..: Výpravčí na trati možná nepochybil :..

Ilustrační obrázekKralupy nad Vltavou - Redakce zpravodajského serveru Nova má záznam telefonních hovorů z ohlášování železniční nehody, která se stala v pondělí 19.3.2007 na trati mezi Vraňany a Cítovem na Mělnicku. Z komunikace mezi operačním důstojníkem mělnické policie a výpravčím železniční stanice Vraňany je patrné, že policejní operační důstojník nebyl při nahlašování místa havárie zcela přesný. Policie přitom v souvislosti s vyšetřováním železniční nehody obvinila 4 osoby, mezi nimi také výpravčího. Podle hlášení policie výpravčí stanice Vraňany zastavil provoz na jiné trati, než kde ke srážce došlo.

Můžete se přesvědčit z nahrávek, výpravčího na místo nehody policejní operační důstojník doslova upozornil takto: "Pane výpravčí prosím vás máme teďka zprávu, že na železničním přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema na tý hlavní trati nějakej blbec sjel ze silnice a zůstal viset na kolejích mimo přejezd, nepouštějte tam teďka nic já tam hned posílám policejní hlídku".

Výpravčí pak zastavil provoz na železničním přejezdu na trati ve směru na Horní Beřkovice v místě Straškov. K nehodě došlo na železničním přejezdu na trati ve směru na Ústí nad Labem v Dolních Beřkovicích. Policejní operační důstojník ihned po nehodě volal zpět výpravčímu a říká: "Ne - já jsem vám říkal na silnici na Horní Beřkovice na ústecký trati, pane já to tady mam nahraný." V tu chvíli si tedy asi ani sám neuvědomuje, že to není pravda.

Drážní inspekce nyní zjišťuje příčinu nehody a okolností vzniku nehody. Trestně-právní odpovědností se zabývá policie, konkrétně policie Mělník, odkud byl také operační důstojník, který nahlásil nehodu výpravčímu železniční stanice Vraňany. Nyní policie stíhá 4 osoby, mezi nimi také výpravčího, pro podezření z obecného ohrožení a kvůli vyšetřování byl postaven mimo službu. Pochybení by ale podle nahrávky nemuselo jednoznačně být jen na straně výpravčího. To už dříve uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Vyšetřování podle Ondrůje ukazuje, že výpravčí jednal tak, jak měl a zatím nebylo shledáno žádné pochybení.

Policie ale trvá na svém. „Policista nijak nepochybil, výpravčímu bylo sděleno obvinění z trestného činu obecného ohrožení," řekl serveru Nova mluvčí mělnické policie Karla Sulek. Dodal, že policie čeká v současné době na různá odborná a znalecká vyjádření. Podle mluvčího drážní isnpekce Zdeňka Neusara dráhy železniční přejezdy značí. „Za předpokladu, že by byla nahlášena správná trať a správné označení železničního přejezdu (tzn. jeho kilometrická poloha na trati), nemohlo by dojít k žádnému nedorozumění," řekl serveru Nova Neusar. Podle mluvčího mělnické policie Karla Suleka, ale policie údaje o kilometrickém číslování přejezdů nemá. Neusar dále připustil, že jednou z okolností zjištěnou dosavadním šetřením nehody je v každém případě špatná komunikace mezi policií a výpravčím. Také je pro ně důležité zjistit, jestli nedošlo k selhání lidského činitele, jestli bylo učiněno všechno pro to, aby se nehodě předešlo.

zdroj: NOVA (součástí jsou také videa)

Článek k tématu též na iDnes : 5.4.2007 - Záznam telefonátů rozkrývá, proč musel vlak vykolejit

Ilustrační obrázek

Související zprávy


Adys Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Baresm  mail  
05.04.2007 (13:18)  
Přidávám se k názoru (podle těchto informací), že asi pochybil výpravčího, ale největší podíl na tom mají ti, co tam vjeli s tím autem za účelem pojistného podvodu (blbci). Územím prochází několik silnic, o kterých by se dalo říci, že vedou z Lužce do Beřkovic, ale jen jedna hlavní trať. Chápu, že výpravčí musel pracovat ve stresu, když za humny mu jede vlak (navíc rychlík) a musí zastavit jednu z tratí bez jasných informací. Ale teď se nám to tady kecá. Sedět v dopravní kancelář ve Vraňanech v půl desáté večer a najednou by nám zazvonil telefon, abychom zastavili provoz, kdo ví jaká by byla naše reakce...
05.04.2007 (13:12)  
Výpravčí rozhodně nepochybil, Slyšel jsem na Nově jeho rozhovor s policistou a na jeho místě bych udělal totéž! Informace od policajtů byly naprosto nepřesné a zavádějící.
Registrierter Benutzer chocho 
05.04.2007 (12:59)  
Od policisty bylo jasne receno, ze se jedna o HLAVNI trat - tou oblasti prochazi pouze jedna hlavni trat, takze podle meho nazoru to bohuzel nezvladl vypravci...
Registrierter Benutzer M 
05.04.2007 (12:55)  
Heh, cekal jsem, ze se ozvou nejake modremozky, ktere se budou bit za sveho druha a prekvapeny nejsem. Je to presne jak jsem cekal - z mapy je evidentni, ze zamenit ten prejezd je v podstate nemozne. Ovsem co je nemozne pro standartniho cloveka, je pro modromozka uplne hracka:-)

