..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2007 (12:02)  
Myslete si co chcete, ale to je výsledek chování top managementu ČD přes management OS (organizačních složek) k zaměstancům a celkově k provozu. Dole se hlídaj koruny aby utíkaly tisíce, cokoliv v provozu je "zbytečné" a drahé. Přesčasy nechtějí platit, takže místo 3 zaměstnanců nutných podle staničního řádu to dělá jenom jeden, nikde na to není žadný papír, pak se něco stane a je to na Vás. Svátky to samé, nechtějí platit příplatky, přitom za vaše náhradní volno za svátek, jde váš kolega do práce na přesčas, čili pro podnik je to o 33 % dražší atd., lidi jsou nasraní, nechtějí tím pádem jít do práce na přesčas, na jakýkoliv problém je odpověď typu (to je drahé, vy jste se zbláznili, je zbytečné aby tam byl, za dveřmi čeká dalších 100 na vaše místo apod.) a to pochopitelně vyvolá v lidech dojem, že důležité věci jsou zbytečné a podle toho se chovají.

A aby to nebylo zcela mimo mísu, by mě zajímalo, proč se, že se fíra nezajímal, že 6 minut nemá proud v troleji a pořád jel dál, a kam těch 16 minut (00,02 - 0,18) volali hasiči (nejspíš po přečíslování hledali číslo do stanice).

A pro známé místních poměrů: Je na této trati TRS ?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.05.2007 (11:58)  
ad dohlib:

A to je asi právě tak komunikační "kruhová kanalizace bez vyústění". A myslím to obecně, ne na ty člověky, co zrovna měli směnu na Dráze či u hasičů:

1. Kam volali
2. Co volali
3. Jaký čas byl objektivně/subjektivně třeba k ověření/upřesnění zprávy (v neposlední řadě D17)

A mají formálně sladěné postupy havarijní komunikace? To je věcí právních subjektů, ne zaměstnanců ve směně.
07.05.2007 (11:54)  
Je mi záhadou,kdo vlastně zajistil trakční vedení zkratovací soupravou? To může dělat hasič z mimodrážního útvaru? A jestli strojvedoucí po zjištění beznapěťového stavu trakčního vedení ihned nezačal brzdit a ještě to přiznal je ...
registrovaný uživatel dohlib 
07.05.2007 (11:45)  
:Frantisek : Ale volali - 16 minut před nehodou, a zase to nestihli zastavit, viz
http://zpravy.idnes.cz/lokomotiva-smetla-horici-tahac-uvizly-na-prejezdu-fwj-/krimi.asp?c=A070507_083924_krimi_bar
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.05.2007 (11:43)  
A jsme zase u komunikace "okolí s drahami", nebo "drah s okolím". Ze zveřejněného (viz odkazy na iDnes) časového průběhu: HZS požádal "drážní hasiče", aby vypli proud a zastavili dopravu.
Mimo jiné i pro návaznost na "Havarijní plánování" vznikla D17 (nehodnotím, zda dobře, nebo nedobře). Ta, přepokládám, má návaznost na "vnější" nedrážní postupy.
Podotýkám, že ne příliš dávno jsem se "motal" kolem havarijního plánování v jiném oboru v rámci Ústeckého kraje. Nejrozumější řeč byla s HZS, PČR jaksi mlčela a čekala co ostatní, (některé) radnice udělaly mrtvého brouka, ba co dím, zadaly neplatná telef. čísla, nebo, ještě lépe, čísla mimo pracovní dobu všedního dne neobsazená ouředlníkem.

Též se v textu od novinářů uvádí, že HZS vjel se svým zásahovým vozidlem JEEP do kolejiště (na přejezd) a pak včas stihnul před nebohou mašinkou ujet. Co pomůže změnit jednání byť zásahových útvarů k vyšší úctě před cizím (drážním) zařízením (trať, kolejiště)? Instalace "těžkých rozrážecích pluhů" před/nebo na stroje?
registrovaný uživatel qwix 
07.05.2007 (11:20)  
GoRingo: asi som mal napisat... "v tomto pripade (t.j. ak to veduci zakroku nenahlasil) by to bolo..."
07.05.2007 (11:17)  
Nehodu na místě šetří policie, vyšetřovatel hasičů i odborníci z Českých drah. Hasiči okamžitě po přijetí informací o požáru kamionu na přejezdu žádali o zastavení železniční dopravy na trati, přesto lokomotiva vyjela.Odborníci proto nyní pátrají, jak byla tato informace hasičů dále předávána, dodal mluvčí hasičů s tím, že před nárazem lokomotivy do tahače byl na trati zastaven elektrický proud, proto lokomotiva nemohla účinně zabrzdit.

zdroj: aktualne.centrum.cz
registrovaný uživatel qwix 
07.05.2007 (11:17)  
Frantisek: no myslim ze v tomto pripade by to bolo na stihanie veduceho zakroku... vediet ze na trati je prekazka a neoznamit to draham moze byt teoreticky aj nieco na sposob "verejne ohrozenie z nedbanlivosti"
07.05.2007 (11:16)  
Proboha, i tady máme ten megabulvární nadpis???
Kdyby ho smetla, tak by asi vypadal trochu jinak. Lokomotiva jej něžně posunula na vedlejší kolej, ale to by se asi neprodalo, že?
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko