Praha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.
Modernizace ve fázích
1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.
Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.
Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště RuzyněDélka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.
2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)
Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.
Mezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.
Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.
zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

http://www.kr-stredocesky.cz/tiskove-informace/napsali-o-nas/projekt-rychlodrahy?category= ??
Doufám, že se rychlodráhy dožiju, ale obávám se, že pak už mi k ničemu nebude (to proto, že nehodlám zůstat v Kladně na věky).
Podle ankety je to tady samej vejškoškolák a pak to podle toho tady vypadá.
I tak bude muset mít kolejové vozidlo "přebytek" výkonu aby na stoupání mohlo jet těch 80 km/h.
Lok 163 se zátěží 400 tun by tam jela něco málo přes 80 km/h, standardní třívozová 471 může jet rychlostí přes 100 km/h, je však otázka, na jak dlouhé dráze pojede než této rychlosti dosáhne.
Pro návrhovou rychlost je ovšem důležitá jízda na spádu a to z hlediska brzdění, resp. dosažení potřebných hodnot brzdících procent.
Souhlas i s asi větším (vnitrostátním) významem směr Ruzyně/Kladno, než tunely do Berouna
Integrace dráhy s metrem??? Jó, viděl jsem, zažil jsem, funguje to v Mnichově, ale to Metro (alespoň část) je projektováno, vystavěno pro trvalé a neomezené využití drážních vozidel (v naší řeči "panťáky") a pak si to takový S-Bahn přisviští (v našich podmínkách) třeba od Kolína, projede pod ŕovní zástavby se stanicemi s náležitostmi U-Bahn a zase vysviští na povrch (Vmax = 120 km/h) třeba směr Beroun. A jsou i "jednokolejné" úseky S-Bahn, s výhybnami, úseky oddělené, ale i integrované s FernBahn. Ale jaksi to už v Praze nejde. Leda pustit vlaky metra na koleje Správy dopravní cesty - asi by nedostaly "techničák" a pak, nechci se mýlit, mají Vmax menší, než "panťák".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











