..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 180 km/h :..

Ilustrační obrázekKrasíkov - Cesta vlakem z Prahy do Ostravy by mohla být příští rok téměř o 20 minut rychlejší než je tomu nyní. Umožní to postupné dokončování dalších úseků železničního koridoru. Aktuálně byl slavnostně otevřen více než 14,5 kilometru dlouhý úsek za zhruba 3,6 miliardy korun mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem.

Vlaky jej ve zkušebním provozu používají od loňského června. Namísto původní rychlosti 80 až 100 kilometrů v hodině můžou nyní v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

"Také díky tomu jsme mohli zrychlit jízdní dobu Pendolina mezi Prahou a Ostravou z původních 3:19 na 3 hodiny a 9 minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Nové koleje zkrátily trať o dva kilometry. Na celém projektu bylo ze stavebního hlediska bezesporu nejnáročnější vybudování tří nových tunelů. Jeden z tunelů je svou délkou 462 metrů druhým nejdelším dvojkolejným tunelem na českých koridorech. Zrychlování na frekventované trati přinese otevření dalších úseků koridoru. S novým jízdním řádem, který začne platit letos 9. prosince, se chtějí ČD na trati Praha - Ostrava dostat s dobou jízdy na 3 hodiny. "Jako optimální na této trati vidíme jízdní dobu nad 2 hodiny 50 minut," dodal Ondrůj. K té se chtějí České dráhy přiblížit od prosince 2008. Přispět k tomu má i vyšší rychlost vlaků. Na některých úsecích totiž dopravce začne zkoušet namísto současné maximální rychlosti 160 km/h rychlost o dvacet kilometrů v hodině vyšší - 180 km/h.

zdroj: Deníky Bohemia


oliva Poslat mail autorovi | 29.3.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
29.03.2007 (23:58)  
Zdravím, myslím, že kandidátem na vyšší rychlost než 160km/h může být úsek Olomouc - Zábřeh n. M. (až se dostaví). Pokud vím, je na něm pouze jediné úrovňové křížení (Střeň) je dostatečně dlouhý a oblouků pár a mírné. Když tak mne opravte. PetrP
29.03.2007 (23:21)  
Taky záleží jak je nastavený převýšení, prej se uvažuje o zvýšení maximálního převýšení ze 150 mm na 160 mm. Spousta oblouků by se teoreticky dala projíždět rychleji než se jezdí teď, ale to by ve vlakách blil substrát a zase by byly zvýšený náklady na úklid :-DDD
29.03.2007 (23:18)  
Ono jde o to jestli to zvýšení rychlosti se taky nějak vrátí v nárůstu počtu cestujících. Ono vyhnat nějakou osmivozovou soupravu na 200 km/h už taky něco stojí.
A taky by se musela řešit zabezpečovačka a to tak že dost. Například návěstidla by musely bejt umísťený jinak (delší zábrzdná vzdálenost) a s tim souveji i další návěsti.
29.03.2007 (23:16)  
No největším problémem je omezení na vliv odstředivé síly na cestujícího. Pokud by se polevily větší odstředivé síly, tak by se u 180 km/h dalo uvažovat na těchto úsecích:
Úvaly - Kolín Zastávka (36,594km)
Hranice na Moravě - Ostrava Svinov (46,236km)
Hoštejn - Česká Třebová (29,236km)

V některých místech by se ale asi muselo zpomalovat na 170 km/h, navíc všude tam jsou úrovňová křížení....
Registrierter Benutzer PZ 
29.03.2007 (23:15)  
Vzhledem k tomu, že jde pouze a jen o legislativní omezení, když se maximální rychlost povolí na 200, tak se muže zrychlovat dle libosti kdekoliv. Prostě když už se do něčeho rejpe, tak pořádně, ať se to hned neopakuje...
29.03.2007 (23:04)  
NA 200km/h by to šlo úplně v pohodě. Jenže je tu problém, Takových úseků máme málo a navíc by to bylo spíše neefektivní a drahé. Např. úsek mezi Břeclaví a Brnem. Kdyby tam traťová rychlost byla 200 km/h tak by těch 200 jela jen tak 40 - 50 km/h (to ted nevím přesně). Plus nějaké brždění atd. Spíše by to byl nějaký reklamní tahák na ty, kteří chtějí zkusit něco jiného (až na to že to bude stejné)....
Registrierter Benutzer Scpinďa  mail  
29.03.2007 (22:51)  
ja si myslim ze by to slo i na 200 km/h.
Registrierter Benutzer Pjetro 
29.03.2007 (22:44)  
už nad tím slovem "plánují" visí nejeden otazník...chtělo by to konkrétní termín:)
Registrierter Benutzer PZ 
29.03.2007 (22:36)  
Na 180? To už snad radši na 200, rovnou... Nebo za 5 let to bude nadpis ..: České dráhy plánují zvýšit rychlost na 200 km/h :..
29.03.2007 (22:15)  
Dyt mame Pendolina a budem mit 380ky, zadnej problem :)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko