..: O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze :..

Ilustrační obrázekBrno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze. "Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.

Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.

zdroj: Deník a Europoint Brno


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (14:31)  
Huffnaggel: S demolicemi máte pravdu. Tesco - toho by moc škoda nebyla, Skořepka - tam jsou pokud vím stavebniny v nízkých baráčcích, zádná škoda. Dále na sever nic. Demolice starého nádražního mostu, na ten stejně dojde. Přeložka silnice Uhelná, vedle je autobazar, fakt netuším co tohle dělá v centru. Stavědlo na odstavném. No tak toho škoda nebude. Zahrádky ... no je tam občas nějaká chajda, kde se dá chlstat. A jsme v H. Heršpicích.
14.05.2007 (14:24)  
Ještě že tě Kocurku máme, jinak bychom byli úplně mimo...
14.05.2007 (14:23)  
Ad rekonstrukce Hlavního, tentokrát v Praze - mohli by ho přesunout na Sluncovou, odpadly by drahé stavby NS. Jnenže oni si řekli ne!
14.05.2007 (14:20)  
Františku,
ad1 Kdy jste byl naposledy na dolním? Je vám vůbec jasné, kudy by ti lidé chodili? Budovy jsou zde v havarijním stavu, kde je bezpečnost, informování cestujících, atd.?
ad2 Za cenu demolic? Od Vaňkovky až po Komárov - žádná škoda, a to vám řekne každý, trochu rozumně myslící Brňák...
14.05.2007 (14:16)  
Já osobně jsem pro zachování - to se totiž ne několik rozkope nádraží a do MHD se nebude muset šahat. V případě osdunu se rozkope jak nádraží (ne budova, ale kolejiště v místě napojení (náklady budou jezdit kudyma, když se Dolní zavře?) ale taky se rozkope celá MHD.

Z linky 8 (od Lískovce) s přestupem (~10 minut navíc) nebo okružní jízda na Nové sady, odtud na Trnitou po (bůhvi kdy) nově vybudované trati.
Z linky 2 (z Modřic) 2 přestupy nebo zůstává okruh přes Mendlák.
Z linky 8 (Líšeň) přestup na BUS (dva kloubáky na jednu šalinu je akorát) nebo okružní jízda k Tescu a zpět. To znamená 10 minut jízdy šaliny z Křenové na Nové sady navíc čili další 4 šaliny na trať (pár pro každý směr), já v rukávu žádnou KT8xxx nemám, zda DPMB, to nevím.
Linka 1 - platí totéž co pro osmičku - 4 šaliny navíc nebo přestup (na BUS, to chcu vidět, jak to pobere)
Linka 2 od Židenic - taky zajížďka > vice šalin nebo méně spojů.
Linka 13 - jde mimo, nebo šílená zajížďka
Linka 12 - beze změny. Totéž linka 9
Čili návaznost na MHD ano, ale špatná a cena řádově stovky miliónů jen za vozidla navíc pro stejný výkon.
V případě posunu vstupu "na páté" není potřeba do MHD šahat, řeší se přestup na Nových sadech.

Přestupy:
1. busák Zvonařka - vlak Hlavní kolik jich je?
2. busák Zv - šalina?
3. Hlavní - šalina - tak proti první variantě 100x tolik lidí.
Současná poloha má neopakovatelnou výhodu - z každé konečné šaliny jede linka na Hlavní.
14.05.2007 (14:13)  
Také se mi nezamlouvá argument, že by v průběhu výstavby... atd. Dlouhodobé řešení by nemělo být vázáno na krátkodobé nevýhody. Myslím, že část vlaků by se dala odklonit v průběhu stavby přes Dolní nádraží. Aspoň by si lidé reálně vyzkoušeli, jak by se jim cestovalo z odsunutého nádraží, včetně nutnosti nových přestupů do většiny směrů. Potom by se možná ještě rádi vrátili ke staré poloze. Pokud by byl zároveň nebo posléze realizován vlakový severojižní diametr, uvolnil by se prostor pro nárůst počtu vlaků ve stávající poloze. A rozvoj jižním směrem? Podchod vedený pod nádražím z jedné strany na druhou by usnadnil jak přístup k vlakům z obou stran, tak i průchod z jedné strany na druhou. A pokud by jižně od nádraží měla vzniknout nová čtvrť za cenu demolic, pak by uvolnění místa pro pár kolejí navíc jistě také nebylo prostorovým problémem...
Registrierter Benutzer 350 009  mail  
14.05.2007 (14:09)  
Hm, takže další peníze, které budou na stavbě chybě. Super!
Registrierter Benutzer M 
14.05.2007 (13:19)  
Hm, sorry, z Brna vlastne jezdi jen same transsibirske vlaky a prumerna cestovni doba se udava v hodinach...
14.05.2007 (13:01)  
js: Porovnávat metro a vlaky je jako porovnání objemu žaludku myši a slona. Metro je přizpůsobeno k rychlé výměně cestujících, kdežto vlaky v mnoha případech ne.
Registrierter Benutzer js 
14.05.2007 (12:59)  
Shodou okolnosti jsem tez mluvil zejmena o vlacich do Bohumina, George_Couser v podstate ma pozorovani potvrzuje. Je mi jasne, ze projizdejici osobak typu Tisnov - Breclav zde klidne pouze 2 - 3 minuty stat muze.
Porovnavat nastup do metra jezdiciho kazdych par minut (hodne velkych dverich, urovnove nastupovani, malo tezkych zavazadel, preprava na relativne kratke vzdalenosti) s nastupem do vlaku (relativne malo malych dveri, schody nahoru, spousta zavazadel, preprava na delsi vzdalenost) jezdiciho po 1-2 hodinach proste neni podle mne zrovna stastne.
Nadrazi v Brne resit budu i pres nedoporuceni pana M, nebot jej casto vyuzivam. Zrovna tak si zrikam sveho prava nebyt lhostejny k metru v Praze a prenecham ho nekomu, kdo pouziva zase to.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko