Krasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.
Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.
"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.
zdroj: Deníky Bohemia
| 29.3.2007 (22:00)
trasu
Jinak musím říct, že se pan Ondrůj (a s ním celé ČD) chová tak, jako by to všechno "udělal on sám těmadle rukama...", ale jedná se o stavby SŽDC napájené ze státního rozpočtu, tedy z peněz náš všech.
Úseky:Brno-Břeclav,Pardubice-Choceň,možná Pardubice-Kolín.
Ad komentáře:
1.nejdřív bude zkušební provoz a tak se musí vyzkoušet 180 pokud to dopadne dobře,určitě to pak půjde na 200.To je ve světě normální,že se zvyšuje rychlost postupně,to samé dělají němci,francouzi na VRT atd.
2.Obavy s čím to tahat nejsou na místě.Máme pendolíno,budou 380 a po výměně kolejových obvodů což slibují do 2010 i Taurusy apod.Vozy Bmz, vlaky SC,EC zase tak málo jich není.
3.stačí rozmístit návěstidla na zábrznou vzdálenost,problém jen přejezdy,což není problém když jsou peníze,s tou trolejí to slyším snad prvně.
Dle mého názoru,smysl to má.Nevýhodou může být větší údržba trati.Jinak souhlas s tím,že se s tím mělo počítat už při stavbě koridorů.
Jestli budou v 2016 tunely Pha-Beroun a dále ten u Plzně tak pendolíno by bylo nasazeno nejspíš (CHeb)Plzeň-Pha-Ova.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










