Kralupy nad Vltavou - Redakce zpravodajského serveru Nova má záznam telefonních hovorů z ohlášování železniční nehody, která se stala v pondělí 19.3.2007 na trati mezi Vraňany a Cítovem na Mělnicku. Z komunikace mezi operačním důstojníkem mělnické policie a výpravčím železniční stanice Vraňany je patrné, že policejní operační důstojník nebyl při nahlašování místa havárie zcela přesný. Policie přitom v souvislosti s vyšetřováním železniční nehody obvinila 4 osoby, mezi nimi také výpravčího. Podle hlášení policie výpravčí stanice Vraňany zastavil provoz na jiné trati, než kde ke srážce došlo.
Můžete se přesvědčit z nahrávek, výpravčího na místo nehody policejní operační důstojník doslova upozornil takto: "Pane výpravčí prosím vás máme teďka zprávu, že na železničním přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema na tý hlavní trati nějakej blbec sjel ze silnice a zůstal viset na kolejích mimo přejezd, nepouštějte tam teďka nic já tam hned posílám policejní hlídku".
Výpravčí pak zastavil provoz na železničním přejezdu na trati ve směru na Horní Beřkovice v místě Straškov. K nehodě došlo na železničním přejezdu na trati ve směru na Ústí nad Labem v Dolních Beřkovicích. Policejní operační důstojník ihned po nehodě volal zpět výpravčímu a říká: "Ne - já jsem vám říkal na silnici na Horní Beřkovice na ústecký trati, pane já to tady mam nahraný." V tu chvíli si tedy asi ani sám neuvědomuje, že to není pravda.
Drážní inspekce nyní zjišťuje příčinu nehody a okolností vzniku nehody. Trestně-právní odpovědností se zabývá policie, konkrétně policie Mělník, odkud byl také operační důstojník, který nahlásil nehodu výpravčímu železniční stanice Vraňany. Nyní policie stíhá 4 osoby, mezi nimi také výpravčího, pro podezření z obecného ohrožení a kvůli vyšetřování byl postaven mimo službu. Pochybení by ale podle nahrávky nemuselo jednoznačně být jen na straně výpravčího. To už dříve uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Vyšetřování podle Ondrůje ukazuje, že výpravčí jednal tak, jak měl a zatím nebylo shledáno žádné pochybení.
Policie ale trvá na svém. „Policista nijak nepochybil, výpravčímu bylo sděleno obvinění z trestného činu obecného ohrožení," řekl serveru Nova mluvčí mělnické policie Karla Sulek. Dodal, že policie čeká v současné době na různá odborná a znalecká vyjádření. Podle mluvčího drážní isnpekce Zdeňka Neusara dráhy železniční přejezdy značí. „Za předpokladu, že by byla nahlášena správná trať a správné označení železničního přejezdu (tzn. jeho kilometrická poloha na trati), nemohlo by dojít k žádnému nedorozumění," řekl serveru Nova Neusar. Podle mluvčího mělnické policie Karla Suleka, ale policie údaje o kilometrickém číslování přejezdů nemá. Neusar dále připustil, že jednou z okolností zjištěnou dosavadním šetřením nehody je v každém případě špatná komunikace mezi policií a výpravčím. Také je pro ně důležité zjistit, jestli nedošlo k selhání lidského činitele, jestli bylo učiněno všechno pro to, aby se nehodě předešlo.zdroj: NOVA (součástí jsou také videa)
Článek k tématu též na iDnes : 5.4.2007 - Záznam telefonátů rozkrývá, proč musel vlak vykolejit
Související zprávy
| 5.4.2007 (12:00)
Jinak co melo toho policajta trknout? Ten vypravci si neco mrmlal pod vousama a rekl, ze ted tam nic nejedem (btw - taky super vyraz:) Tak coho melo trknout?
zaosai - no, koridor je celkem zeleznicarskej hantec. Myslim, ze slovo koridor pouzil tak, jak ho zna vetsina lidi, tj. hlavni trat. Resp. jinak: koridor pochopi uzka skupina, hlavni trat vsichni
Sova: Delas u drahy jenom ty nebo aji manzelka?:-)
Ale cotomá být?My policisté přeci jsme neomylní a řeknou že to byl výpravčí.Nakonec to snad dopadne dobře,ale mezitím výpravčího strčí třikrát do vazby,dráhy ho propustí a jeho pověst klesne pod nulu.Pak se po dvou letech ve zprávách v televizi objeví 20sekundová reportáž že se policie omlouvá za svoji chybu a že výpravčí je nevinen.
A jak to dopadne?
