..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
01.04.2007 (9:39)  
tak pan Ondrůj je ještě stále mluvčím? četl jsem někde, že už je ředitelem něčeho...

dnes má u mě obrovské plus!!! dlouho se nic nedělo, tak řekl:
1. bude jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut... (třeba z Svinova do Holešovic 3:09??? - to taky vyhovuje:))))
2. K té se "chtějí" České dráhy "přiblížit" od prosince 2008.....
3. Na některých úsecích totiž dopravce "začne zkoušet" namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

Ani slovo o tom, že
1. bude jízdní doba 2 hodiny 50 minut...
2. že bude jízdní doba 2 hodiny 50 minut od prosince 2008.....
3. že bude maximální rychlost 180 km/h.

A kolik je tu příspěvků.....
registrovaný uživatel Dery 
31.03.2007 (14:40)  
Přijde mi to zbytečné, když některé ostatní tratě chátrají a nikdo se na ně ani nepodívá.
31.03.2007 (11:03)  
Tak prostou integrací trakční charakteristiky Tauruse (P=6400kW, Fmax=300kN) jsem dostal čas pro 200 km/h 24,0713s. A to opět ignoruji veškeré ztráty (odpory, tření,...) Prostě pod tento čas se nedostaneš, ani kdyby jsi se rozkrájel.
31.03.2007 (10:44)  
Semík: Dobře omlouvám se ti, nevymyslel jsi si to.
Ale to nic nemění na věci, že je to blbost. Můžu pro tebe maximálně udělat to, že tu situaci namodeluju a řeknu ti, za kolik sekund se může nejdříve rozjet, protože žádná lokomotiva nemůže jít přes mez adheze, a kvůli tomu při nízkých rychlostech ani nevyužiješ plný výkon motorů. Takže v konečném důsledku bys potřeboval mnohem větší výkon než těch 7,5MW, co jsem ti předhodil před chvíli.
Já mám taky Taurusy rád, ale ani on neohne fyzikální zákony, bohužel.
registrovaný uživatel Semík  mail  
31.03.2007 (10:20)  
Takže, ten ŽM pohledám a zjistím. Ale první věta na této stránce: http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/taurus.htm
dvojtrakčný rušeň Taurus je považovaný za najrýchlejší a najvýkonnejší rušeň v Európe, keď s výkonom 10000 PS zrýchli z nuly na 200 km/h v priebehu 17 sekúnd. U těch 250 sem se asi sekl. Hned jak to najdu, upřesním.
registrovaný uživatel kave 
31.03.2007 (8:55)  
Semik: Z 0 na 250 km/hod s měřícím vozem za 22 sec?
Nevěřte pohádkám.
31.03.2007 (8:53)  
Semík: Tak to bych rád viděl. V každém případě je jasné, že to je blbost, a to s tím měřícím vozem je už totální kravina. To nevidíš, že 250/200 je víc než 22/18? (a to má mít ještě navíc jeden vůz a nemluvě o tom, že v takové rychlosti jsou už motory hluboce odbuzené)
Máš nějaký odkaz, kde to bylo?
registrovaný uživatel Semík  mail  
30.03.2007 (23:05)  
Duke 123: Ty údaje jsem četl v ŽM. Když dělali testy, tak byli tyto hodnoty naměřeny. Odkud máte své informace vy, kromě teoretických propočtů?
30.03.2007 (20:26)  
Semík: Když už chceš kecat, tak né tak blbě.
Kinetická energie Taurusu (87 t) při 200 km/h (55,5 m/s) je 134259 kJ, k jejímu udělení (při zanedbání veškerých ztrát) v čase 18 sekund potřebuješ výkon 7459 kW. Kolik má výkon Taurus? O něco méně, že...
registrovaný uživatel Semík  mail  
30.03.2007 (20:19)  
To Deadeye: Taurus má zrychlení z 0 na 200 za 18s. Ty stanice zas nejsou tak blízko sebe. Z 0 na 250 to zvládne s měřícím vozem za 22s. Pokud by byl 30min. takt na koridoru a vlak měl max 4 - 5 vozů ( pomineme li energetickou náročnost ) tak těch 200 je velmi reálně dosáhnutelné i na kratší vzdálenost. Takže postavme elektrárnu, zrušme přejezdy a jdem na to.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko