám taky Taurusy rád, ale ani on neohne fyzikální zákony, bohužel.
dvojtrakčný rušeň Taurus je považovaný za najrýchlejší a najvýkonnejší rušeň v Európe, keď s výkonom 10000 PS zrýchli z nuly na 200 km/h v priebehu 17 sekúnd. U těch 250 sem se asi sekl. Hned jak to najdu, upřesním.
Nevěřte pohádkám.
Máš nějaký odkaz, kde to bylo?
Kinetická energie Taurusu (87 t) při 200 km/h (55,5 m/s) je 134259 kJ, k jejímu udělení (při zanedbání veškerých ztrát) v čase 18 sekund potřebuješ výkon 7459 kW. Kolik má výkon Taurus? O něco méně, že...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










