..: O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze :..

Ilustrační obrázekBrno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze. "Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.

Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.

zdroj: Deník a Europoint Brno


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (11:28)  
js: souhlas, nádraží jednoznačně přesunout,
Milda: ukončením vlaků na okrajových nádražích - v Židenicích raději ne, se dostáváme vlastně do „odsunuté polohy” a to ještě horší, než je ta plánovaná
Btw v Židenicích je už dnes ukončováno několik vracejících se souprav od Nesovic, objetí soupravy se pak provádí v Majlontě a odtud přistavení na hlavní ne víc než 20 minut před odjezdem opět směr Nesovice - sunutím přes Židenice. A dále se do Židenic resp. Krpole protahují vlaky, které by v Brně zavazely a vrací se až po špičce.
14.05.2007 (11:13)  
js: A co třeba ukončit část vlaků v Židenicích po dobu oprav ?
registrovaný uživatel js 
14.05.2007 (11:03)  
Rekonstrukce brnenskeho nadrazi za provozu by byla jiste velmi zajimava vec :)
Uz takhle je jeho kapacita ve spickach vyuzivana asi na 120 % (pres 100 % se dostaneme pristavovanim dvou vlaku na jedno nastupiste) a snizeni kapacity z duvodu rekonstrukce jde mimo me predstavy.
Ale asi maji znalejsi pravdu a je to jako opravovat most, ktery je v Praze pres reku kazdych 150 metru :)
14.05.2007 (10:48)  
Huffnaggel Opravovat Karlův most za provozu je taky hovadina. Postavíme kousek vedle novej a starej pak zbouráme :)
14.05.2007 (10:46)  
Stranger: Oni mají třeba v Miláně problémy s kapacitou ? Jinak věř tomu, že odsunutá poloha nádraží je na pěkně blbým místě. Kdyby mělo Brno metro, nebo podzemní rychlotramvaj, která by odsunuté nádraží obsluhovala, tak s oběma přivřenýma očima budu souhlasit. Jenže Brno nic takovýho nemá a asi dlouho mít nebude.
14.05.2007 (10:44)  
Jiřímu z Adamova: Nádraží v současné je bez debat nevyhovující, viz. příspěvky dalších kolegů. "Ubohé" dvě linky tramvaje mohou jezdit, když bude vůle a potřeba, třeba po 2 minutách ve špičce. Takže nevidím důvod, proč by jich tam mělo být víc. Čirou náhodou na starém nádraží dost často pracuji a kromě toho, že se tady dost často vyhazují peníze za nesmysly, jako nová a stále přebudovávaná ČD centra, pokladny, VIP prostory - se tady za posledních x let nic nezměnilo. Od přívodů elektřiny, přes oblouky, přes nevyhovující situaci s výpravčími, zaostalé informační zařízení, špínu, apod. Nádraží musí být nové. A v tom případě jedině v odsunuté poloze - a je mi jedno, kteří parchanti politici to budou prosazovat - protože opravovat Brno za provozu je čirá hovadina...
14.05.2007 (10:22)  
Jirka Panther a kopřivy:
máte novou "přisunutou" verzi, která šla do analýzy ? Pokud ne, počkejte si na její výsledek. Při větě "to samé se dá udělat při neodsunu" se musí třeba kolem současné ulice Rosické notně přivírat oči, když modernizuje stávající nákladní průtah, nikoli odsouvá za Svitavu a vede jižně do Modřic..
14.05.2007 (10:19)  
Ja jen doufam, ze ti co tu prohlasuji, ze totalni rekonstrukce za provozu, resp. posun jen o nekolik desitek metru, bude levnejsi nez novostavba na zelene louce, bud nemaji nic spolecneho se stavebnictvim nebo zamerne lzou.

O novem brnenskem nadrazi toho bylo napsano mnoho, Brnanum bych doporucil vylet treba do Berlina resp. Lisabonu, at vidi, ze presun nemusi byt jen "nadrazi daleko". (a nyni mohou ostatni zacit pridavat, kde vsude se rekonstruovalo v poloze nezmenene - no jo, jenze ona kapacita...)
14.05.2007 (9:47)  
Jirka Panther: Hoď to do zipu, nahraj to na www.edisk.cz a odkaz hoď sem ;-)

Jinak nemáte někdo nějaké podrobnější info o modernizaci Brno - Přerov? Slyšel jsem něco o zdvoukolejnění a vMax až 160km/h, ale...
registrovaný uživatel js 
14.05.2007 (9:32)  
Je hezke, ze to v simulatoru funguje a prujezdnych koleji je "temer dost", ale realita je trosku jina. A nebo mam jen neuveritelnou smulu.
Z brnenskeho nadrazi mam tu cest odjizdet v podstate kazdy patk ve spicce. Pristaveni vlaku tri minuty pred odjezdem a nasledny atak stovek lidi (a spoustu zpozdeni) vidim pomerne casto a nelibi se mi to ponekud vic, nez pripadna nutnost jet na nadrazi jinym cislem saliny a o par set metru jinam.
2 koleje navic by ted snad i stacily, ale nerad bych, aby se stejny problem resil za par let znovu (rozvoj mesta, dopravy, IDS JMK) a penize se tak musely vyhodit zase a dalsi.
PS: oblouky mi ani tak nevadi, i kdyz bych take radsi odjizdel svizneji nez prvnich par set metru rychlosti 30kmh.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko