..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2007 (15:06)  
Kocourku, na "semaforech" autobloku červenou dát nelze.

Autoblok ABE-1 umožňuje povelem změnit všechna oddílová návěstidla v traťové koleji (v obou směrech) na návěst "stůj".
Registrierter Benutzer čunče  mail  
07.05.2007 (14:51)  
To jsou teda zase bláboly!!!
Kocourku, na "semaforech" autobloku červenou dát nelze. Jedině tak, že vodivě spojíš (drátem) obě kolejnice téže koleje. Průser je ale ten, že vysílačky nefungují tak, jak mají.
Moje osobní zkušenost s TRSkami na trati 171 je katastrofální. Na jedné čtvrtině délky trati jsou takové stíny v signálu, že se nelze dovolat. Navíc ne všechna hnací a řídicí vozidla ČD i soukromníků mají funkční vysílačky.
Pokud tou lokomotivou byla řada X62/X63, pak skutečně bez napětí TV se dost snižuje účinnost brzdění této lokomotivy.
Další věcí je, že fíra musí ihned po poklesu napětí v TV zastavit, což se často nedodržuje.
Semíku, napětí v TV nelze vypnout jen u přejezdu, ale v celých mezistaničních úsecích (až na výjimky).
Registrierter Benutzer Sova 
07.05.2007 (14:44)  
Už to vidím jak všichni budou říkat
Mužou za to ČD a jejich pracovníci!!!A k tomu ještě policie prohlásí:
"máme důkaz,nahrané hovory"
A pak někdo ty nahrané hovory zveřejní a policie bude vypadat jak banda tupců co chrání saba seme před zákonem tak že hledá "pravého" viníka...
njn
Registrierter Benutzer Semík  mail  
07.05.2007 (14:41)  
Tak podle toho co zde čtu, tak se domnívám, že vypli jen úsek na přejezdu a zbytek nechali pod proudem. Jinak na té trati je autoblok a kdyby chtěli, tak tu lokomotivu museli včas zastavit.
07.05.2007 (14:35)  
http://www.mapy.cz/#centerX=141251312@centerY=133682432@typ=ophoto@zoom=16@vizType=none@vizIds=none
Je to vidět i z mapy, uvnitř oblouku je docela prudký kopec. (Ze silnice od VS tam je nádherně vidět, celých 50m)Nevím z které strany vlak jel, jestli od VM nebo od VS. Pokud od VS tak je na ten přejezd vidět z cca 300m vzdálenosti, z opačné strany zhruba 150m. Takže jestli to fíra považoval za výpadek a jel bez proudu tak moc šanci zastavit neměl - neviděl tam. Druhá věc je ta, že měli na "semaforech" dát okamžitě "červenou" a tím ho zastavit. Což si myslím že za 16 minut mohli stihnout dvakrát.
Registrierter Benutzer PZ 
07.05.2007 (14:32)  
Ale my jsme Češi, takže vteřina je správně... To že ty jsi Maďar není náš problém...
Registrierter Benutzer koffr 
07.05.2007 (14:28)  
2 PZ: dik za odkaz na forum, stejne z toho nejsem chytrej, uvidime co se vysetri.

a vterina neni jednotkou casu uz hooodne dlouho, viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Vte%C5%99ina
07.05.2007 (14:25)  
Flying Scotsman: Určitě dej vědět...
07.05.2007 (14:24)  
Operační důstojník HZS Zlínského kraje zaznamenal tento časový sled:

00:00 - patnáct sekund po půlnoci přijímá telefonní centrum tísňového volání TCTV 112 Zlín hlášení řidiče o požáru auta
00:02 - vyjíždí první jednotka hasičů ze Vsetína
00:02 - operační důstojník HZS ZLK informuje operační středisko drážních hasičů v Přerově, žádá vypnutí proudu i zast. dopravy
00:11 - rychlý zásahový vůz JEEP hasičů je na místě požáru
00:12 - operační důstojník dostává informaci od pracovníků železnice, že došlo k vypnutí proudu v trolejích
00:18 - velitel zásahu hlásí spuštění zvukového a světelného výstražného zařízení přejezdu a pokles závor
00:18 - ve stejné minutě přichází od policie informace, že se pracovníkům ČD nepodařilo zastavit jednu lokomotivu
00:19 - hasiči urychleně opouští železniční přejezd a ve stejné minutě dochází k nárazu lokomotivy do tahače

00:34 - likvidace požáru
01:45 - vytažení vraku tahače z kolejiště
02:00 - úklidové práce na přejezdu
02:15 - uvolněna silniční doprava, rozjezd kolony kamionů
02:30 - průjezd prvního osobního vlaku po jedné uvolněné koleji

Strojvedoucí na místě nehody uvedl, že právě vypnutí elektrického proudu v trolejích mělo za následek nemožnost dřívějšího zastavení lokomotivy, která tak měla pouze omezené brzdicí schopnosti.

mjr. Bc. Ivo Mitáček
tiskový mluvčí
HZS Zlínského kraje


Zdroj: www.pozary.cz

Pokud došlo k něčemu podobnému, jako u Vraňan na Mělnicku, není čemu se divit. I když v tomto případě mi přijde postup správný. Ale asi se nedozvíme přesné hlášení a popsání místa, když z operačního HZS volali na dráhu... Vyvstává zde otázka o komunikaci mezi složkami IZS (hasiči, policie, záchranná služba) a civilními orgány (ČD,...)
07.05.2007 (14:19)  
Dispatcher:
Kubala zase uvedl tohle:
"Hasiči kontaktovali elektrodispečink Českých drah, který v případě požáru na trati okamžitě vypne proud v troleji. Proud se vypnul několik vteřin před srážkou lokomotivy a tahače."

Ale jaká byla skutečnost, budu moci ověřit, až budu v práci.
  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko