..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (15:22)  
Kocourku, na tr. 280 se koncem 80 let dělaly relévky a na trati AB-3-88 (reléový, stůj dát nelze). Stejně ho kus chybí mezi Hranicema n. M. a Hustopečema.
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
07.05.2007 (15:21)  
Hasiči sice požádali o zastavení provozu, ale než se jejich žádost dostala k oprávněnému zaměstnanci tak byla lokomotiva na přejezdu.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (15:19)  
Kocourku:
Pokud bych dal GS vlaku, který právě projíždí zastávkou Černošice Mokropsy, tak ten vlak stoprocentně nezastaví. Když není signál, může si výpravčí, nebo dispečer na vysílačce mačkat co chce a řvát do ní taky co chce. A vůbec, má trať 280 vysílačku s GS, či AS?
07.05.2007 (15:19)  
čunče: pokud se dobře pamatuju, tak v době kdy jsem chodil na základku (konec 80. let) na té trati "tahali" kabely - dle mých pozdějších info nové ZZ. Měl jsem za to, že je tam zabezpečovačka na které se možné dálkově dát stůj na všechna návěstidla.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (15:17)  
Semíku, dyť to stačí. Vypli ten mezistaniční úsek, kde je ten přejezd. Na co by vypínali nějaký jiný? MMCh se to vypíná i kvůli tomu hašení.
07.05.2007 (15:15)  
čunče: měl jsem na mysli (nevím přesně označení pracovníka - výpravčí?) DRÁHY MĚLY DÁT GENERÁLNÍ STOP > někdo na drahách měl ... > (Nádražáci) Měli atd., ne vodivé spojování kolejnic. No a ten přišel zřejmě pozdě.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
07.05.2007 (15:12)  
2 čunče : To jsem měl na mysli. Vypli jen jeden úsek. Právě ten, ve kterém se nacházel přejezd.
07.05.2007 (15:09)  
Tohle video by měl vysílat BESIP tak desetkrát denně
http://www.youtube.com/watch?v=zRKb6Xv2jGA&mode=related&search=
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (15:08)  
Lítací Skot:
Elektronický autoblok na tr. 280 ale není.:-(
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
07.05.2007 (15:07)  
ČD znamená času dost a tak 15 minut na zastavení lokomotivy nestačí.
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko