Kralupy nad Vltavou - Redakce zpravodajského serveru Nova má záznam telefonních hovorů z ohlášování železniční nehody, která se stala v pondělí 19.3.2007 na trati mezi Vraňany a Cítovem na Mělnicku. Z komunikace mezi operačním důstojníkem mělnické policie a výpravčím železniční stanice Vraňany je patrné, že policejní operační důstojník nebyl při nahlašování místa havárie zcela přesný. Policie přitom v souvislosti s vyšetřováním železniční nehody obvinila 4 osoby, mezi nimi také výpravčího. Podle hlášení policie výpravčí stanice Vraňany zastavil provoz na jiné trati, než kde ke srážce došlo.
Můžete se přesvědčit z nahrávek, výpravčího na místo nehody policejní operační důstojník doslova upozornil takto: "Pane výpravčí prosím vás máme teďka zprávu, že na železničním přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema na tý hlavní trati nějakej blbec sjel ze silnice a zůstal viset na kolejích mimo přejezd, nepouštějte tam teďka nic já tam hned posílám policejní hlídku".
Výpravčí pak zastavil provoz na železničním přejezdu na trati ve směru na Horní Beřkovice v místě Straškov. K nehodě došlo na železničním přejezdu na trati ve směru na Ústí nad Labem v Dolních Beřkovicích. Policejní operační důstojník ihned po nehodě volal zpět výpravčímu a říká: "Ne - já jsem vám říkal na silnici na Horní Beřkovice na ústecký trati, pane já to tady mam nahraný." V tu chvíli si tedy asi ani sám neuvědomuje, že to není pravda.
Drážní inspekce nyní zjišťuje příčinu nehody a okolností vzniku nehody. Trestně-právní odpovědností se zabývá policie, konkrétně policie Mělník, odkud byl také operační důstojník, který nahlásil nehodu výpravčímu železniční stanice Vraňany. Nyní policie stíhá 4 osoby, mezi nimi také výpravčího, pro podezření z obecného ohrožení a kvůli vyšetřování byl postaven mimo službu. Pochybení by ale podle nahrávky nemuselo jednoznačně být jen na straně výpravčího. To už dříve uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Vyšetřování podle Ondrůje ukazuje, že výpravčí jednal tak, jak měl a zatím nebylo shledáno žádné pochybení.
Policie ale trvá na svém. „Policista nijak nepochybil, výpravčímu bylo sděleno obvinění z trestného činu obecného ohrožení," řekl serveru Nova mluvčí mělnické policie Karla Sulek. Dodal, že policie čeká v současné době na různá odborná a znalecká vyjádření. Podle mluvčího drážní isnpekce Zdeňka Neusara dráhy železniční přejezdy značí. „Za předpokladu, že by byla nahlášena správná trať a správné označení železničního přejezdu (tzn. jeho kilometrická poloha na trati), nemohlo by dojít k žádnému nedorozumění," řekl serveru Nova Neusar. Podle mluvčího mělnické policie Karla Suleka, ale policie údaje o kilometrickém číslování přejezdů nemá. Neusar dále připustil, že jednou z okolností zjištěnou dosavadním šetřením nehody je v každém případě špatná komunikace mezi policií a výpravčím. Také je pro ně důležité zjistit, jestli nedošlo k selhání lidského činitele, jestli bylo učiněno všechno pro to, aby se nehodě předešlo.zdroj: NOVA (součástí jsou také videa)
Článek k tématu též na iDnes : 5.4.2007 - Záznam telefonátů rozkrývá, proč musel vlak vykolejit
Související zprávy
| 5.4.2007 (12:00)
Lukess - lehce nechapu jednu vec - dostanes hlasku na ty hlavni trati, ale protoze mezi tema dedinama zadna hlavni trat neni, tak zavres JENOM trat vedlejsi? No, doufam, ze mas povolani, ktere nikomu nemuze ublizit... Pokud ne, tak nechapu, proc neschopnost toho vypravciho obhajujes. Proste udelal chybu, to je to tak tezke pripustit?
To policejni hlaseni se mozna da vylozit jako nepresne v tom smyslu, ze clovek nebude vedet, ktera trat je myslena (i kdyz tento nazor naprosto nesdilim a hlaseni povauji za jasne) a potom vypravci pochybil v tom, ze bud se mel ujistit, o ktere trati je rec, pripadne zavrit obe (vsechny tri). V zadnem pripade se to ale hlaseni neda vylozit tak, ze jasne identifikuje jinou trat nez trat T - tzn. vypravciho pochybeni (blbost) nelze obhajovat tim, ze z hlaseni bylo patrne, ze je myslena jina trat.
Jde-li opravdu o prepis toho hlaseni, tak ja mam o vinikovi (myslim vinika toho pochybeni, ne ze tam to auto strcil) jasno. Poznamka: To ze mam o vinikovi jasno jeste neznamena, ze pro nej chci 30 let ve Valdicich...
PS: Podle mne by nepomohlo ani to "na ustecky", protoze do Usti v podstate vedou trate dve
Takže pokud výpravčí, tak ne sám, ale i s dotčenými z operačního.
Zajímalo by mne: "Státní instituce" PČR se ihned staví za své neomylné, byť poněkud hodně nepřesné příslušníky a místně příslušná složka šetří činnost v místě a obratem obviňuje. Dokáže se jiná "Státní instituce" dráha formálně postavit za svého zaměstnance, že v nejhorším případě v tom není sám?
Ono je ale vůbec pitomý řešit, kdo že to udělal větší chybu, když celý průs.r zavinil někdo docela jiný. Bohužel tak už to prostě v Česku chodí. Když si někdo lehne na silnici a vy ho svým autem přejedete, bude to vaše chyba. Nepřizpůsobili jste rychlost jízdy. Že to je absurdní, to je věc druhá.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










