..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
08.05.2007 (16:41)  
Aha takže v našem případě vyměníme svršek a spodek tedy opravíme trat a tak dostaneme rychlodráhu.Napište taky někdo jak byste tu trat vedli vy.
Tohle téma bych řešil jako důležitější než tunely do Berouna.

Opět promluvil "velký odborník" na vše Venca Burgán.
Registered user 714.018-9  mail  
08.05.2007 (16:36)  
To zase nebude tak jednoduchý. Jestli se nemýlím, tak to bude celý dvoukolejný=postavit druhou kolej a tomu připůsobit stávající náspy, výkopy, mosty, tunely...místy budou muset být přeložky. Pak se to celý bude muset zadrátovat a v neposlední řadě vybudovat zabezpečovací zařízení, což taky není zrovna hračka. Typoval bych, že tam bude dálkovina. A taky dodělat přejezdy alespoň s PZS na většinu přejezdů. A další věc: budou se muset komplet předělat stanice, protože ty stávající prostě nevyhovujou úrovní přístupnosti, tj byly by dobré ostrovní nástupiště. atd, atd, atd
08.05.2007 (16:29)  
Aha takže v našem případě vyměníme svršek a spodek tedy opravíme trat a tak dostaneme rychlodráhu.Napište taky někdo jak byste tu trat vedli vy.
Tohle téma bych řešil jako důležitější než tunely do Berouna.
Registered user 714.018-9  mail  
08.05.2007 (16:26)  
Venca Burgán:
No ono rychlodráha není vysokorychlostní trať. Na rychlodráhu je těch 120 docela dost. Asi nejlepší příklad rychlodráhy je německý S-bahn(Schnellbahn). A nejlepší příklad vysokorychlostní trati je třeba LGV(Ligne a grande vitese=trať pro TGV). Tenhle rozdíl je obrovský, podobné jsou jen slova.
08.05.2007 (16:22)  
A vidíte já zrovna fandím tomu aby tohle neprošlo.Po koridoru další naše rychlodráha s úchvatnou rychlostí 80-120 to kdyby dělali projekt před 100 lety tak bych pojem rychlodráha pro rychlost 120 bral dnes však ne.
Moje řešení:s integrovat metro s železnicí.Aby to mělo smysl vést to v zemi a vyjít s tím na povrch až za Veleslavínem případně u Ruzyně od tamtad udělat odbočku na Kladno.
Je potřeba si uvědomit že současná trat na který by to chtěli postavit prochází obytnou zástavbou,takže rychlost se nedá o moc zvýšit.
Na západě třeba ve Stockholmu je rychlodráha na letiště a lehké vlaky tam lítaj 200km/h jen pro srovnání.
Toto z čím přišli je opravdu bída.
Registered user milos  mail  
08.05.2007 (16:10)  
krkovicka: v tech letech to mel financovat PRaK (sdruzeni obci, kteryma to prochazi) - nejak v urcitem procentualnim pomeru se o financovani melo delit Praha, Kladno, Letiste a sdruzeni ostatnich obci (hostivice, jenec, pavlov a snad i unhost, ktera by ale mela prijit o stanici se svym jmenem)... BTW. soucasna stanice "Unhost", ktera je na kraji Maleho Pritocna a Unhost samotna je cca 3 km daleko, ziskala svuj nazev udajne tim, ze radni Unhoste (tenkrat okresniho mesta) chteli natolik mit "svoje" nadrazi, ze ten nazev koupili od malopritocenskych za sud piva :- ))) tolik stare povesti ceske....

jenze v te dobe jsme si take mohli jen nechat zdat o nejakych dotacich z EU, takze mozna moznosti se meni...
08.05.2007 (15:54)  
milos: Diky za upresneni a vysvetleni... nejsem uplne mistni, ale mam pocit, ze vsude to je s projekty, ktere by zlepsily dopravni obsluhu kolem velkych mest stejne... nekolik projektu, z nichz nejeden by mohl byt uskutecnitelny a malo penez a hodne lidi, kteri na tom maji jisty zajem
08.05.2007 (15:51)  
Prikladem by mohlo byt propojeni letiste Wien Schwechat s centrem Vidne spoji CAT, pricemz zaroven tam zajizdi i vidensky S-Bahn. Bohuzel u nas je tak nedokonala legislativa, ze kdyz kdejaky "hlupak" nechce, aby mu kolem domu jezdil vlak nebo vedla silnice, bud sveho dosahne, nebo dokaze oddalovat stavbu temer az do sve smrti (cimz sveho take dosahne a zaroven se z neho stane medialni hvezda Televiznich Novin na NOVE). "Budiz mu lehka zem!" A rychlodraze do Ruzyne a Kladna temer take!
Registered user milos  mail  
08.05.2007 (15:47)  
rezniku, ja myslim, ze tady je to predevsim o finanacovani - a pak o tech, co chteji na letiste protahnout metro a kladno z toho vynechat - ale to je otazka populistu prahy6.
prvni komletni plany rychlodrahy pha-kla uz jsem si prohlizel uz v 96-tym ve vitrine na stavebce v dejvicich, kdyz jsem tam jeste chodival...
ale byly utcite o trochu jine, nez tyto na metroprojektu. i plany se neustale meni...
takze krkovicko, tech deset let uz to minimalne je! :- )
08.05.2007 (15:42)  
Davam tomu projektu minimalne 10 let odklad... jako vsemu, co se tady u nas "chce" stavet a pro Prahu specialne bych se nebal dalsich 10 let prihodit. A spojeni Kladno - Praha bude dale vesele trpet preplnenymi dopravnimi prostredky, kdyz se lide neumeji domluvit a stat nema paky, kterymi by neodborne verejnosti zavrel "VECNE SI STEZUJICI HUBU", pak je ten projekt a jeho "brzka" realizace temer jiste odsouzen k zaniku!
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko