..: Železniční odbory budou tvrdě postupovat proti vládní reformě :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční odbory zřejmě budou velmi tvrdě postupovat proti reformě veřejných financí, kterou předložila současná trojkoaliční vláda. Nelíbí se jim především snaha zrušit daňové zvýhodnění režijních jízdenek a závodního stravování. Po jednání s předsedou ČSSD Jiřím Paroubkem to řekl předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Podle něj železničáři konzultují společný postup s konfederací odborových svazů.

"Jsem přesvědčen, že železničáři sami o sobě budou požadovat velmi tvrdý postup proti případným dopadům reformy a reformě samotné," uvedl Dušek s tím, že dopady reformy znevýhodní nízkopříjmové a středněpříjmové skupiny hlavně zvýšením snížené sazby DPH z pěti na devět procent. Reforma podle Duška ohrožuje výhody, které považují železničáři za nedotknutelné, jako například režijní výhody. "Poznáme to jako železničáři třeba tím, že nebudeme mít režijní výhody, které nám neodebral ani Hitler," uvedl Dušek.

Vládní sociální a daňovou reformu kritizují i sociální demokraté. Podle nich si kromě vysokopříjmových skupin pohorší všichni. Navíc podle nich reformy potřebné v tuto chvíli v takové podobě nejsou. Reforma se nelíbí ani Českomoravské konfederaci odborových svazů (ČMKOS). Podle předsedy ČMKOS a senátora za ČSSD Milana Štěcha zhorší připravované změny situaci lidí s nižšími a středními výdělky a budou znamenat výpadek příjmů rozpočtu. Navíc si odboráři stěžují, že s nimi nebyly vládní návrhy prodiskutována. "To, co se dělo na tripartitě, bych považoval za velkou urážku všech odborářů, všech občanů a ještě více železničářů," uvedl Dušek.

Cílem navrhované vládní reformy veřejných financí je zpomalit tempo zadlužování země a snížit schodek veřejných financí pod tři procenta HDP. Reforma počítá se zrušením daňového zvýhodnění stravenek a režijních nákladů na straně zaměstnavatele, což podle odborů způsobí zrušení těchto výhod. Dále vláda navrhuje zavést patnáctiprocentní daň z příjmu fyzických osob. Podnikům by daň měla klesnout postupně z 24 na 19 procent. Snížená pětiprocentní sazba daně z přidané hodnoty, která platí u potravin, léků a některých služeb, by měla vzrůst na devět procent. Vláda chce, aby změny začaly platit od příštího roku. Zatím ale není jisté, zda projdou Poslaneckou sněmovnou. Návrhy kritizují i někteří poslanci koalice v čele s Vlastimilem Tlustým (ODS), který nedávno představil své vlastní návrhy na změny daní.

zdroj: Finanční noviny (ČTK)


JRtrain Poslat mail autorovi | 9.5.2007 (19:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
09.05.2007 (21:44)  
Opětovně diskuze na houby a o závisti a o polopravdách.Režijku si musím koupit a mám potom zlevněné jízdné.Zajímavé by bylo fakt zjistit jak ji zaměstnanci využívají,zda mají vůbec šanci a motivaci ji využít.A kolik vlastně ušetří po jejím zaplacení,asi to moc slavné nebude.
09.05.2007 (21:38)  
Nebo jeste lepe: Aby system byl spravedlivy, tak davat zamestnancum bud prenosnou ci neprenosnou specialni KMB a na trat z mista bydliste do mista vykonu prace treba neprenosnou tratovku zadara. Do prace by to meli jako zamestanenckou vyhodu zdarma. Na ostatni trate by spravedlive mal kazdy x tisic km a zalezelo by na nem jak by je vycerpal (u prenosne take pro koho). Ne jak dnes, ze nekdo rezijku ma moznost vyuzit vice a nekdo mene.
09.05.2007 (21:35)  
to Buduline4: To je prave dalsi z dovudu, ktery jsem zapomnel uvest. A prave kdyby se misto pausalu zavedlo treba i jen vyrazne slevnene jizdne, tak by se toto dalo dobre kontrolovat (a i diky tomu by treba danovi poplatnici byli prejicnejsi).
09.05.2007 (21:33)  
Já když jezdím na "šotousení" tak jezdím na kole (aji těch 20-30 celkově). A zde a nevím jak jinde se autobusy dostanete leda tak do... Vlaky je to složitější, ale dostanete se. Chtělo by to sice návazný GVD a další, ale to jsme někde jinde...
09.05.2007 (21:31)  
to Panula: No vidis ja taky studoval elektro, chvili v oboru delal a pak presel k necemu jinemu (a dostudovavam se dalkove pri praci), pac jinak bych shanel misto blbe a nebylo by dobre placene. Doba, kdy se nekdo neco vyucil a delal to pak stejne 50 let je davno pryc a nikdo a nic ji nevrati, ani sliby komunistu, ani sliby diktatoru. At se to lidem libi nebo ne (ja nerikam, ze me se hekticnost doby ve vsem zamlouva), tak realita je takova, ze clovek musi reagovat pruzne a snazit se. Pokud se nesnazi, tak je to z velke casti i jeho chyba a ostatni by na to nemeli doplacet.
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
09.05.2007 (21:27)  
Škoda, že nikdo nemá zájem zveřejnit čísla o tom, kolik jízd je "řežijních". To by možná napovědělo a i ty nejgumovější modré gumy by se chytly za hlavu.

Dle mého odhadu je to na regionálních tratích až 30%.
To je jeden z důvodů, proč vlakem jezdím pouze na "šotoušení" a ne abych se někam dostal.
09.05.2007 (21:26)  
Otázka umět se prosadit v tom oboru ve kterým je kdo vyučený. Když někdo bude automechanik nebo něco podobného s auty tak půjde do Huindae. Když je někdo horník, kde všude propouští lidi tak asi těžko najde práci a musí si udělat rekvalifikační kurz. Já vím, mě se to mele o životu, ale tak základ v něčem snad mám. Nejhorší je když někomu nenabídnou ani ten rekvalifikační kurz. Co potom má dělat, když i jiné práce nejsou nebo jsou, ale to je jedno.
Raději se budem držet té blbé režíky nebo ještě lépe železnici všeobecně. Pojďme raději probírat nějakou fotku jak se komu líbí.
09.05.2007 (21:22)  
to Panula: Ale ja nepopiral, ze na nektere relaci, ci za jistych podminek, nebo pro nekoho (rezijkar) jsou CD vyhodnejsi, jen se mi nelibilo a nesouhlasim s tim Vasim puvodnim tvrzenim, kdy jste se vysmival tvrzeni, ze CD jsou drazsi nez busy. Na mnoha relacich a hlavne v zakladnim jizdem jsou. Tudiz to neni tka ejndoznacne, jak jste se snaizl naznacit.

BTW: U toho mobilu bych si volbu jeste promyslel (nejakej ten rok jsem mobily prodaval a pak i opravoval:), ne vzdy se vyplati kupovat uplne od nejlevnejsiho prodejce a napriklad predstava, ze drazsi mobil (vyssi model) dele vydrzi je nesmysl.
09.05.2007 (21:16)  
to Jacek: To, ze ti nedaji praci, kdyz opravdu neni, neni dukaz toho, ze neni podpora v nezamestnanosti. Plestes si asi pojmy a dojmy. Na zakladni zivobyti penize od statu dostanes. Coz za CSR nebylo. Kdo nemel praci, zhebl hladem, kradl, nebo zebral. Stejne tak duchodci, kteri si nenasetrili za aktivniho zivota, ci se o ne nepostarali deti take temer nic nedostali. Ted sice z toho vyziji casto sul-nul, ale vyziji. Nemysli si, ze v rodine nemame duchodce. Mel by ses trosku poucit o historii.

A na sever Moravy se stehovat nemusim, uz tu bydlim (stridave s Moravou stredni a obcas jizni), dokonce pracuji v Ostrave. Mozna kdybys jen nemlel blbosti a opravdu tu byl, tak vis, ze nezamestnanost tu klesla (sice je porad vyssi nez jinde, ale uz to neni dvacet, ani 15 procent jak drive) a kdo se opravdu snazi (ne jen chodi natahovat ruku na pracak), tak alespon nejakou praci najde.

Jen dodam, aby jsi me neobvinil z neceho, co by se dalo cekat, tak muj otec pracoval jako delnik, automechanik v pekarne. Matka je ucitelka v materske skole. Babicka byla svadlena, deda nizsi kancelarska sila v nemocnici, druha babicka byla delnice v tovarne. Tudiz jsem puvodem proletar jak prase, vychovanej v panelakovem druzstevnim 2+1 bez barevne televize az do revoluce:) Tudiz kazdej kecal o chudych odiranych obycejnych lidech me muze... protoze vim co je to byt chudej, ale taky vim kolik zavistivcu a flakacu u nas existuje a jaka je jejich mentalita.
09.05.2007 (21:13)  
Deadey:
Ano. V základní ceně ano. To pravidelné ježdění. Já nevím jak kdo, kdy a kde, ale když v dnešním světě si každý šetří každou koronu (včetně mě) tak hledám nejvýhodnější ceny, produkt atd. Např. ted si budu kupovat mobil. (teprve v 15) Chtěl jsem dobrý, který vydrží náporům, trendům techniky a zároveň cenově přijatelný. Volba padla na 6280. Cena 8000kč. Ano říkal jsem si: to je moc nebude někde něco levnějšího. Našel jsem ho za 5600. To samé jsem hledal u tarifu, paměťové karty atd. Když už bych si měl rozmýšlet tarif nebo cenu jízdného třeba na školu tak to taky nedělá malé peníze. Např: na základní školu do vedlejší vesnice měsíčně se studentským tarifem zaplatím 320kč což odpovídá 8 kč na jednu jízdu. Do města kam budu jezdit na gymnázium bych zaplatil 600kč. Vlak do vedlejší vesnice nejezdí (společná zastávka Kunovice - Loučka) do města vlakem, opět studentský tarif (vzdálenost 011-015km) 374kč! Rozdíl: 226kč. Přiznávám se mám režíku, ale kdybych ji neměl tak uvažuji stejně jak u toho mobilu. Nejlevnější cena. Vítěz ČD. Možné ne jinde tady ano. Pro mě jsou prostě ČD levnější než autobusy. Základní ceny atd na to nehledím. Já hledám nejvýhodnější... Jízda autobusem a vlakem je tady (podmínkami) srovnatelná
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko