Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.
zdroj: Deník a Europoint Brno
| 13.5.2007 (22:00)
Já jsem měl tu možnost sledovat z povzdálí řešení místních mládenců, kteří se elegantně porvali s problémem nádraží v oblouku i s etapizací výstavby za cenu pár stovek metrů čtverečních záborů mimodrážních pozemků. Prostě dali naprdel všem velkofirmám, které se už několik desítek let živí odsunem. Jediné, co je mrzuté jsou oblouky v nástupištích. Jsou podle normy, ale není to to pravé ořechové. A ani zbourání domečku Tesca by tomu nepomohlo. Na druhou stranu na oblouky jsou v Brně zvyklí, tak tam prostě budou i nadále.
Jelikož nikdo z nás nemá pravomoc rozhodnout o variantě rekonstrukce brněnského uzlu, nechme to prosím na odbornících. Jen doufám, že se odborníci zeptají na názor těch, kteří nádraží skutečně využívají - cestujících dojíždějících do Brna.
Pro vaši informaci - nynější nádraží má celkem deset nástupištních hran, zatímco navrhované odsunuté jich bude mít neuvěřitelných dvanáct.
Pokud vim, tak se s Masaryčkou počítá i nadále pro příměstskou dopravu.
js: V Praze je Hlavní nádraží ovšem podstatně blíže centru, než odsunutá varianta v Brně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