Výpravčí už nebude výpravčí ale bude chodit na úřad práce
Gratuluji dalšímu skvěle vyřešenému případu Policie aneb jak se to dělat nemá
Kdyby ...jak už bylo řečeno-Po bitvě je každý generál
-Policajt operátor fatálně opomenul zpětný telefonát do Vraňan, lépe však měl sehnat ještě číslo do dol beřkovic na nádr, kterým by se ujistil že nejen, že mu tam teď nic nejede, ale že výprava ve vraňanech zpravil další potřebné zaměstnance k zastavení provozu.A ujistit se že dráha má potřebné a funkční prostředky k tomu, aby provoz včas zastavila. (Než tam dorazí hasiči odtahovka atd) Mohli taky pohovořit o tom že likvidace audi nebude tak snadná jak se zdálo. Čas na to do jisté chvíle byl....On byl v tu chvíli přece ten, kdo byl zodpovědný za rychlou likvidaci audiny a zamezení dalším zraněním a škodám. Ostatní ač měli také svou zodpovědnost mu v tomto snažení pouze pomáhají !!!!
- Vraňanský výpravčí. Myslím, že všichni co tu píšou o tom že se měl probudit apod že má na tom nějakou vinu mu hrozně křivdí.(i když bez viny pro něj to bohužel asi neprojde) Já si myslel totéž a po pohledu do JŘ si to už nemyslím. Fakt je takový, že z Vraňan do Straškova přes Horní beřkovice odjel ten den poslední motor ve 20.49 a do straškova přijíždí ve 21.15 . To byl zásadní ten průser.... Výpravčí ve Vraňanech dostal těsně před telefonátem od policajta (uskutečněným 21.16.44)odhlášku ze Straškova. Když mu totiž zavolal policajt, že na přejezdu mezi lužcem a dolníma beř..... zbytek toho telefonátu ten výpravčí neposlouchal (hlavně slova "na tý hlavní trati" dvakrát řekl no... to proto že si oddychl, že totiž že policajt nemluví o tom že tam došlo k nehodě mezi tím motorákem a audinou, ale jen o tom že si nějakej blbec zničil auto o hroznej přejezd u horních beřkovic) (motor tedy jakoby projel a tudíž nebudou naštěstí žádné další problémy - sehnat jeřáb, náhradní motoráček na ráno apod....). Tak ať si ho cajti vytáhnou další - vlak jede ráno(teď mi tam nic nejede pak dejte vědět) - tohle by o provozu na koridor trati říct nikdy nemohl a policajta to mělo trknout!!!! Výpravčío přejezdu na hlavní trati na dolní beřkovice a rychlíku ani na vteřinu nepřemýšlel kvůli tomu motoráku. Nenapadlo ho to ani v první ani druhý chvíli (tak moc si byl jistý tím že audina trčí na trati na straškov) co mu policajt volal že jim do audiny vlítnul vlak a že to má nahraný ....to nebylo kvůli tomu že by byl rozespalej nebo blbej!!!!! Bylo mu 65 (povídali na Kreportu)a třeba za celou kariéru nezažil ani náznak průserové situace a určitě strašně oceňoval, že na koridoru ví o každém prdu dlouho do předu a v podstatě nemůže poslat dva vlaky do sebe dokonce i návěstidla mají vazbu na přejezd a na další návěstidla. Jo za mlada hradlářky, závorářky, zadřený lanovody.... Teď vy mladý vy se máte, to za nás musel bejt ve službě pořád člověk ostražitej. Jediný problém tady ve vraňanech je pořád trať na Straškov kde o vlaku 25minut nikdo nic neví....
Třeba i sám pro sebe ocenil že mu ty cajti tak rychle zavolali.....
Těžko dělit vinu z mého pohledu se výpravčí musel pozastavit nad významem slov "na hlavní trati". Kdyby toto nepřeslechl
nebylo co řešit. Hlášení operačního důstojníka PČR musí vypadat kapánek jinak (i když nevím jak, ale jestli tohle bylo podle předpisu....) Tvrdím totiž že jeho hlášení výpravčímu bylo svázané obavami z toho jaké komplikace dráze způsobí. Pusťte si ten záznam znova - policajt vteřinu přemýšlel, jak to na výpravčího šetrně vybalit, pak to podstatné řekl rychle,soustředěný na z jeho pohledu "přesnou" citaci toho co zjistil - zdůraznil co se mu zdálo nejdůležiější a pak se mu ulevilo, když zjistil, že dráha nebude mít problém. Ono přeci jen, co kdyby to nešlo rychle vytahnout z toho přejezdu, na takové trati z toho koukaly jen potíže.... Ale sám za sebe bych si nedovolil někoho odsuzovat a ctěnému soudu tuhle práci vůbec nezávidím!!!!!
Doufám že takovou ránu za vteřinku nepozornosti v nejhorší možnou chvíli přežije výpravčí ve zdraví, policajt taky a bude si do smrti pamatovat, že musí i prověřovat.......ne jen důvěřovat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










