..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
30.03.2007 (18:49)  
No ja nevim k cemu je ta honba za km/h navic. Puvodne mely byt koridory jen na 140, pak se to zvedlo na vcelku slusnych 160. Musite si uvedomit jake jsou geograficke podminky v CR, husta zastavba, tudiz zastavky co par km, velke mnozstvi krizeni silnice/zeleznice, pahorkatina, tudiz hodne prevyseni a take smerove vedeni trati se spoustou zatacek. V takovem prostredi se opravdu spatne stavi trate na vyssi rychlosti a casto to postrada smysl. Ano, teoreticky by slo udelat Praha - Ostrava na 160 az 200km/h, jenze naklady na vybudovani mimouronovych krizeni, natazeni dalsich useku, lepsi zabezpecovacku by byly enormni a co z toho? Par EC a IC by jelo o 20 az 30 minut kratsi dobu, nicmene pro vetsinu vlaku by to zadny smysl nemelo, protoze stavi tak casto, ze i s loko na 200 by vytahli taktak 120 az 140km/h. Je potreba si uvedomit, ze cim rychleji, tim vetsi energiticke naroky, roztahnout stejny vlak z 80 na 120 je neco jineho nez ze 120 na 160, natoz ze 160 na 200. Jsem pro budovani mimourovnovych krizeni, minimalne pak prejezdu se zavorami na obou stranach na kroidorech. Kvuli bezpecnosti. Pendolino malem sejmulo nakladak, rychlik diky osobnimu autu ve 140 vyletl z trane, otazka co by se stalo, kdyby tam jel pinda a trefil tu audinu. Jen diky stesti nebyli mrtvi. Takze napred lepsi zabezpecovacka kvuli provozu novych stroju, pak mimourovnove krizeni a uprava prejezdu (napriklad zavory a kamery s upozornenim pro ridice, ze prejezd je sledovan) a pak se muzeme bavit o tom, ze na nekterych usecich povolime 180 az 200, nicmene investovat penize jen kvuli tomu nema temer smysl.
registrovaný uživatel Vojta Čejka  mail  
30.03.2007 (18:40)  
jj 180 je dost ale ne hodne jako we Francii
registrovaný uživatel Vampir  mail  
30.03.2007 (18:40)  
Kéž by to jezdilo celou
trasu
30.03.2007 (16:27)  
padly_andel: Jo aha, tys to myslel takhle...já zas pro změnu dával jen úseky na PHA - OV...
30.03.2007 (16:24)  
George_Couser: ale menoval si tech useku víc, c by byly možné udelat na 180, tož sem eště přisadil tento usek
30.03.2007 (13:48)  
Palko: GSM-R pokračuje, teď právě probíhá veřejná obchodní soutěž na pokračující úsek z Kolína přes Českou Vepřovou a Brno do Břeclavi (termín pro odevzdání nabídek je 25.4.2007), zpracovává se přípravná dokumentace pro GSM-R na II. NŽK Břeclav - Petrovice, atd, atd. Bližší je k tomu možné získat na webových stranákách SŽDC www.szdc.cz, odkazy "Činnosti SŽDC - Rádiové sítě".

Jinak musím říct, že se pan Ondrůj (a s ním celé ČD) chová tak, jako by to všechno "udělal on sám těmadle rukama...", ale jedná se o stavby SŽDC napájené ze státního rozpočtu, tedy z peněz náš všech.
registrovaný uživatel Palko 
30.03.2007 (12:41)  
Rail-2005: Ale zatím to nevypadá, že by se ETCS nebo radiokomunikační systém GSM-R měl u nás spustit do jiného než pilotního provozu na některých úsecích tratí. Takže v dohledné době by se jezdilo 180 jenom s klasickým liniovým zabezpečovačem a to zrovna moc bezpečně nezní. Navíc, pokud vím, tak je jeho funkce testována do rychlosti 160 km/h.
30.03.2007 (12:41)  
Hurá,fandím ČD aby se jim to podařilo.Největší zádrhel je legislativa.
Úseky:Brno-Břeclav,Pardubice-Choceň,možná Pardubice-Kolín.
Ad komentáře:
1.nejdřív bude zkušební provoz a tak se musí vyzkoušet 180 pokud to dopadne dobře,určitě to pak půjde na 200.To je ve světě normální,že se zvyšuje rychlost postupně,to samé dělají němci,francouzi na VRT atd.
2.Obavy s čím to tahat nejsou na místě.Máme pendolíno,budou 380 a po výměně kolejových obvodů což slibují do 2010 i Taurusy apod.Vozy Bmz, vlaky SC,EC zase tak málo jich není.
3.stačí rozmístit návěstidla na zábrznou vzdálenost,problém jen přejezdy,což není problém když jsou peníze,s tou trolejí to slyším snad prvně.
Dle mého názoru,smysl to má.Nevýhodou může být větší údržba trati.Jinak souhlas s tím,že se s tím mělo počítat už při stavbě koridorů.
Jestli budou v 2016 tunely Pha-Beroun a dále ten u Plzně tak pendolíno by bylo nasazeno nejspíš (CHeb)Plzeň-Pha-Ova.
30.03.2007 (12:37)  
padly_andel: Já se bavil o úseku Hranice na Moravě - Ostrava Svinov
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko