Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Dopravce České dráhy se zavázal ve smlouvě o závazku veřejné služby v drážní osobní dopravě ve veřejném zájmu na zajištění dopravních potřeb státu na období od 1.1.2007 do 31.12.2007 k poskytování měsíčních výkazů, které dokumentují plnění vybraných bodů smlouvy. Přehled o zpoždění vlaků za období leden - duben 2007, přehled dodržení přípojových vazeb a přehled o dodržení nasazování pravidelně turnusovaných náležitostí najdete na internetových stránkách ministerstva dopravy.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČD
CSPSV | 2.6.2007 (0:00)
Související zprávy

07.06.2007 (20:00)
Případ z dneška jak dráhy eliminují zpožděný. Odjíždím vlakem ze Zlína střed v 9:33 +15, protože nějaký zádrhel s NAD z Vizovic. Při příjezdu vidím na 2. nástupišti R802, což byl můj přípoj. Než svižným (neběžel jsem) krokem dojdu podchodem na 2. nástupiště, vlak je pryč, ani koncovku jsem neviděl. To že měl téměř ve stejný čas odjezd rychlík druhým směrem a už v Otrokovicích nebyl ani neřeším... Na zkoušku do Brna jsem dorazil +30 minut po začátku zkoušky jinými spoji. R802 odjel tak +7 opožděn, nevím jak do Otrokovic dojel, ale myslím že minuta by ho nezabila.
Napsal jsem to jako stížnost v dopravní kanceláři, tak jsem zvědaví na důvod. Očekávám že někomu seberou nějaké peníze, za tohle si plat nezaslouží. Otázka kdo je na vině. Vlak vybavuje vlakvedoucí, cestu staví z Přerova, proč byl zádrhel s NAD nevím, ale nešlo o zácpu, protože to tam průvodčí někomu vysvětloval.
Napsal jsem to jako stížnost v dopravní kanceláři, tak jsem zvědaví na důvod. Očekávám že někomu seberou nějaké peníze, za tohle si plat nezaslouží. Otázka kdo je na vině. Vlak vybavuje vlakvedoucí, cestu staví z Přerova, proč byl zádrhel s NAD nevím, ale nešlo o zácpu, protože to tam průvodčí někomu vysvětloval.
06.06.2007 (10:37)
Jiří Kareš:
ad 1): takže kvůli jedné sobotě v roce bude mít rychlík celý rok ve Svinově pobyt půl hodiny, aby se vše v pohodě stihlo (a to samé také v Brně, Jihlavě, Jinřichově Hradci, atd...).
ad 2)a 3): z důvodu racionalizace provozu prostě nejsou některé profese a prostředky okamžitě k dispozici (mohu vás ubezpečit, že bude stále hůř)
K dalšímu článku:
Samostatně řídit dopravu umí snad ústřední stavědlo v Curychu, ale pouze v případě minimálních zpoždění a v situaci bez vážnějších mimořádností.Jinak je s "rozumem" v koncích a musí mu někdo "poradit".
V našich provozních podmínkách vždy řídí sled vlaků "lidský činitel" a zabezpečovací zařízení je zde jen od toho, aby hlídalo volnost kolejí a správné postavení výhybek.
ad "případ Červenka" jste si jistý, že jely všechny dotyčné vlaky načas?
Pro všechny pochybovače: zkuste se někdy osobně zeptat někoho, kdo řízení provozu rozumí (průvodčí, strojvedoucí či drážní fanoušek to rozhodně nejsou).
ad 1): takže kvůli jedné sobotě v roce bude mít rychlík celý rok ve Svinově pobyt půl hodiny, aby se vše v pohodě stihlo (a to samé také v Brně, Jihlavě, Jinřichově Hradci, atd...).
ad 2)a 3): z důvodu racionalizace provozu prostě nejsou některé profese a prostředky okamžitě k dispozici (mohu vás ubezpečit, že bude stále hůř)
K dalšímu článku:
Samostatně řídit dopravu umí snad ústřední stavědlo v Curychu, ale pouze v případě minimálních zpoždění a v situaci bez vážnějších mimořádností.Jinak je s "rozumem" v koncích a musí mu někdo "poradit".
