..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PZ 
07.05.2007 (14:18)  
koffr: Podívej se na df, tam se to řeší http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?p=26198

A co se týče vteřin, nevím, kde jsi na takovou hovadinu přišel...
registrovaný uživatel koffr 
07.05.2007 (14:15)  
Strojvedoucí na místě nehody uvedl, že právě vypnutí elektrického proudu v trolejích mělo za následek nemožnost dřívějšího zastavení lokomotivy, která tak měla pouze omezené brzdicí schopnosti.

co to?

a vterina je jednotka uhlu, nikoliv casu.
07.05.2007 (14:10)  
FS : viz http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=7329 tam je čas 00:12, podepsaný mjr. Mitáčkem.

A kulantně se dá říci: 6 minut je 360 sekud (vteřin) a z toho už není daleko k několika vteřinám :-)
registrovaný uživatel PZ 
07.05.2007 (14:09)  
Tedy v nejmíň vhodný okamžik...
07.05.2007 (14:04)  
Dispatcher: Podle Kubaly byla trolej vypnuta několik vteřin před střetem.
07.05.2007 (13:54)  
Ad Jarda Konvář:
No právě, vlastní souprava : Hlavní vypínač - OK, smetáky dolů nahoru - OK, usoudil: je to výpadek; jiný vlak: nepotkal; a podle okolností zastavit: nezastavil. Co dělal těch 6 minut. Podle mě je to dost dlouhá doba, na běžný výpadek, a dostatečný na to, aby z 80 km/h zastavil.

Ad zaosai:
A právě železniční přejezd vybavený telefonem (pokud ho nevykradli - což strojvedoucí z lokomotivy těžko zjistí, když k němu nedojde) je místo, odkud by mohl zjistit podrobnosti, což v případě kamionu na přejezdu by mu bylo jasné. A když už jsem v nějaké nejasné situaci, tak nekoukám na to jestli mám služební mobil nebo ne a volám svým (pokud ovšem fíra není jedním ze zbývajícího procenta lidí, kteří mobil nemají). A to už je to, co jsem psal dole, nezájem a nechuť plynoucí z chování ryby, co smrdí od hlavy.

A právě tohle se mi zdá divné, čímž vůbec nechci nijak vinit strojvedoucího. Tak počkáme na ukončení šetření.

Jinak ta tiskovka mjr. Bc. Mitáčka je taky dobrá: "00:18 - ve stejné minutě přichází od policie informace, že se pracovníkům ČD nepodařilo zastavit jednu lokomotivu." To vypadá jako, když je fíra sabotér projel všechna návěstidla a schválně tam naboural. Mnohem lepší by byla věta "00:18 zpráva od ČD: Jeden vlak už nelze zadržet - jede k přejezdu".
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.05.2007 (13:00)  
ad koffr:

Dobrý muži, zdržel bych se závěrů, co a jak nádražáci, nebo (jim nenadřízení) záchranáři. Viz poznámky o havarijním plánování a z toho plynoucí "řízené komunikace". Klíč je zjevně v tom Kdo - koho a jak žádal/nárokoval
registrovaný uživatel koffr 
07.05.2007 (12:55)  
to snad neni pravda, za posledni mesic uz druhej pripad, kdy si zachranna slozka statu vyzadala zastaveni provozu a CD se jim na to vysralo. je skoda ze se zase nevzpricil motor a lokomotivu nevyhodil tricet metru do pole. tem pritroublym nadrazakum by to patrilo.
07.05.2007 (12:51)  
Při ztrátě napětí v troleji není strojvedoucí povinen inhed vlak zastavit, ale sledovat vlastní soupravu a na vícekolejné trati i ostatní vlaky - a podle okolností vlak zastavit.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
07.05.2007 (12:36)  
A jsme u toho,že pokud půjde vyšetřování ve stylu Čd a Drážního úřadu,tak největší problémy bude mít strojvedoucí.Opět to bude za dobrotu na žebrotu.Pokud dle předpisu začne strojvedoucí okamžitě brzdit,tak sice zastaví a stojí..a co potom.Když se nejde dovolat vysílačkou a telefony jsou vykradené,tak se snaží dojet do místa odkud může zjistit situaci.Služební mobily mají jen vybraní strojvedoucí.Většinou se napětí za chvilku obnoví a jede se dál.V tomto případě to byla smůla.
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko