Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.
zdroj: Deník a Europoint Brno
| 13.5.2007 (22:00)
Nadrazi je v celkem velkem esicku coz je docela nevyhoda. Argument to je a musi se s tim neco delat.
Samozrejme, ze i dve koleje na vic by stacily. Nemam zkusenosti primo s Brnem, ale s jeho simulatorem, ve kterem je provozovan platny GVD a sam vim, ze s kapacitou nastupnich koleji neni problem. Kusych je dost pro koncici vlaky a prujezdych je tez temer dost, i kdyz ve spicce uz vznika trochu tlak na rychlost obratu souprav a lokomotiv. A argument, ze stanice je v oblouku! No tak to je tedy blbost! V Brne,hl.n. zastavuji vsechny vlaky os. dopravy a naklady jezdi jinudy, takze zvysovat prujezdnou rychlost je celkem zbytecne.
Pro mne jako cestujícího v dálkové dopravě odsun znamená např. 220 Kč navíc, protože pro stejnou cestovní dobu musím použít Pendolino a šalinu, kdežto při neodsunu mně stačí normální EC a vlastní nohy. Samozřejmě to je příklad při dnešních cenových relacích.
Odjizdet nekam z Brna v pracovni den ve spicce je des. Vlaky jsou pristavovany na posledni chvili a casto dojizdeji zpozdene.
Nejake dve prujezdne koleje navic, co slibuji aktiviste pro nadrazi v centru, podle me situaci moc neresi (natoz s nejakym vyhledem do budoucna).
Co se tyce financi, ruzne "odvazne" plany na stavbu v podzemi stareho Brna kousek pod Petrovem vyjdou v podstate stejne draho jako cely presun.
No uvidime zda vyhraje "betonarska lobby" nebo lobby majitelu hospod a heren v okoli soucasneho nadrazi :)
Semik: to tezko,ledaze bys byl TEŽKÉ KING
Jinak, když z Prahy vyjede tramvaj do Brna , tak se zní stane po 250-ti kilometrech šalina..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