V našich provozních podmínkách vždy řídí sled vlaků "lidský činitel" a zabezpečovací zařízení je zde jen od toho, aby hlídalo volnost kolejí a správné postavení výhybek.
ad "případ Červenka" jste si jistý, že jely všechny dotyčné vlaky načas?
Pro všechny pochybovače: zkuste se někdy osobně zeptat někoho, kdo řízení provozu rozumí (průvodčí, strojvedoucí či drážní fanoušek to rozhodně nejsou).
05.06.2007 (22:49)
AD Miroslav Zikmund případ Červenka:
Vidíte a na mě ČD začalo dělat dojem, že při výlukách na koritoru se začlo postupovat tak, že se vezme grupa vlaků, která se na úseku s jednou kolejí potká a vymyslí se takové řešení, aby suma zpoždění, která vznikne, byla co nejvíce rozdělena mezi jednotlivé vlaky. ( aby si každý zúčastněný odvezl třeba 5 minut, místo aby osobák ojížděl s 25min). Měl jsem za to že software automatických stavědel něco podobného umožňuje(nevím na dráze nedělám).Přišlo mi, že poslední dobou se taková zvěrstva jako předjíždění vlaků jedoucích stejným směrem přes výluku, nedějí. (Zvlášť když všechny vlaky jedou přes výluku 30-50km/h že...) Ba co víc občas se mi stalo že i EC IC počká dvě tři minutky na proti osobák.
To co jste popsal se z husta dělo v počátcích budování koritoru u českého Brodu, roudnice n/l apod a byly z toho pro osobáky otřesné sekery....
Vidíte a na mě ČD začalo dělat dojem, že při výlukách na koritoru se začlo postupovat tak, že se vezme grupa vlaků, která se na úseku s jednou kolejí potká a vymyslí se takové řešení, aby suma zpoždění, která vznikne, byla co nejvíce rozdělena mezi jednotlivé vlaky. ( aby si každý zúčastněný odvezl třeba 5 minut, místo aby osobák ojížděl s 25min). Měl jsem za to že software automatických stavědel něco podobného umožňuje(nevím na dráze nedělám).Přišlo mi, že poslední dobou se taková zvěrstva jako předjíždění vlaků jedoucích stejným směrem přes výluku, nedějí. (Zvlášť když všechny vlaky jedou přes výluku 30-50km/h že...) Ba co víc občas se mi stalo že i EC IC počká dvě tři minutky na proti osobák.
To co jste popsal se z husta dělo v počátcích budování koritoru u českého Brodu, roudnice n/l apod a byly z toho pro osobáky otřesné sekery....
05.06.2007 (22:19)
Přidám mé tři top zážitky různého stáří se zpožděním na straně dopravce:
1/ první sobota tuším loňských letních prázdnin:
R 66. Bohumín - Brno - ČB - Plzeň s odjezdem v cca 4.30 z Ostravy Svinova zde nabírá +25min neboť se na peronu shromáždilo cca 50 -70 cyklistů a četa vlaku prostě nezvládla tyto kola naložit v ( i když v soupravě byl řazen jeden celohytlák Ds jeden polo hytl řadu nevím, oba včetně obsluhujícího personálu). Pobyt na svinově dle JŘ cca 2 minuty. Jakou to muselo udělat paseku v přípojích dál nechci ani domýšlet.
2/ událost stará cca 4 roky. Předposlední páteční IC z Prahy na Ostravu nabralo v Pardubicích cca 30 minut sekeru. Zjistilo se totiž že v jednom z vozů je ucpané WC do nejž navíc z nádržky neustále přitékala nová voda. Vozmistr se k uzavření kohoutu ve voze dostavil společně s uklízečkou po dvaceti minutách pobytu vlaku ve stanici.....
3/jakási zimní neděle 2-3 roky zpátky a rychlík Bečva v úseku Přerov - Prah získal v Pardubicích 40 minut sekeru. Ve voze první třídy (předposlední v soupravě) vypadlo vytápění a osvětlení. V Pardubicích vlak stál cca třicet minut aniž by se cokoliv vyditelného dělo. Poté souprava bez posledních dvou vozů A potáhla na pražské zhlaví, záloha bafla nemocný vagónek, vše se znovu pospojovalo a vyrazilo na prahu.
Musím dodat, že poslední dva roky intenzita mých cest praha - Morava rapidně klesla, nevím jestli se toto pořád děje, ale když jsem jezdíval co víkend, bylo furt něco....
Jinak souhlas s Mirkem Zikmundem, třeba u nás na opavsku: Na trati Opava- Krnov v pátek odpoledne vyrazíte osobákem na Krnov a on má v každé stanici křižování... Jestliže vznikne deset minut sekery, zpoždění se vozí po trati celý den. V JŘ prostě nejsou rezervy a o tom to mimo jiné je. Ale v Evropě to není problém jen Času Dosti....
1/ první sobota tuším loňských letních prázdnin:
R 66. Bohumín - Brno - ČB - Plzeň s odjezdem v cca 4.30 z Ostravy Svinova zde nabírá +25min neboť se na peronu shromáždilo cca 50 -70 cyklistů a četa vlaku prostě nezvládla tyto kola naložit v ( i když v soupravě byl řazen jeden celohytlák Ds jeden polo hytl řadu nevím, oba včetně obsluhujícího personálu). Pobyt na svinově dle JŘ cca 2 minuty. Jakou to muselo udělat paseku v přípojích dál nechci ani domýšlet.
2/ událost stará cca 4 roky. Předposlední páteční IC z Prahy na Ostravu nabralo v Pardubicích cca 30 minut sekeru. Zjistilo se totiž že v jednom z vozů je ucpané WC do nejž navíc z nádržky neustále přitékala nová voda. Vozmistr se k uzavření kohoutu ve voze dostavil společně s uklízečkou po dvaceti minutách pobytu vlaku ve stanici.....
3/jakási zimní neděle 2-3 roky zpátky a rychlík Bečva v úseku Přerov - Prah získal v Pardubicích 40 minut sekeru. Ve voze první třídy (předposlední v soupravě) vypadlo vytápění a osvětlení. V Pardubicích vlak stál cca třicet minut aniž by se cokoliv vyditelného dělo. Poté souprava bez posledních dvou vozů A potáhla na pražské zhlaví, záloha bafla nemocný vagónek, vše se znovu pospojovalo a vyrazilo na prahu.
Musím dodat, že poslední dva roky intenzita mých cest praha - Morava rapidně klesla, nevím jestli se toto pořád děje, ale když jsem jezdíval co víkend, bylo furt něco....
Jinak souhlas s Mirkem Zikmundem, třeba u nás na opavsku: Na trati Opava- Krnov v pátek odpoledne vyrazíte osobákem na Krnov a on má v každé stanici křižování... Jestliže vznikne deset minut sekery, zpoždění se vozí po trati celý den. V JŘ prostě nejsou rezervy a o tom to mimo jiné je. Ale v Evropě to není problém jen Času Dosti....
04.06.2007 (13:58)
No, v pondeli dopoledne vzdycky z Prahy jezdi mraky lidi:-))
04.06.2007 (13:10)
Ad M Sp 1890 má 60 již z Prahy takže asi žádné auto jen moc cestujících na masaryčce :) P.S. Když nejede bus tak se nic neděje protože nikdo neví jestli náhodou nejel o 15 min dřív.
04.06.2007 (12:48)
Prave ted: Rychlik Usti-Liberec, tj. trasa nakych 100 kilometru a vlacek ma hodinovou sekeru!
Spesnak na trase Praha-Rakovnik ma po 65 kilometrech neuveritelne zpozdeni 68 minut a to tenhle vlak na odjezdu neceka na zadne pripoje.
Asi teda dve srazky s autem nebo nevim...
Spesnak na trase Praha-Rakovnik ma po 65 kilometrech neuveritelne zpozdeni 68 minut a to tenhle vlak na odjezdu neceka na zadne pripoje.
Asi teda dve srazky s autem nebo nevim...
04.06.2007 (11:43)
Kdyby byla sedesatiprocentni "uspesnost" otazkou pouze jednoho mesice, tak si reknu "ano, je to vylukami". Jenze stejne je po cely rok (leden, unor 64, brezen 59, duben 52) a tyka se to stejnych trati a vlaku, takze se "maluje" pernamentne a domnivam se, ze by to melo byt zachyceno v jizdnich radech, protoze takhle je to neco jako klamava reklama.
Praha-Brno v EC na cas dojedu jednou z peti, zpravidla je to kolem deseti minut, obcas vic... Kuprikladu Hungaria Brno-Praha ma v Praze L30D medianove zpozdeni 24 minut (takze z 2:35, ktere je srovnatelne s autobusem jsou razem tri hodiny a to uz, i ve srovnani s cenou a sluzbami "on board" takova slava neni)
Praha-Brno v EC na cas dojedu jednou z peti, zpravidla je to kolem deseti minut, obcas vic... Kuprikladu Hungaria Brno-Praha ma v Praze L30D medianove zpozdeni 24 minut (takze z 2:35, ktere je srovnatelne s autobusem jsou razem tri hodiny a to uz, i ve srovnani s cenou a sluzbami "on board" takova slava neni)
04.06.2007 (7:39)
M:napsal-Druhej Venca - problem je v tom, ze CD "maluji" 24/7/365.Tak možná občas máš dobrý přirovnání ale tohle se ti teda nepovedlo.Je potřeba vidět že ty tvojich 3+1 dokážeš vymalovat za tejden ale už nedokážeš vymalovat za tejden 9600 km v ČR.To je jako kdybys měl vymalovat všechny bytovky u nás.
Ano má však pravdu že malují 365,já bych to dokázal i unést problém je v tom že je to rok co rok.Viníkem není nikdo jinej než českej gumokolní stát.Páč takovej náš koridor kterej budujem čtvrt století a já se ho ani celýho nedožiju(myslim všechny tratový úseky-třeba i bez stanic) nikdo ještě ve světě neviděl.Proboha vid než ho stačej dokončit tak už se bude zas rozpadat.Jo a to jen korito.Co ostatní tratě škoda mluvit.I kdyby tu nebylo ČD ale DB,OBB,SBB,SNFC atd tak tady tím přístupem vlády za ty léta by byly na tom stejně jako to ČD.To je fakt.Problém jsou finance.Ty silnice jsou taky špatný vid mě na nich Škoda 120 skáče jak koza.
Ano má však pravdu že malují 365,já bych to dokázal i unést problém je v tom že je to rok co rok.Viníkem není nikdo jinej než českej gumokolní stát.Páč takovej náš koridor kterej budujem čtvrt století a já se ho ani celýho nedožiju(myslim všechny tratový úseky-třeba i bez stanic) nikdo ještě ve světě neviděl.Proboha vid než ho stačej dokončit tak už se bude zas rozpadat.Jo a to jen korito.Co ostatní tratě škoda mluvit.I kdyby tu nebylo ČD ale DB,OBB,SBB,SNFC atd tak tady tím přístupem vlády za ty léta by byly na tom stejně jako to ČD.To je fakt.Problém jsou finance.Ty silnice jsou taky špatný vid mě na nich Škoda 120 skáče jak koza.
04.06.2007 (4:10)
M: Některé jízdní doby uvedené v jízdním řádu jsou skutečně naprosto tupé . Příkladem může být BRNĚNSKÝ DRAK 570/571 . Jeho jízdní doby navozují dojem , že řazení vlaku bude 810+810+810+810+810 v celé trati . Dobře , nebudu tak skeptický , možná se občas vyhrabe něco co zvládne alespoň o 10 km/h vyšší rychlost než 810 . :o)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











