Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.
zdroj: Deník a Europoint Brno
| 13.5.2007 (22:00)
George_Couser - Jo, to beru. Vlaky do Bohumina jsem az tak na mysli nemel... Akorat hodne deti s baglama se do vlaku bude drat, i kdyz ten vlak prijede hodinu pred odjezdem...
BTW - co povauju za "obzvast" kouzelne je zavreni tech dveri, kteryma se na 4.nastupiste dalo dostat od Prioru. Misto odemceni tehle dveri (nebo nedej boze i jizdenkoveho automatu tady!) se resi ..........
Netusim, a po pravde receno je mi to jedno. Pokud maji vlaky odjizdejici z Brna ve spicce problem v podobe castych zpozdeni, je treba jej resit (at uz je to z duvodu cekani na pripoj z velmi vzdalenych nastupist, maleho poctu pokladen nebo zbytecne kratke doby pro pohodlny nastup lidi), a to bez ohledu na dobu stani metra nekde kdovi kde.
Ale na jeden až dva roky a ne na 100-X00 let.
Argument, že je rekonstrukce v současné poloze složitější než novostavba, je samozřejmě pravdivý. Jenže pro rozhodování o poloze nádraží nemá žádný význam, a navíc se týká jakékoliv rekonstrukce.
Dvě linky šaliny - ty jsou už v Židenicích, tak je posílíme, umenšíme nákladové v Majlontě, přestavéme židenické nádraží na hlavní, soušasné hlavní se zbourá, na Dolním nádraží se udělá zastávka + dvě šaliny a máme totéž jako při odsunuté variantě. Jenom to bude stát mnohem míň.
Patrne to malo je, kdyz ty vlaky casto odjizdeji zpozdene.
Dalsim zpozdujicim faktorem je i cekani na pripoje z kusych nastupist, odkud se treba na 4. nastupiste oficialni cestou jde nejmene 5 minut.
Podobnych situaci je na tomto podivnem nadrazi dost...
Jinak pokud jsou tri minuty na nastoupeni do vlaku malo, tak nevim no... Metro v Praze na velkych zastavkach taky stoji pul hodiny, aby vsichni stihli pohodlne nastoupit a sednout si?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










