Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.
zdroj: Deník a Europoint Brno
| 13.5.2007 (22:00)
Milda: ukončením vlaků na okrajových nádražích - v Židenicích raději ne, se dostáváme vlastně do „odsunuté polohy” a to ještě horší, než je ta plánovaná
Btw v Židenicích je už dnes ukončováno několik vracejících se souprav od Nesovic, objetí soupravy se pak provádí v Majlontě a odtud přistavení na hlavní ne víc než 20 minut před odjezdem opět směr Nesovice - sunutím přes Židenice. A dále se do Židenic resp. Krpole protahují vlaky, které by v Brně zavazely a vrací se až po špičce.
Uz takhle je jeho kapacita ve spickach vyuzivana asi na 120 % (pres 100 % se dostaneme pristavovanim dvou vlaku na jedno nastupiste) a snizeni kapacity z duvodu rekonstrukce jde mimo me predstavy.
Ale asi maji znalejsi pravdu a je to jako opravovat most, ktery je v Praze pres reku kazdych 150 metru :)
máte novou "přisunutou" verzi, která šla do analýzy ? Pokud ne, počkejte si na její výsledek. Při větě "to samé se dá udělat při neodsunu" se musí třeba kolem současné ulice Rosické notně přivírat oči, když modernizuje stávající nákladní průtah, nikoli odsouvá za Svitavu a vede jižně do Modřic..
O novem brnenskem nadrazi toho bylo napsano mnoho, Brnanum bych doporucil vylet treba do Berlina resp. Lisabonu, at vidi, ze presun nemusi byt jen "nadrazi daleko". (a nyni mohou ostatni zacit pridavat, kde vsude se rekonstruovalo v poloze nezmenene - no jo, jenze ona kapacita...)
Jinak nemáte někdo nějaké podrobnější info o modernizaci Brno - Přerov? Slyšel jsem něco o zdvoukolejnění a vMax až 160km/h, ale...
Z brnenskeho nadrazi mam tu cest odjizdet v podstate kazdy patk ve spicce. Pristaveni vlaku tri minuty pred odjezdem a nasledny atak stovek lidi (a spoustu zpozdeni) vidim pomerne casto a nelibi se mi to ponekud vic, nez pripadna nutnost jet na nadrazi jinym cislem saliny a o par set metru jinam.
2 koleje navic by ted snad i stacily, ale nerad bych, aby se stejny problem resil za par let znovu (rozvoj mesta, dopravy, IDS JMK) a penize se tak musely vyhodit zase a dalsi.
PS: oblouky mi ani tak nevadi, i kdyz bych take radsi odjizdel svizneji nez prvnich par set metru rychlosti 30kmh.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










