Praha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.
"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.
Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.
Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.
zdroj: Finanční noviny (ČTK)
| 9.5.2007 (19:24)
Z celkoveho pohledu je ten krok asi spravny, protoze nastoluje rovne podminky v teto oblasti. Pokud napriklad dostane zamestnanec od zamestnavatele k vanocum darek, musi taktez celou jeho cenu zdanit jako by to byl jeho prijem. Ze se to odborum nebude libit je jasne, ale v tom problemu musi reseni najit v jednani s CD, nadavat na reformu financi je proste naprosto mimo.
Venca Burgán když jsem četl tvůj článek tak jsem si z kraje říkal ,že bys jednou napsal něco dobrého ,ale ten konec Režijky nechat ale zdražit například z 200Kč na 1000kč za rok ty dvě stovky jsou směšný...Jo a nejsem závistivej jako většina tady. se ti moc nepovedl.Víš škoda ,že nevím kde bydlíš ,protože kdybych to věděl tak bych za tebou klidně přijel a mohli bychom i do tý hospody zajít a tam bych ti vysvětlil jaký to vlastně je dělat na dráze.
A myslím si že jste zapoměli na věc,že lidé od dráhy jezdí často na různá školení a kurzy hodněkrát do roka.
A TĚĎ UVAŽUJME,KDYBY MUSEY ČD TAKOVÉ CESTY PROPLÁCET.
Ke vzniku dcery ČD CARGO, je potřeba změny zákona č. 77 o společnosti ČD a.s. a z toho plynou rizika. Když tento zákon vznikal bylo to především OSŽ, které neustále vyvíjelo tlak na poslance ohledně tohoto a dalších vztažných zákonů. A tady v tom vidí Dušek možnost ztráty režijek, a ta reforma tomu jenom takříkajíc spadla do klína. Navíc režijky nejsou výmyslem ČD a.s. ale stanovují se podle tarifu Ministerstva dopravy. Nevím jak by se diskutujícím líbilo, že režijky by zůstaly pouze úředníkům ministerstva, jak tomu bylo v návrhu před 2 lety. Tehdy na to Dušek s ostatními vlítnul a režijky zůstaly.
Ministerstvo financí sdělilo vynesením ze dne 7. prosince 1930 č.j. 129.845/30-VII/22 rozhodnutí ministerstva železnic ze dne 28. listopadu 1930 č.j. 52.184-III/3, podle kterého státní zaměstnanci ve výslužbě mohou si vyžádati průkazku i pro nižší vozovou třídu, než která by jim příslušela podle jejich hodnosti v době přeložení do výslužby.
Mohou tudíž státní zaměstnanci odcházející do výslužby požádati o změnu průkazky na libovolnou nižší vozovou třídu, než která jim příslušela po dobu činné služby. Změna se provede na stránce 5. průkazky.
Zároveň upozorňuje presidium zemského finančního ředitelství v Praze, že státní zaměstnanci odcházející do výslužby jsou povinni zaslati - zároveň s průkazkou, kterou zasílají k provedení opravy (změny) svého služebního postavení - vlastnoručně podepsané prohlášení, že nemají vedlejšího výdělečného zaměstnání a že průkazky k výdělečným cestám používati nebudou, resp. mají-li výdělečné zaměstnání, jakého druhu toto zaměstnání je, u koho jsou zaměstnáni a jakého platu se jim dostává.
(Pr. z. f. ř. č.j. Pr. 1127/leg. ze dne 25. června 1931)
Odbory brojí proti propouštění. Ano brojí, protože opět opakuji nejste uvnitř ČD. Jestliže jediným argumentem vedení ČD je konstatování "je tam zbytečný, drahý apod." a nic se s tím nesnaží nikdo dělat, viz úschovny apod. tak se nedivte, že mají odbory plnou hubu keců. Ty úschovny jsou nádherný příklad. Konstatovalo se, že jsou ztrátové tak je zrušíme a tečka. Žádný pokus o úpravu pracovní doby, žádný pokus o zvýšení úschovného, žádný pokus o převedení do menších prostor, prostě NIC. Veškerá koncepce žádná, huráakce na denním pořádku atd.
Ad ta pokladní co se nezaplatí. Přesně řekněte tu stanici, ať tady zas nevaříme z vody. Těžko víte kolik je tam za měsíc tržby a počty prodaných jízdenek.
Ale rovnou Vám řeknu, jak to dopadne. Když ta pokladní tam nebude, opět budou řeči o přístupu ČD k zákazníkovi apod. V současné době, pokud se nepletu, probíhá výběr firmy na provoz automatů, které mají nahradit už dnes chybějící MERONY, ty automaty podle slov hodnostářů mají poskytnout plný sortiment slev, příjímat eura a platební karty.
A až ty automaty budeme mít, tak se nebudou ani odbory bránit tomu, že tam místo pokladní bude automat na jízdenky, který bude funkční.
Totéž platí o zaměstnancích obsluhujících dopravní cestu. Až bude všude JOPKA tak tam nemusí být lidi. Jenže dnes nejméně polovina úředníků GŘ a totéž platí o cestující veřejnosti zná dopravní kancelář jenom takovou jaká je na fotkách periodika (DK - Praha hl.n.) a že se někde jezdí na hubu a výhybky jsou ručně přestavované už jim jaksi uniká. A přesto se diví, že v takovéto stanici musí být lidí pochopitelně více, než ve stanici s JOPKOU a ještě se všechny snaží přesvědčit o tom, že tam stačí jeden, když na JOPCE je taky jenom jeden.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