Lukess - lehce nechapu jednu vec - dostanes hlasku na ty hlavni trati, ale protoze mezi tema dedinama zadna hlavni trat neni, tak zavres JENOM trat vedlejsi? No, doufam, ze mas povolani, ktere nikomu nemuze ublizit... Pokud ne, tak nechapu, proc neschopnost toho vypravciho obhajujes. Proste udelal chybu, to je to tak tezke pripustit?
Registrierter Benutzer M 
05.04.2007 (12:47)  
Kdyz jsem si precetl nadpis, tak jsem nabyl dojmu, ze to policajti ohlasili jako "prejezd tam u vas" nebo tak neco. Pak se ale dozvidam, ze to bylo ohlasene jako prejezd mezi Luzcem a Berkovicema (mezi temito obcemi je jen jeden) a hlavne - "na ty hlavni trati". Opravdu nechapu jak tohle lze pochopit jinak. I kdyby tam bylo tech prejezdu 40, tak hlavni trat tam vidim jen jednu. Modromozci ale budou patrne argumentovat tim, ze z operacniho melo prijit cislo trati, nejlepe i kilometrem...

To policejni hlaseni se mozna da vylozit jako nepresne v tom smyslu, ze clovek nebude vedet, ktera trat je myslena (i kdyz tento nazor naprosto nesdilim a hlaseni povauji za jasne) a potom vypravci pochybil v tom, ze bud se mel ujistit, o ktere trati je rec, pripadne zavrit obe (vsechny tri). V zadnem pripade se to ale hlaseni neda vylozit tak, ze jasne identifikuje jinou trat nez trat T - tzn. vypravciho pochybeni (blbost) nelze obhajovat tim, ze z hlaseni bylo patrne, ze je myslena jina trat.

Jde-li opravdu o prepis toho hlaseni, tak ja mam o vinikovi (myslim vinika toho pochybeni, ne ze tam to auto strcil) jasno. Poznamka: To ze mam o vinikovi jasno jeste neznamena, ze pro nej chci 30 let ve Valdicich...

PS: Podle mne by nepomohlo ani to "na ustecky", protoze do Usti v podstate vedou trate dve
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
05.04.2007 (12:46)  
Jak napsal JTB - v téhle kauze jsou viníci tři, ostatní pouze nebyly schopni adekvátně vyřešit vzniklou situaci. Myslím si je jejich svědomí vytrestá dostatečně. Na druhou stranu pokud už chtějí potrestat zaměstnance ČD, měl by stejnou vinu nést i onen policista.
Registrierter Benutzer Stoupa  mail  
05.04.2007 (12:43)  
Díky, že někdo sehnal přepis. Profesionalita podané informace je skutečně ilustrativní.

Takže pokud výpravčí, tak ne sám, ale i s dotčenými z operačního.

Zajímalo by mne: "Státní instituce" PČR se ihned staví za své neomylné, byť poněkud hodně nepřesné příslušníky a místně příslušná složka šetří činnost v místě a obratem obviňuje. Dokáže se jiná "Státní instituce" dráha formálně postavit za svého zaměstnance, že v nejhorším případě v tom není sám?
Registrierter Benutzer Lukess  mail  
05.04.2007 (12:40)  
Mají v tom pěkný chaoz. Myslím si, že vinu na tom nese důstojník, když řekl na žel. přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema na tý hlavní trati. Vždyť mezi Lužcem a H.Beřkovicema nevede hlavní trať. Tohoto omylu si ovšem mohl všimnout výpravčí.
05.04.2007 (12:31)  
Ty přepisy nejsou nic novýho a Nova na ně nemá ani exkluzivitu. Po netu totiž kolují už dobře týden. Policajt to řekl vážně blbě. Jako spíše železnokol než gumokol bych ten přejezd popsal jako "mezi Cítovem a Vraňanama".

Ono je ale vůbec pitomý řešit, kdo že to udělal větší chybu, když celý průs.r zavinil někdo docela jiný. Bohužel tak už to prostě v Česku chodí. Když si někdo lehne na silnici a vy ho svým autem přejedete, bude to vaše chyba. Nepřizpůsobili jste rychlost jízdy. Že to je absurdní, to je věc druhá.
05.04.2007 (12:13)  
Jsem ten poslední, kdo by se zastával policajtů, ale když řekne "přejezd mezi Lužcem a H. Beřkovicemi na hlavní trati", tak je nespíš myšleno křížení hlavní trati se silnící mezi těmito dvěma místy. Nicméně soudruh příslušník měl být určitě přesnější (definice trati), výpravčí se měl zase pro jistotu ujistit o tom, že hlášení pochopil. Jenže to je generál po bitvě, v takovéto stresové situaci, kdy je potřeba jednat rychle, je samozřejmě všechno jinak...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko