..: Výpravčí na trati možná nepochybil :..

Ilustrační obrázekKralupy nad Vltavou - Redakce zpravodajského serveru Nova má záznam telefonních hovorů z ohlášování železniční nehody, která se stala v pondělí 19.3.2007 na trati mezi Vraňany a Cítovem na Mělnicku. Z komunikace mezi operačním důstojníkem mělnické policie a výpravčím železniční stanice Vraňany je patrné, že policejní operační důstojník nebyl při nahlašování místa havárie zcela přesný. Policie přitom v souvislosti s vyšetřováním železniční nehody obvinila 4 osoby, mezi nimi také výpravčího. Podle hlášení policie výpravčí stanice Vraňany zastavil provoz na jiné trati, než kde ke srážce došlo.

Můžete se přesvědčit z nahrávek, výpravčího na místo nehody policejní operační důstojník doslova upozornil takto: "Pane výpravčí prosím vás máme teďka zprávu, že na železničním přejezdu mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema na tý hlavní trati nějakej blbec sjel ze silnice a zůstal viset na kolejích mimo přejezd, nepouštějte tam teďka nic já tam hned posílám policejní hlídku".

Výpravčí pak zastavil provoz na železničním přejezdu na trati ve směru na Horní Beřkovice v místě Straškov. K nehodě došlo na železničním přejezdu na trati ve směru na Ústí nad Labem v Dolních Beřkovicích. Policejní operační důstojník ihned po nehodě volal zpět výpravčímu a říká: "Ne - já jsem vám říkal na silnici na Horní Beřkovice na ústecký trati, pane já to tady mam nahraný." V tu chvíli si tedy asi ani sám neuvědomuje, že to není pravda.

Drážní inspekce nyní zjišťuje příčinu nehody a okolností vzniku nehody. Trestně-právní odpovědností se zabývá policie, konkrétně policie Mělník, odkud byl také operační důstojník, který nahlásil nehodu výpravčímu železniční stanice Vraňany. Nyní policie stíhá 4 osoby, mezi nimi také výpravčího, pro podezření z obecného ohrožení a kvůli vyšetřování byl postaven mimo službu. Pochybení by ale podle nahrávky nemuselo jednoznačně být jen na straně výpravčího. To už dříve uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Vyšetřování podle Ondrůje ukazuje, že výpravčí jednal tak, jak měl a zatím nebylo shledáno žádné pochybení.

Policie ale trvá na svém. „Policista nijak nepochybil, výpravčímu bylo sděleno obvinění z trestného činu obecného ohrožení," řekl serveru Nova mluvčí mělnické policie Karla Sulek. Dodal, že policie čeká v současné době na různá odborná a znalecká vyjádření. Podle mluvčího drážní isnpekce Zdeňka Neusara dráhy železniční přejezdy značí. „Za předpokladu, že by byla nahlášena správná trať a správné označení železničního přejezdu (tzn. jeho kilometrická poloha na trati), nemohlo by dojít k žádnému nedorozumění," řekl serveru Nova Neusar. Podle mluvčího mělnické policie Karla Suleka, ale policie údaje o kilometrickém číslování přejezdů nemá. Neusar dále připustil, že jednou z okolností zjištěnou dosavadním šetřením nehody je v každém případě špatná komunikace mezi policií a výpravčím. Také je pro ně důležité zjistit, jestli nedošlo k selhání lidského činitele, jestli bylo učiněno všechno pro to, aby se nehodě předešlo.

zdroj: NOVA (součástí jsou také videa)

Článek k tématu též na iDnes : 5.4.2007 - Záznam telefonátů rozkrývá, proč musel vlak vykolejit

Ilustrační obrázek

Související zprávy


Adys Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (12:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
06.04.2007 (0:33)  
Deadeye - jako bacha no - ja to jen Copy-Paste. Jestli je to pravda nebo ne, tak o tom nemam ani sajna:) To aby se toho pak nekdo nechytil, ze pisu bludy

Jinak u te skutkove podstaty jsem se taky trocha pozastavil, ale s ni jsem na tom zhruba stejne jako s D2 predpisem:-))
Registered user M 
06.04.2007 (0:31)  
dav: Neměl ten polda ještě votevřít JŘ a říct tomu výpravči: hele bejku, zastav ten rychlík, má v trase auto na přejezdu!!!??? -- Jako tohle je gut:-))

Stoupa: ne, nemluvil zmatene. Z jeho slov proste vsichni ostatni pochopili, co rika a to pomerne velmi zahy. Pokud se podivam do mapy, tak pochyby take nemam. Nekde jsem ted cetl, ze lide lepe chapou vyklad napsany hovorovym (chcete-li lidskym) jazykem nez odbornym a nelze nez nesouhlasit. Pokud se zastavujes nad slovnikem Cajta, tak nevim, jak nazvat to profesionalni "Halooo" pri zvednuti telefonu...

Kdyby lidi jako ty delali v obchode, tak nez bych vysvetlil, co si predstavuju pod "pul kila rajskych", tak by ty rajcata zhnily... Sorry

PS: Vetu "nepoustejte tam tedka nic" si pres veskere usili nedovedu vylozit jinak nez tak, jak ji myslel ten Cajt. Fakt ne
06.04.2007 (0:27)  
to M: No a uz tu mame potvrzene pochybeni v tom, ze vypravci se neridil predpisy:) Navic uzasne bylo jeho ohlaseni: Halo.... Ani nebyl schopen rict: "Nadrazi Vranany".
06.04.2007 (0:25)  
to Stoupa: Zato vypravci byl naprosto zorientovany a odpovidal predpisove, ze? Polda to vysvetlil pomerne jasne a pokud to vypravci nechapal, mel se zeptat. Ano bylo to nedorozumeni a obe strany toho mohly udelat asi vice. Ale vypravci byl evidentne mimo, polda organizoval nejen zastaveni, ale take vyprosteni atd. Behem tech par minut obvolal co se dalo. Vytknout se mu da jedine to, ze nepozadoval opakovani a potvrzeni, to by asi mel.

A prosim nepouzivejte slova a slovni vyrazy jimz nerozumite. Viz skutkova a pravni podstata, kterou jste pouzil naprosto nesmyslnym zpusobem.
Registered user M 
06.04.2007 (0:17)  
BTW (od konkurence) - Z článku. 41 předpisu ČD D2 ..
Kdo přijímá pokyn týkající se dopravních opatření daný telekomunikačním zařízením, musí jej opakovat, není-li uvedeno jinak, na důkaz, že jej správně pochopil...
Registered user Stoupa  mail  
05.04.2007 (23:56)  
to dav:

operační neudělal vše. Mluvil zmateně, v rozporu se skutkovou a právní podstatou a tím uvedl výpravčího v omyl. Navíc: copak se doprava zaastavuje slovy "nepouštějte tam teďka nic"? Policajt není civil, ale orgán. Ta jeho dezorientace a žoviálnost přišla i tak dost draho.

Dobrou noc všem
Registered user PES38 
05.04.2007 (23:07)  
Fíra byl z Ústí.
Registered user dav 
05.04.2007 (23:05)  
M: No uvidíme u soudu, já myslím že to neokecá! :-)
Kareš: no neblázni, ten polda udělal co měl, jen ho výpravčí prostě neposlouchal a bylo, proč by mělo poldu zajímat kolik má času, proč by měl vědět jakej je kde provoz?? Neměl ten polda ještě votevřít JŘ a říct tomu výpravči: hele bejku, zastav ten rychlík, má v trase auto na přejezdu!!!??? Jeho primární úkol byl zastavit dopravu, proto udělal vše, jen narazil na ignoranta!
Registered user JK ml. 
05.04.2007 (22:51)  
M: Zabýval jsem se právě tím proč ten výpravčí byl tak laxní. Napadlo mě, kromě teorií o neznalosti přejezdů a historii podřipských lokálek, to vysvětlení s tím motorákem ve straškově . Jinak bych řekl že policajti volají na nádraží do vraňan a roudnice nl kvůli střetům auta a motoráku poměrně často.kolize v malé rychlosti se na tamních přejezdech dějí poměrně zhusta a nejsem si jist že z motoru se fíra vždy dovolá vysílačkou. Myslím že kvůli uvázlému autu na přejezdu koridoru nevolal do Vraňan nikdy nikdo - rozhodně ne policajt, to spíš vysílačkou mašifíra onoho fiktivního vlaku (dřív to totiž těžko někdo stihne), když to auto sestřelil případně dobrzdil. I proto podle četnosti telefonátů to výpravčímu nemuselo připadat divné.
Trknout policajta měla ta časová neurčitost. Teď znamená jak dlouho?- kolik mám času na odstranění nehody než něco zpozdím? Vždyť je hlavní trať to je divný to jako že aspoň jednu,dvě hodiny než to odtáhnem nic nepojede? To i po mělnilcké trati na ústí to teda jezdí častěji.... To ho mohlo napadnout, ale byl rád že dráha nemá problém a už to nepitval...A volat ještě jednou na dráhu měl. Sanita, hasiči všichni ověřují kontakt ještě minimálně jednou. Policajt sice kontaktoval výpravčího sám , ale i kolega se ho ptal jestli volal do dolních beřkovic.on místo aby už držel sluchátko v ruce mu řekl že si to ČD zastaví sama maj to přece na počítači. Takže věděl že dráha pomocí počítače zastaví v pohodě provoz na koridoru do Němec, ale nepřišlo mu divné že velmi dlouho po jinak frekventované trati nepojede vlak ( v tu dobu nevěděl jak dlouho odstranění audi bude trvat - jen na odtah se v té chvíli muselo údajně čtvrt hodiny čekat plus vylovení z kolejiště plus naložení plus komplikace) mě to vychází na alespoň hodinku. A co ty řeči že potřebuju to rychle než do toho něco vrazí. na dráze je to posichrovaný, ale věřte nevěřte....(dráze to bylo oznámeno pouze jednomu zaměstnanci bez zpětné vazby) to znamená že to bylo pouze oznámeno nikoliv posichrováno....
Vinu má jak výpravčí tak policajt. Jeden táta od dědí druhej mohl být spokojeným penzistou tohle rozštípnout to bych fakt nechtěl soudit.....
Registered user M 
05.04.2007 (22:04)  
dav - bohuzel okeca. Slysels prece zeleznicare a ctes to tady, ne? Zcela jasne nepochopeni (vsechny ostatni profese to pochopili, jen ospale pusobici zeleznicar vubec nevedel ktera bije), ale milion duvodu, jak to okecat...

PS: Pripominam, ze nejsem bojovnik za jeho dozivoti na samotce, jen tvrdim, ze je to jeho chyba a nikoho jineho
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko