Krasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.
Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.
"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.
zdroj: Deníky Bohemia
| 29.3.2007 (22:00)
George_Couser: čtu znova a znova a nechápu o co ti jde. Zvyšovat rychlost nad 160 na trati kde se nejezdí ani 160 je prostě utopie. 160 tam nejezdí ani Prndolíno, takže dokud nevymyslí antigravitaci tak se tam nic měnit nebude.
Taky jsem byl toho dojmu, že rychlosti 160-200 jsou pro naše troleje tabu. Četl jsem to ve některém Sborníku. Ale asi se něco vymyslelo, nebo se na to kašle.......
Nejdelší dvoukolejný tunel je snad ten mezi Krasíkovem a Tatenicemi, ten má 1100 metrů!
A kdyby rovnou v roce snad 1995 řekli, že "Pindolína" budou jezdit z Prahy do Ostravy, nikdo by jejich nákup neschválil. Tam šlo o to, aby jeden vlak dojel bez přepřahu z Berlína přes Prahu do Vídně, a najednou Pindolíno do Německa nejede vůbec a jezdí hlavně do Ostravy.
Ale už z podstaty věci, nad 160 nesmí být světelné návěsti, ale výhradně nějaký druh signalizace v kabině, takže tak jako tak se návěstidla prostě přemísťovat nebudou muset.
George_Couser:
Hranice na Moravě - Ostrava Svinov (46,236km)
Tam pomalu nezavadíš ani o 160
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










