Praha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.
"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.
Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.
Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.
zdroj: Finanční noviny (ČTK)
| 9.5.2007 (19:24)
Dle mého odhadu je to na regionálních tratích až 30%.
To je jeden z důvodů, proč vlakem jezdím pouze na "šotoušení" a ne abych se někam dostal.
Raději se budem držet té blbé režíky nebo ještě lépe železnici všeobecně. Pojďme raději probírat nějakou fotku jak se komu líbí.
BTW: U toho mobilu bych si volbu jeste promyslel (nejakej ten rok jsem mobily prodaval a pak i opravoval:), ne vzdy se vyplati kupovat uplne od nejlevnejsiho prodejce a napriklad predstava, ze drazsi mobil (vyssi model) dele vydrzi je nesmysl.
A na sever Moravy se stehovat nemusim, uz tu bydlim (stridave s Moravou stredni a obcas jizni), dokonce pracuji v Ostrave. Mozna kdybys jen nemlel blbosti a opravdu tu byl, tak vis, ze nezamestnanost tu klesla (sice je porad vyssi nez jinde, ale uz to neni dvacet, ani 15 procent jak drive) a kdo se opravdu snazi (ne jen chodi natahovat ruku na pracak), tak alespon nejakou praci najde.
Jen dodam, aby jsi me neobvinil z neceho, co by se dalo cekat, tak muj otec pracoval jako delnik, automechanik v pekarne. Matka je ucitelka v materske skole. Babicka byla svadlena, deda nizsi kancelarska sila v nemocnici, druha babicka byla delnice v tovarne. Tudiz jsem puvodem proletar jak prase, vychovanej v panelakovem druzstevnim 2+1 bez barevne televize az do revoluce:) Tudiz kazdej kecal o chudych odiranych obycejnych lidech me muze... protoze vim co je to byt chudej, ale taky vim kolik zavistivcu a flakacu u nas existuje a jaka je jejich mentalita.
Ano. V základní ceně ano. To pravidelné ježdění. Já nevím jak kdo, kdy a kde, ale když v dnešním světě si každý šetří každou koronu (včetně mě) tak hledám nejvýhodnější ceny, produkt atd. Např. ted si budu kupovat mobil. (teprve v 15) Chtěl jsem dobrý, který vydrží náporům, trendům techniky a zároveň cenově přijatelný. Volba padla na 6280. Cena 8000kč. Ano říkal jsem si: to je moc nebude někde něco levnějšího. Našel jsem ho za 5600. To samé jsem hledal u tarifu, paměťové karty atd. Když už bych si měl rozmýšlet tarif nebo cenu jízdného třeba na školu tak to taky nedělá malé peníze. Např: na základní školu do vedlejší vesnice měsíčně se studentským tarifem zaplatím 320kč což odpovídá 8 kč na jednu jízdu. Do města kam budu jezdit na gymnázium bych zaplatil 600kč. Vlak do vedlejší vesnice nejezdí (společná zastávka Kunovice - Loučka) do města vlakem, opět studentský tarif (vzdálenost 011-015km) 374kč! Rozdíl: 226kč. Přiznávám se mám režíku, ale kdybych ji neměl tak uvažuji stejně jak u toho mobilu. Nejlevnější cena. Vítěz ČD. Možné ne jinde tady ano. Pro mě jsou prostě ČD levnější než autobusy. Základní ceny atd na to nehledím. Já hledám nejvýhodnější... Jízda autobusem a vlakem je tady (podmínkami) srovnatelná
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










