..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
30.03.2007 (12:17)  
George_Couser: eště si zapomel na usek Hrušky - Otrokovice a Otrokovice - Horní Moštěnice
30.03.2007 (11:59)  
MildaIV: No asi jsem slepý a moje GPSka je pokažená... 160 se tam jezdí (a nejen klopidla) a i v obloucích u Hranic je pro klopidla 150 (míň je jen v jednom oblouku u prosenic)
30.03.2007 (11:51)  
Nebyla by náhodou mapka tohodle úseku se starou i novou tratí ? Kdesi sem ji viděl a už ji nemůžu najít.
George_Couser: čtu znova a znova a nechápu o co ti jde. Zvyšovat rychlost nad 160 na trati kde se nejezdí ani 160 je prostě utopie. 160 tam nejezdí ani Prndolíno, takže dokud nevymyslí antigravitaci tak se tam nic měnit nebude.
registrovaný užívateľ chocho 
30.03.2007 (11:49)  
to DJ: to je mozne, ja jsem pouze vyjmenoval trojici tunelu na 250ce, ktere jsou vsechny delsi nez ten jmenovany v clanku :-)
30.03.2007 (11:39)  
Vousáč
Taky jsem byl toho dojmu, že rychlosti 160-200 jsou pro naše troleje tabu. Četl jsem to ve některém Sborníku. Ale asi se něco vymyslelo, nebo se na to kašle.......
registrovaný užívateľ DJ 
30.03.2007 (11:24)  
Reakce na níže uvedené

Nejdelší dvoukolejný tunel je snad ten mezi Krasíkovem a Tatenicemi, ten má 1100 metrů!

A kdyby rovnou v roce snad 1995 řekli, že "Pindolína" budou jezdit z Prahy do Ostravy, nikdo by jejich nákup neschválil. Tam šlo o to, aby jeden vlak dojel bez přepřahu z Berlína přes Prahu do Vídně, a najednou Pindolíno do Německa nejede vůbec a jezdí hlavně do Ostravy.
30.03.2007 (11:09)  
MildaIV: Zkus si ještě jednou pořádně přečíst, co jsem psal. ;-)
registrovaný užívateľ Rail-2005  mail  
30.03.2007 (11:09)  
Nezapomeňte, že existuje a na koridorech se bude muset rozšířit ERTMS Level 2 na bázi GSM-R, podle kterého by se jezdilo rychlostmi vyššími jak 160! V takovém případě nemusím vůbec hýbat se současnou zabezpečovačkou. Jen se tam implementuje vazba. Bude to vypadat podobně jako KVB ve Francii. Když je volno, tak na AB svítí zelená, a jede se takovou rychlostí, jakou v kabině signalizuje KVB případně ERTMS. Když se má jet max. 160 nebo méně, tak na AB bliká zelená.

Ale už z podstaty věci, nad 160 nesmí být světelné návěsti, ale výhradně nějaký druh signalizace v kabině, takže tak jako tak se návěstidla prostě přemísťovat nebudou muset.
registrovaný užívateľ @ld@  mail  
30.03.2007 (10:34)  
Zvýšení rychlosti, hurá to beru ale čím budou táhnout vlaky?Když už teď jezdí na některých vlacích EC esa, které dosáhnou těch 140 km/h tak zvýšení rychlosti na 180 km/h pro mě ztrácí smysl.
30.03.2007 (10:16)  
Pořád jenom o Pendolínu a 90% lidí přitom jezdí obyčejnejma vlakama. Co to přinese jim ? Kolik to pomůže obyčejnýmu rychlíku a kolik EC se zvýšenou přechodností ? Jenom aby se jim jízdní doba zase neprodloužila, aby bylo Prndolíno víc hyper super.
George_Couser:
Hranice na Moravě - Ostrava Svinov (46,236km)
Tam pomalu nezavadíš ani o 160
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko