Praha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.
Modernizace ve fázích
1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.
Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.
Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště RuzyněDélka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.
2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)
Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.
Mezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.
Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.
zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Tohle téma bych řešil jako důležitější než tunely do Berouna.
Opět promluvil "velký odborník" na vše Venca Burgán.
Tohle téma bych řešil jako důležitější než tunely do Berouna.
No ono rychlodráha není vysokorychlostní trať. Na rychlodráhu je těch 120 docela dost. Asi nejlepší příklad rychlodráhy je německý S-bahn(Schnellbahn). A nejlepší příklad vysokorychlostní trati je třeba LGV(Ligne a grande vitese=trať pro TGV). Tenhle rozdíl je obrovský, podobné jsou jen slova.
Moje řešení:s integrovat metro s železnicí.Aby to mělo smysl vést to v zemi a vyjít s tím na povrch až za Veleslavínem případně u Ruzyně od tamtad udělat odbočku na Kladno.
Je potřeba si uvědomit že současná trat na který by to chtěli postavit prochází obytnou zástavbou,takže rychlost se nedá o moc zvýšit.
Na západě třeba ve Stockholmu je rychlodráha na letiště a lehké vlaky tam lítaj 200km/h jen pro srovnání.
Toto z čím přišli je opravdu bída.
jenze v te dobe jsme si take mohli jen nechat zdat o nejakych dotacich z EU, takze mozna moznosti se meni...
prvni komletni plany rychlodrahy pha-kla uz jsem si prohlizel uz v 96-tym ve vitrine na stavebce v dejvicich, kdyz jsem tam jeste chodival...
ale byly utcite o trochu jine, nez tyto na metroprojektu. i plany se neustale meni...
takze krkovicko, tech deset let uz to minimalne je! :- )
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











