..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
30.03.2007 (10:10)  
crash151: S těma návěstma to lze vyřešit jednoduše. Tak jako v Itálii. U nás máme volno-výstraha-stůj. Italove tento autoblok rozšířili o jednu návěst. A ta říká jediné, na dalším návěstidle není volno. Návěstní znak pro toto by se našel i na našem tříznakém autobloku (třeba střídavě blikající žlutá a zelená). Pak máš o jeden autoblok delší zábrzdnou dráhu. Italové tak jezdí 200km/h s autoblokem 1300m.
registrovaný uživatel chocho 
30.03.2007 (10:07)  
Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem v zemi.

Neni. Napriklad Havlickobrodsky 623 m, Nihovsky 531 m, Loucsky 633 m... :-)
30.03.2007 (9:56)  
Není to tak dávno co se dost všeobecně říkalo,že u sestav trakčního vedení,používaných na tratích v České republice právě při rychlosti 160 až 200km^-1 dochází k rezonančnímu rozkmitání trolejového drátu. Neví někdo,zda je to pravda i na koridorech?
30.03.2007 (9:25)  
180 km/h? Aspoň něco... ...doufejme, že to nezůstane jen planými slovy.
registrovaný uživatel PZ 
30.03.2007 (8:39)  
zdenda: Nezapomež, že řada 380 je dělána v duchu interoperability, takže po schválení v ostatních státech by mohla začít jezdit především tam.(pokud nebudou Skopčáci dělat takový naschvály jak naši s Taurusy :-/ )
registrovaný uživatel zdenda 
30.03.2007 (8:31)  
ten, kdo tady říkal, že na to budeme mít 380 a pendolina, má sice pravdu, ale pokud vím, tak jde o třísystémový vozidla a zase je šoupnout na trať Pha-Ova, kde je jeden napájecí systém, je luxus jako prase, to už je teď pendolino na týhle trati, to mohli mít ČD jednosystémovou jednotku o mnoho levnější a se stejnou kvalitou pro cestujícího, ale to není nic k chlubení...
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
30.03.2007 (8:07)  
To Kaloon:
Jenom že u nás se dycky myslí jenom na krátkej časovej horizont.....to by si po těch pakách chtěl moc....:)jinak Souhlas
registrovaný uživatel Kaloon 
30.03.2007 (7:55)  
Kdyby se nešetřilo, mohlo se už při koridorizaci počítat s rychlostmi do 200 km/h.
registrovaný uživatel Pyro 
30.03.2007 (0:23)  
Uz ted to jezdite po 3 hodiny. Stopuji to pokazde, kdyz jedu mezi Prahou a Ostravou. Kdyz se vlak rozdeje v Holesovicich zapnu stopky a vypnu je az kdyz vlak zastavi ve Svinove a vysledek poslednich dvou jizd? 2h 55min a pote 2h 57min akorat se to tyka vzdy cesty z Prahy do Ostrary. Opacnym smerem je to vzdy kolem 3h 9min a casto i dyl...
30.03.2007 (0:04)  
Petr: Krizeni jsou tam dve, jedno je jeste mezi Cervenkou a Moravicany, v lese. Na tom prejezdu nejsou dokonce ani zavory a to je to celkem frekventovana silnice.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko