..: O poloze vlakového nádraží rozhodnou v Praze :..

Ilustrační obrázekBrno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze. "Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.

Nejdůležitější při výběru byla cena. Vítězové nabídli 3,5 milionu korun. Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to výzva. "Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě," prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě Jaderné elektrárny Temelín. "Čelili jsme tehdy silným lobbistickým tlakům a úspěšně jsme jim odolali. Zvládneme to i teď," vzkazuje Beneš. Opozice však považuje peníze za studii za vyhozené. "Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky," říká zastupitel a starosta Brna sever Leo Venclík a dodává, že je to také zbytečná ztráta času.

zdroj: Deník a Europoint Brno


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (9:20)  
Jirka Panther: posli. A jinak k te kapacite: kusych je sice dost ale pristavuji na ne pouze vlaky z 240 a 244. Nechapu proc tam treba nedavaji vlaky na Vranovice a Breclav. Jinak poloha je dobra (ja bud sednu na ctyrku a za 5 min jsem tam nebo du pesky) ale tady jde o to co je za tim nadrazim. To by se kultivovalo mnohem hur. Ale mrknu se na to znovu. Po technicke strance je ten pristup na nadr v havarijnim stavu.
Nadrazi je v celkem velkem esicku coz je docela nevyhoda. Argument to je a musi se s tim neco delat.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
14.05.2007 (9:10)  
J.P.: a take pri dnesnim GVD, takze to nelze brat za argument. Nicmene s ostatnim souhlasim.
Samozrejme, ze i dve koleje na vic by stacily. Nemam zkusenosti primo s Brnem, ale s jeho simulatorem, ve kterem je provozovan platny GVD a sam vim, ze s kapacitou nastupnich koleji neni problem. Kusych je dost pro koncici vlaky a prujezdych je tez temer dost, i kdyz ve spicce uz vznika trochu tlak na rychlost obratu souprav a lokomotiv. A argument, ze stanice je v oblouku! No tak to je tedy blbost! V Brne,hl.n. zastavuji vsechny vlaky os. dopravy a naklady jezdi jinudy, takze zvysovat prujezdnou rychlost je celkem zbytecne.
14.05.2007 (8:33)  
Vážení, jak vidím, tak většina neviděla architektonický návrh při nádraží na starém místě. Kdo má zájem, pošlu mu ho. Když jsem jej uviděl, tak argumenty, že s odsunem nádraží zmizí kopřivy zcela padá, protože to samé se dá udělat při neodsunu. Neodsunutá poloha umožní mnohem zajímavější řešení na úrovni evropských měst. Odsun je uživatelský mastodont patřící do 19. století a nikoliv do 21. Za ušetřené peníze lze postavit novou trať + modernizaci ve směru Přerov až do Holubic. Takže výsledný rozdíl pro cestující od Přerova je velmi výrazný. Odsun znamená zhoršení dostupnosti (stejně jako pro ostatní relace). Neodsun je časový zisk 12 minut, takže celkový rozdíl pro Ostravaky, Přerováky a Olomoučáky je 25-30 minut.
Pro mne jako cestujícího v dálkové dopravě odsun znamená např. 220 Kč navíc, protože pro stejnou cestovní dobu musím použít Pendolino a šalinu, kdežto při neodsunu mně stačí normální EC a vlastní nohy. Samozřejmě to je příklad při dnešních cenových relacích.
registrovaný uživatel js 
14.05.2007 (7:17)  
Poloha brnenskeho nadrazi je sice vyborna vzhledem k centru, ale soucasne misto je uz nyni kapacitne zcela nevyhovujici.
Odjizdet nekam z Brna v pracovni den ve spicce je des. Vlaky jsou pristavovany na posledni chvili a casto dojizdeji zpozdene.
Nejake dve prujezdne koleje navic, co slibuji aktiviste pro nadrazi v centru, podle me situaci moc neresi (natoz s nejakym vyhledem do budoucna).
Co se tyce financi, ruzne "odvazne" plany na stavbu v podzemi stareho Brna kousek pod Petrovem vyjdou v podstate stejne draho jako cely presun.
No uvidime zda vyhraje "betonarska lobby" nebo lobby majitelu hospod a heren v okoli soucasneho nadrazi :)
14.05.2007 (4:15)  
Poloha nádraží v Brně je výborná vzhledem k centru města i současné MHD. Tramvajová doprava je vyřešena skvěle, tak, že se z nádraží dá dostat téměř do libovolné části Brna bez přestupu (teda alespoň tam, kam jezdí šaliny). V odsunuté poloze se počítá s ubohými dvěma tramvajovými linkami :( Podmiňování rozvoje jižní částí Brna přesunem je velká blbost, stejně jako spousta dalších polopravdivých argumentů, které v souvislosti s nádražím zaznívají (že nádraží nemůže být v oblouku, není je kam rozšířit apod.). Vzhledem k tomu, že vlakem jezdí do Brna stále více lidí, byla by hloupost oddálit si nádraží od města. A mimochodem, Zvonařka je úžasná stavba :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.05.2007 (23:09)  
Stehrob: posunout jakekoliv nadrazi od centra povazuji za nesmysl, ktery bude stat jen kupu penez a vyzada si presun inzenyrskych siti, MHD atd. Je to proste sousto pro betonovou loby. Pockam si ale na vysledek studie.
Semik: to tezko,ledaze bys byl TEŽKÉ KING
registrovaný uživatel Precla 
13.05.2007 (23:07)  
Brno je průmyslový město.. Je blbě infrastrukturově řešený. Při svých 388 000 obyvatel nemá vyřešenou velkokapacitní přepravu.. Je děs jet v některých spojít ať už je to vlak, nebo autobus či šalina..
Jinak, když z Prahy vyjede tramvaj do Brna , tak se zní stane po 250-ti kilometrech šalina..
13.05.2007 (22:32)  
Hmm a to asi nevis jak to vypada na jih od nadrazi. Bordel. Nic vic. Kdyby se to nadrazi o tech par metru presunulo(no jo, babky by si musely kousek dojit) tak by se to co jsou ted byvale zahradky promenilo v moderni mestskou cast. A taky by se zboural priserny autobusak na Zvonarce. Je to vyzva. Pokud by to nedej boze zustalo tam kde je tak at aspon poradne predelaji naspy a narovnaji perony apod...
registrovaný uživatel Precla 
13.05.2007 (22:21)  
Zrekonstruovat, nemám náladu zas čekat kolik minut budou mít vlaky od Brna spoždění.. A taky Brno neznám :-D a kolem nádru je jediný místo kde se vyznám...
13.05.2007 (22:11)  
Spíš města rozhodují o svých budoucích aglomeracích :-P
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko