..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jk 
08.05.2007 (21:44)  
Server Prahy zatim porad nebezi, ale je tam snad neco jineho nez to, co uz nejaky patek lezi na strankach Stredoceskeho kraje:
http://www.kr-stredocesky.cz/tiskove-informace/napsali-o-nas/projekt-rychlodrahy?category= ??
registrovaný uživatel hrbdrb 
08.05.2007 (21:28)  
Rychlodráha s 80km/h to je snad výsměch?!?!
08.05.2007 (21:22)  
Já myslel, že se něco pohlo kupředu a ono nic. :-)
Doufám, že se rychlodráhy dožiju, ale obávám se, že pak už mi k ničemu nebude (to proto, že nehodlám zůstat v Kladně na věky).
08.05.2007 (20:12)  
Venca Burgán jak jsi přišel na toho posunovače? To u vás v JZD máte taky věšteckou kouli. Jinak kdybys četl pořádně tak jsem už dávno psal ,že dělám u jízdy. No tam v tom JZD asi neumíte rozlišit co je jízda a co posun.
08.05.2007 (19:52)  
Sharky33:Opět promluvil "velký odborník" na vše Venca Burgán.To víš mi bývalý JZDáci si museli vždycky se vším poradit.Jinak dík za pochvalu od posunovače jako dost dobrý.
Podle ankety je to tady samej vejškoškolák a pak to podle toho tady vypadá.
08.05.2007 (19:28)  
Podobné,nic neříkající "tiskové zprávy" vycházejí jednou za rok.Tak pořád nevim,co se to tu zase řeší.
08.05.2007 (19:23)  
Jak jste prisel na 33prom.?
08.05.2007 (19:07)  
Co napsal Stoupa ohledně překladu "rychlodráha" sedí (Schnellbahn = rychlá dráha). Ono se tam nějak moc "rychle" jezdit nebude. Z Dejvic na Veleslavín je špičkové stoupání 26 promile, zahloubení stanice Dejvice znamená zapuštění cca sedm metrů pod stávající niveletu kolejiště, čili těch sedm metrů se musí někde překonat na stoupání. Veleslavín bude také patrně podpovrchový, protože dostat se na tuto úroveň by znamenalo stoupání cca 33 promile, navíc se zlikviduje přejezd na zhlaví žst. Veleslavín a lze udělat přestupní termínál na MHD.
I tak bude muset mít kolejové vozidlo "přebytek" výkonu aby na stoupání mohlo jet těch 80 km/h.
Lok 163 se zátěží 400 tun by tam jela něco málo přes 80 km/h, standardní třívozová 471 může jet rychlostí přes 100 km/h, je však otázka, na jak dlouhé dráze pojede než této rychlosti dosáhne.
Pro návrhovou rychlost je ovšem důležitá jízda na spádu a to z hlediska brzdění, resp. dosažení potřebných hodnot brzdících procent.
registrovaný uživatel 714.018-9  mail  
08.05.2007 (17:47)  
Ano, metro má Vmax=80, kdežto 451 má Vmax=100 a 471 má Vmax=140km/h.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.05.2007 (16:52)  
Souhlas s termínem Rychlodráha. I Němci ve své literatuře však S-Bahn - začalo to v Berlině - vykládají dvěma způsoby SchnellBahn - rychlodráha (80 - 100) vs. FernBahn, ale taky StaedteBahn - městská dráha. V obou případech zpravidla mimoúrovňová, kapacitně silnější než tramvaj, rychlejší než lokálka.

Souhlas i s asi větším (vnitrostátním) významem směr Ruzyně/Kladno, než tunely do Berouna

Integrace dráhy s metrem??? Jó, viděl jsem, zažil jsem, funguje to v Mnichově, ale to Metro (alespoň část) je projektováno, vystavěno pro trvalé a neomezené využití drážních vozidel (v naší řeči "panťáky") a pak si to takový S-Bahn přisviští (v našich podmínkách) třeba od Kolína, projede pod ŕovní zástavby se stanicemi s náležitostmi U-Bahn a zase vysviští na povrch (Vmax = 120 km/h) třeba směr Beroun. A jsou i "jednokolejné" úseky S-Bahn, s výhybnami, úseky oddělené, ale i integrované s FernBahn. Ale jaksi to už v Praze nejde. Leda pustit vlaky metra na koleje Správy dopravní cesty - asi by nedostaly "techničák" a pak, nechci se mýlit, mají Vmax menší, než "panťák".
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko