..: O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze :..

Ilustrační obrázekBrno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze. "Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.

Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.

zdroj: Deník a Europoint Brno


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (17:03)  
Ad Výpravčí a ostatní: To co jsem ráno psal se týká verze, která jde do posouzení. Někomu jsem poslal obrázky. Nyní jsem zkusil ten www.edisk.cz, ale v tento okamžik nefunguje registrace, takže snad později. Jinak jsem si spočítal kolik lidí bude denně makat na posouzení a ze zveřejněných čísel mně vyšlo 20 lidí dobře zaplacených. Takže mně také zajímá výsledek. Jinak pro všechny, kteří vidí problém v kapacitě mohu říct, že ve finále bude využití obou povrchových nádraží na 60% (je jedno, zda odsun, či neodsun), neboť bude stvořen kolejový diametr (pro regionální vlaky) a v případě neodsunu se na povrchu neobjeví ani EC vlaky, které pojedou po VRTkových kolejích a nebudou už skřípět v obloucích od Blanska. Tam se už bude jen kývat Pendolino jako muzejní exemplář z devadesátých let minulého století na vlacích Liberec - Hradec Králové - Brno.

Já jsem měl tu možnost sledovat z povzdálí řešení místních mládenců, kteří se elegantně porvali s problémem nádraží v oblouku i s etapizací výstavby za cenu pár stovek metrů čtverečních záborů mimodrážních pozemků. Prostě dali naprdel všem velkofirmám, které se už několik desítek let živí odsunem. Jediné, co je mrzuté jsou oblouky v nástupištích. Jsou podle normy, ale není to to pravé ořechové. A ani zbourání domečku Tesca by tomu nepomohlo. Na druhou stranu na oblouky jsou v Brně zvyklí, tak tam prostě budou i nadále.
14.05.2007 (16:44)  
Naprosto souhlasím s Výpravčím. Jen nevěřím tomu, že bude necháno vše na odborném posudku. Politika je sviňa.
14.05.2007 (16:30)  
Takže jsme se všichni shodli, že je v Brně potřeba něco udělat s nádražím. To je velmi dobře.
Jelikož nikdo z nás nemá pravomoc rozhodnout o variantě rekonstrukce brněnského uzlu, nechme to prosím na odbornících. Jen doufám, že se odborníci zeptají na názor těch, kteří nádraží skutečně využívají - cestujících dojíždějících do Brna.
Pro vaši informaci - nynější nádraží má celkem deset nástupištních hran, zatímco navrhované odsunuté jich bude mít neuvěřitelných dvanáct.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
14.05.2007 (15:17)  
Souhlasím s Jiřím z Adamova že v Brně nebude nádraží v centru a teď tam je,u nádraží je výborná infrastruktura snad 8 linek tramvají a všude se dá odsud za chvíli dostat ale někde na okraji tam vedou dvě linky a navíc na druhou část města by to bylo dvojnásobek co z centra
14.05.2007 (14:54)  
te kocórku pocem. s vikipedijó sa neoháňaj, tam só taky hovadiny, že tos neviděls.
14.05.2007 (14:51)  
js: Pha Hl.N. - z Wikipedie - postaveno 1871, reko 1909, 1979, 1994 přistavena 3 nástupiště.
Pokud vim, tak se s Masaryčkou počítá i nadále pro příměstskou dopravu.
14.05.2007 (14:43)  
Kocourek Jiří: Ano, vidím, že jste psal podobné věci ve stejnou dobu. Naprosto souhlasím.
js: V Praze je Hlavní nádraží ovšem podstatně blíže centru, než odsunutá varianta v Brně.
registrovaný uživatel js 
14.05.2007 (14:41)  
V Praze pokud vim neresi nejake kapacitni problemy, mozna to bude i tim, ze uz davno "presun" provedli. Kdyby se ridili heslem "nadrazi zustane tam kde je, protoze tam bylo vzdycky", tak maji dodnes jen Masarykovo n. se znacnymi problemy :)
14.05.2007 (14:41)  
Huffnaggelovi a ostatním: Ano, naprostá pravda je, že současné hlavní nádraží se zanedbává, právě protože jeho osud není jasný. To však vůbec není argument pro přesun. Oprava za provozu je dozajista možná, s ukončením některých spojů mimo a využitím Židenic. Ostatně těmito možnostmi se nejedna studie zabývala. Sám jezdím do a z nádraží dvakrát a někdy i víckrát za den a můžu potvrdit, že kapacita je nedostačující. Na metro či tramvaj totiž člověk nechodí na čas a čeká průměrně kratší dobu. Pokud vlak jede jednou za hodinu (v lepším případě 30 minut), přicházejí lidé někdy i o desítky minut dříve a je vhodné, když nemusí čekat na nástupišti, ale mohjou využít přistavenou soupravu. Nicméně špičkový provoz v poslední době vzrostl do takové míry, že asi není reálné počítat s jeho dalším podobným zvýšením (patnáctiminutový takt nebude asi ani v budoucnu reálný), proto (a to je moje domněnka, o níž lze diskutovat) myslím, že další 2, maximálně 4 koleje by problém řešily.Co mě osobně překvapuje je, že žádná studie nepočítá s rozšířením a narovnáním oblouků využitím prostoru, kde dnes stojí Tesco - při výši investic, o které se mluví, je hodnota toho domečku zanedbatelná a řešilo by to problém kapacity i esovitosti.
14.05.2007 (14:32)  
škoda každej rány, kerá padne vedle. Negdo by ji měl pořádně lísknút, aby sa vzpmatovali, cabani. Tož fčul dobře jim tak, dostanou na tlamu.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko