..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ kenny 
09.05.2007 (9:20)  
crash151: Cože? To má stát tolik peněz? Proč probůh teda rovnou nevybudujou magnetickou dráhu, u který kilometr stojí něco přes půl miliardy? A možnosti jsou úplně někde jinde (nižší provozní náklady, případně při stejných provozních nákladech vyšší rychlosti, stoupání (klesání) žádný problém).
Jinak teda v dnešní době označovat za rychlodráhu trať na 80 km/h je zoufalství. Před sto lety určitě, ale dnes...
registrovaný užívateľ Redispero  mail  
09.05.2007 (9:17)  
Co se tyce diskuse na pojmem "rychlodraha", prave v kontextu tohoto projektu ho povazuji za nestastny. Kdyz se na pocatku 90. let objevily prvni navrhy rychlodrahy, slo o nabubrele projekty, ktere mely bez prilisnych ohledu na to, co jim stoji v ceste, prosvistet na letiste a dale na Kladno. Je logicke, ze lide z Prahy 6, kteri patrne jen diky revoluci odvratili navrh navrh, aby pres Orechovku vedla "dalnice" s najezdovymi rampami, se k tomuto projektu postavili s velkou neduverou. A dalsim logickym dusledkem je, ze svuj zajem napreli na metro. To totiz bude resit stejne dobre dopravu na letiste, na Kladno, jako i obsluznost Prahy 6 a nemocnice Motol. Prestoze se obhajci rychlodrahy snazi uvadet radu argumentu, krome ceny neexistuje skutecne zadny zavany duvod, proc bude rychlodraha pro dopravu na letiste ci Kladno o tolik lepsi. A ted se do me pustte :-)
registrovaný užívateľ Redispero  mail  
09.05.2007 (9:00)  
crash: ona ta horda zas neni tak velka. Kdyz si vezmes, ze turisty z letiste odvazi turisty 119 jezdici jednou za 10 minut a 100 (15 min), tak se toto mnozstvi v metru jezdicim ob 4 minuty v pohode rozpusti, a to i kdyz na metro pristoupi na Dlouhe mili Kladenaci. Je to vlastne ta sama horda, ktera dnes tak jako nastupuje na Dejvicky. Zde ale nikdy neni situace tak kriticka jako napr. na zlutem Mustku ve spicce.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
09.05.2007 (8:12)  
Rychlodráha (pojem, co a od kdy to je na světě)

Rychlodráha není VTR.

Rychlodráha se v literatuře objevuje od dob, kdy (v Monachii a pak za první republiky) se na nejhlavnějších z hlavních tratích nejezdilo přes 100 km/h, jiné "hlavní" tratě měly traťovou taky 70 km/h, vedlejší, místní, lokální až 50 km/h. Tramvaje - naskočit a vyskočit se dalo téměř všude ...

Blíže nedefinovaný termín Rychlodráha tedy začal označovat cosi, kde se dá jet rychleji, než je obvyklé a dráha je vybudována dle jiných, přisnějších norem, (stavebně, sklonově, směrově, peronizace, způsob křížení komunikací), než obvyklé normálie (K.u.K, ČD - 1. republika).

Termín Rychlodráha se v 60. a 70. letech objevoval i pro tramvajové tratě na vlastním tělese, s řídčejšími zastávkami, kde vozidla mohla využít svou max. rychlost (tuším u T3 60 km/h).

Termín se tedy vžil pro zpravidla nově budované (příměstské) tratě, kde lze jezdit rychleji, než ve stávajícím stavu obvyklé.
registrovaný užívateľ marek korek  mail  
09.05.2007 (0:45)  
Autorem zastávek připravované rychlodráhy např.Výstaviště, Hradčanská atd je Ing. Arch. Patrik Kotas, který se podílí na většině projektů sovisejících s ČD, mhd v Praze, terminál mhd v Liberci atd. Nejsem odborník přes železnici ale architektuře rozumím. To co projektuje P.K. je daleko za hranicí nevkusu, rozhodně to nelze nazývat architekturou. To jestli budou vlaky jezdit po rychlodráze 80 nebo 90km/h je asi důležité, ale asi by stálo za to podívat se na problém i z jiného úhlu.
registrovaný užívateľ milos  mail  
09.05.2007 (0:38)  
crash151: tak nejak bych to videl take...
09.05.2007 (0:07)  
Michal Janko: rychlodráha a nesmysl? Pokud opustíme ten název rychlodráha, kterej mnohým diskutujících nejde kdo ví proč přes pysky, asi si ho pletou s VRT a nevědi co to rychlodráha je, tak se jedná o rekonstrukci tratě spojující hlavní město ČR s největším městem Středočeksýho kraje, odkud do Prahy dojíždí za prací a do škol X tisíc lidí denně, jim to vysvětlete proč je to nesmysl, nechápu co proti tomu máte, tahle trať si to zaslouží jako sůl.
Že je předražená? Hmm, srovnejme si ceny... Náklady na I. etapu čili trať Masaryčka - nádraží cca 15 mld. Metro Dejvická - letiště 38 mld. Co je předražený? Následující druhá etapa letiště Kladno 6 mld. mě to nijak předražený nepřijde. Jinak už vidim jak by se do toho metra lidi v ranní špičce vešly při frekvenci cestujících z Kladna. Tahle horda lidí by se přivezla na letiště a tam by se cpala do metra společně s tlupou turistů ověšenej kuframa do metra... A do Dejvic by metro přijelo totálně narvaný...
registrovaný užívateľ M 
08.05.2007 (22:36)  
Michal Janko - ne zcela jsem to pochopil. V Budapesti prece na letiste jezdi jen autobusy, ne? Takze kdyz to trochu prezenu, tak je to podobne jak v Praze ted (teda asi az na ty zastavky)
08.05.2007 (22:07)  
Venca Burgán: Plně souhlasím, rychlodráha je nesmysl (nenavazuje na MHD, je zbytečně drahá a zbytečně konkuruje plánované výstavbě metra), zrovna tak metro až na letiště (nebo ještě dál). Ideálním řešením je prodloužit metro a na jeho konci postavit společný terminál pro vlaky ve směru letiště-Kladno (klidně by se pak trať mohla napojit na tu stávající) tak, jak je to k vidění třeba v Budapešti a jeho napojení na městečko Svatý Ondřej na severu.
08.05.2007 (21:54)  
hrbdrb proč by to měl být výsměch? Podívej se jakou rychlostí jezdí třeba v Německu.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko