..: O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze :..

Ilustrační obrázekBrno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze. "Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.

Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.

zdroj: Deník a Europoint Brno


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
14.05.2007 (20:37)  
Stranger - velikost tech mest v porovnani k Brnu
14.05.2007 (20:02)  
PS: Omlouvám se za ten odkaz, nechtěl jsem do něj dávat mezery.
14.05.2007 (19:41)  
Jirka Panter: Proč je to ICE nahoře, když podle mapky má být dálková doprava v podzemí ? To bude asi tím, že v roce 2135 až to dostaví, budou jezdit ICE v příměstské dopravě :)
14.05.2007 (19:20)  
14.05.2007 (19:11)  
Stavební firmy se napakují vždy a všude, nejlépe na zelené louce za cenu stavby ve městě.

Ale konečně jsem udělal oč mně žádal George_Couser

http://www.edisk.cz/stahni/36566/04_09_Jizni_pohled_zakres.jpg_4.14MB.html - snad to bude fungovat.
Ještě zabalím pár menších souborů.
14.05.2007 (18:49)  
Jestli se tu pan Panther ohani variantou s "VRT metrem", (coz podle ochoty ke zverejneni bude opet nejaka perla od "odborniku" z Nadrazi v centru) tak jsem prave stratil obavy ohledne porovnavani z pohledu ekonomickeho. Ve prospech varianty velice jizni.

M: Co se vam na uvedenych prikladech nezda? Je pravda, ze v Berline nejprve postavili novou ctvrt (resp. dodelali rychleji nez nadrazi), ale zrovna Portugalci "odsunuli" prvne nadrazi pomalu az k letisti a co to ze najednou okolo vznikla nejrusnejsi mestska ctvrt?
A co argument, ze na odsunute nadrazi to budou mit blizko ti, kteri okolo nej budou bydlet? Ale i to uz v mnoha diskusich zaznelo...
Jen mi prijde, ze zrovna brnenske nadrazi je klasicky pripad ceske "zaprdlosti", kdy vetsina nevidi dal nez na konec sveho peronu - protoze proc by oni se meli vzdavat neceho, co jim v kratkodobem horizontu treba nic noveho neprinese (a co bude za nekolik let je jim jedno)?
14.05.2007 (18:25)  
Huffnaggel: Na dolním jsem byl loni na podzim. Provizorní přístupové cesty by se daly upravit, pokladny vybudovat - vždyť by tam byla odkloněna jen část vlaků. No a přístupnost obecněji - vždyť ani na novém nádraží v té poloze není jistá tramvaj (modýlek při prezentaci prý nefungoval, že by obraz reality?), a kdyby tam jezdila, kdo zaručí, že to nebude po půl hodině jako v Mostě ;-) (tak, že vám kýžený vlak mezitím ujede)? Prostě zabezpečení přístupu by bylo obdobné jako u rekonstruovaného hlavního. Jinak s těmi demolicemi jste využil mé "nahrávky na smeč" - proč by nešly do současné polohy přidat koleje, když to území má v budoucnu vypadat jinak (i když sám mám radši opravené staré baráčky)? Kam se poděl problém s prostorem? Nebo jde o jiné, lobbyistické zájmy, maximalizaci zisku (jako třeba v Praze v Radlické, kde jim bylo zatěžko při novostavbě ulice vedle kolejí udělat samostatný pruh pro auta, takže ta teď blokují případně zde jedoucí tramvaje)? Pak už je ale zcela jasné, kvůli komu přesunovat...
Registrierter Benutzer Etienne  mail  
14.05.2007 (18:17)  
vždyť je to tak jasné! Na čem se napakují stavební firmy víc, přestavbě nebo nové výstavbě?
14.05.2007 (17:11)  
Jirka Panther: Registraci nepotřebuješ, použij ten Rychlý upload co je vlevo dole.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko