Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Praha - Dopravce České dráhy se zavázal ve smlouvě o závazku veřejné služby v drážní osobní dopravě ve veřejném zájmu na zajištění dopravních potřeb státu na období od 1.1.2007 do 31.12.2007 k poskytování měsíčních výkazů, které dokumentují plnění vybraných bodů smlouvy. Přehled o zpoždění vlaků za období leden - duben 2007, přehled dodržení přípojových vazeb a přehled o dodržení nasazování pravidelně turnusovaných náležitostí najdete na internetových stránkách ministerstva dopravy.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČD
CSPSV | 2.6.2007 (0:00)
Related news

03.06.2007 (20:47)
ad Mates111 : s pravděpodobností hraničící s jistotou se to neudělá najednou proto, že obě práce dělají jedni a titíž pracovníci a nebo pokud máte na mysli, proč se neudělají najednou práce v celém úseku tak třebas proto, že provádí oprava jiného mostu … 21 denní (pravděpodobně nepřetržitá výluka) tomu nasvědčuje - proč se neudělají dva mosty najednou (?) asi proto, že "stát" nenasype potřebné peníze …
Činí-li jízdní doba zastávkového vlaku Děčín východ – Benešov nad Ploučnicí 12 minut, tak čekání na protijedoucí vlak 10 minut je na jednokolejné trati logické. Nebo snad víte, jak na jednokolejce vykřižovat vlaky na širé trati ?
Činí-li jízdní doba zastávkového vlaku Děčín východ – Benešov nad Ploučnicí 12 minut, tak čekání na protijedoucí vlak 10 minut je na jednokolejné trati logické. Nebo snad víte, jak na jednokolejce vykřižovat vlaky na širé trati ?
03.06.2007 (20:29)
Druhej Venca - problem je v tom, ze CD "maluji" 24/7/365 a cestujicicm mazou med kolem huby, ze nemaluji.
Pokud teda maluji (OK, nekdy se vymalovat musi), tak na to predem upozornim (tj. dam to do JR). A pokud jde o ty EC Breclav-Praha-(Decin), tak tam buldozery podel trate jaksi postradam...
Pokud teda maluji (OK, nekdy se vymalovat musi), tak na to predem upozornim (tj. dam to do JR). A pokud jde o ty EC Breclav-Praha-(Decin), tak tam buldozery podel trate jaksi postradam...
03.06.2007 (20:26)
Motyka - Jeste prosetri "moji" trasu: Jakykoliv EC Breclav-Decin...
Vcas neprijede nic, do deseti minut prijede 1 z 10. Prumer je peknych 30 minut. Tak muzes prosetrovat...
Vcas neprijede nic, do deseti minut prijede 1 z 10. Prumer je peknych 30 minut. Tak muzes prosetrovat...
03.06.2007 (18:16)
a cestujícího by to zajímat mělo ty výluky a tím i zpoždění.To je lež že cestujícího to nezajímá.Tím se musí počítat.To je jako kdyby přišel k vám domu vy byste zrovna malovali a já bych nadával že máte všude bordel a žijete jak prasata.Nebo když byste měli napuštěnej bazén v létě a zvelebovali dům a já bych se rozčiloval že vám prach z míchačky lítá do bazénu a že je to špinavý i přes zapnutou čističku.Řeky se taky zakalej když přijdou přívalový děště,páč tam všechno z teče.
Zřejmě i já mám víc rozumu než někteří diskutující tady.
Pro jedny je ČD bůh a pro druhé svinstvo.Ted jsem zvědav na ty proti argumenty.
Zřejmě i já mám víc rozumu než někteří diskutující tady.
Pro jedny je ČD bůh a pro druhé svinstvo.Ted jsem zvědav na ty proti argumenty.
03.06.2007 (18:10)
Problém je že výlukový práce neslouží k opravení a rekonstrukce tratí ale pouze k zamáznutí děr tak aby se nějak zase dalo jezdit.Toto je špatné,stojí to moc pěnez cestující naštvaní a tratě dál chátrají,pak to dopadá že tyto opravy vydrží přinejmenším nejdýl rok a je to furt dokola rok co rok takže souhlas i s Matesem.Problém jsou peníze,kdyby se opravovalo tak jak mělo tak máme tratě v cajku.Nepočítám do těchto výluk odstranování vegetace i když by se to mohlo dělat přitom najednou.To je bohužel realita a stejná situace je na silnícíh,že jo proč rozkopat silnici a dělat tam najednou kanalizaci,plyn,elektřinu, kabelovku atd když se může kopat rok co rok.
03.06.2007 (17:05)
zajímavé to rozhodně je, ale odkazy nefungují
03.06.2007 (14:49)
Miroslav Zikmund:
Většina Vašeho příspěvku je stejné kdyby a co kdyby náhodou, jako příspěvky ostatních diskutérů. Ano nedá se říci, jestli daná improvizace jde uskutečnit nebo ne, ale to neznamená, že se nad tím nedá diskutovat. Osobně jsem velmi často svědkem čekání v Benešově nad Ploučnicí popř. v Děčíně na Východě na protijedoucí vlak a to třeba 10 minut. A taky si myslím, že by to šlo uskutečnit lépe....
Co je ale úplně nejhorší, je informovanost cestujících o zpoždění...Katastrofa
Většina Vašeho příspěvku je stejné kdyby a co kdyby náhodou, jako příspěvky ostatních diskutérů. Ano nedá se říci, jestli daná improvizace jde uskutečnit nebo ne, ale to neznamená, že se nad tím nedá diskutovat. Osobně jsem velmi často svědkem čekání v Benešově nad Ploučnicí popř. v Děčíně na Východě na protijedoucí vlak a to třeba 10 minut. A taky si myslím, že by to šlo uskutečnit lépe....
Co je ale úplně nejhorší, je informovanost cestujících o zpoždění...Katastrofa
03.06.2007 (14:43)
Podívejte se třeba na trať Liberec-Děčín. Nejdříve 14 dní výluka mezi Benešovem a Policí-Žandov a za pár dní 21 denní výluka Jablonné Mimoň. Co bude příště? Přitom tyto výluky probíhají téměř každý rok. Nechápu, proč se to neudělá najednou. Lidé už jsou z výluk na některých tratí otrávení. Je to samé přestupování na autobus, zpoždění a to prostě lidi nepřiláká. Dopravce pak vykáže, že to není chyba z jeho strany, ale mě jako cestujícího to až tak nezajímá.
Operativnost se ukázala třeba v lednu při orkánu, kdy 913/912/915/916/919/918/1918 jezdili celý den se zpožděním, které začínalo na 2 hodinách, přitom počáteční vlak nemusel vůbec vyjet, když 911 měla také 2 hodiny zpoždění, stejně jako 910. Jinými slovy nikdo nepřemýšlel a tak to vypadalo asi tak, že 913 a 912 jezdili prázdné... A následující vlaky jely s rozlobenými lidmi...
Operativnost se ukázala třeba v lednu při orkánu, kdy 913/912/915/916/919/918/1918 jezdili celý den se zpožděním, které začínalo na 2 hodinách, přitom počáteční vlak nemusel vůbec vyjet, když 911 měla také 2 hodiny zpoždění, stejně jako 910. Jinými slovy nikdo nepřemýšlel a tak to vypadalo asi tak, že 913 a 912 jezdili prázdné... A následující vlaky jely s rozlobenými lidmi...
03.06.2007 (14:39)
Po bitvě je každý generál :
ad EEE… a krácení jízdních dob Viamontu – je-li toto možné, pak je ŠPATNĚ sestaven jízdní řád, jsou tam v jízdních dobách zbytečné „vaty" … personál nesnižuje za každou cenu zpoždění, povinností strojvedoucího je vést vlak podle jízdního řádu, tj. je povinen jet rychlostí stanovenou jízdním řádem při respektování traťových omezení rychlosti. Jízdní doby tedy nejsou spočítány pro stanovenou rychlost, ale pro rychlost nižší …
ad Town-Of-Loxin : patrně žijete na jiné planetě … „ČD by měly v každém případě vědět o všech výlukách jak probíhajících , tak plánovaných a podle toho uzpůsobit jízdní řád. Pokud lidé tvořící jízdní řád nejsou schopni pracovat flexibilně, tak u toho nemají co dělat."
V rámci snižování stavu „zbytečných a nic nedělajících úředníků generálního ředitelství ČD a.s." - slovy různých kritiků - (pro mnohé kritiky, nejen z řad odborářských funkcionářů, ale i diskutérů na ŽELPAGE [i jinde] z je jich stále moc a stále nic nedělají), je počet lidí tvořících jízdních řád velmi málo, takže na tvorbu výlukových jízdních řádů byste potřeboval další pracovní tým, který se bude zabývat pouze výlukovou činností … tedy i měřením jízdních doba NAD a zpracováním reálných jízdních řádů …
Bohužel takový tým není a nebude … Dalšího zaměstnance byste potřeboval v ČD Telematika a.s., aby takto aktuálně upravovaná data upravoval do podoby potřeb IDOSu … bohužel ČD Telematika a.s. také šetří a další pracovní místo systemizovat nebude … Takže některé výluky se v IDOSu objeví, jiné nikoli. Pracovník je jeden, jeho pracovní doba činí 8 hodin, jezdí na pracovní cesty, má nárok na řádnou dovolenou zaručenou zákonem, pracuje na informačním systému pro 471 & 814 … takže když má tyto „nepřítomnosti", tak prostě data nikdo neaktualizuje… I tak existuje již 55 verze dat IDOSu "CSD" a 52 verze "evropská".
S výjimkou některých dlouhodobých výluk spojených s modernizací koridorů se výluky plánují čtvrtletně, upřesňují měsíčně a pak týdenně. Týdenní upřesnění se provádí ve středu nebo čtvrtek předchozího týdne. Řada plánovaných týdenních výluk se nemusí uskutečnit, protože nejsou peníze nebo něco jiného. Tohle „dopravce" ani „provozovatel dráhy" neovlivní …
Na ŽELPAGE můžete číst, souhlasím oprávněné kritiky, tiskových oprav jízdného řádu, pak byste musel do toho kursbuchu naplánovat asi tak 20 variant jízdného řádu podle jednotlivých variant stavebních prací. „Ono" je třeba udělat zcela jinou několikadenní variantu výluky i kvůli jediné výhybce - v tom Kolíně je to obzvláště patrné … Jízdní cesty ze druhé traťové do osobního nádraží jsou zcela jiné než z první traťové …
Dovedete si představit, jak by takový kursbuch vypadal … ?
A pak se nějaká stavba odloží proto, že buď nejsou peníze (SŽDC s.o. je nedostala od SFDI) nebo se nějaký „ortodoxní" ekolog odvolal proti stavebnímu povolení, v jehož rámci se má pokácet deset stromů „náletového" původu …
I když výluku a výlukový jízdní řád sebelépe naplánujete - skloubení výlukového jízdního řádu Kolín - Záboří nad Labem s výlukovým jízdním řádem Červenka - Moravičany (uděláte „kursbuchový" jízdní řád pro jednotlivé dny výluky, tak jako to někdy dělají DB), pak stačí aby nějaký vlak jedoucí „ze zahraničí" měl 15 minut a celou pracně sestavenou skládačku můžete hodit do koše. Buď tedy např. v Kolíně zdržíte „přehození" směru o oněch 15 minut, aby zpožděné EC projelo v plánované „směrové" skupině a cestující v protisměru „budou" v Záboří nad Labem 15 minut navíc zuřit protože nic nejede … a nebo necháte stát ECčko v Kolíně na další „směrovou" skupinu řekněme 20 minut, takže zase budou zuřit ti cestující v ECčku a navíc zpozdíte o jeden provozní interval (řekněme 5 minut) všechny vlaky této skupiny … čímž se vám skvěle podaří nabourat pracně udělanou skládačku výlukového jízdního řádu o nějakých 150 km dále … protože ty vlaky pojedou o těch 5 minut později … A pak se objeví lukrativní zákazník s objednávkou na jízdu vlaku „Majestic Imperial", pro něhož peníze nehrají roli s nabídkou, jíž nelze odolat, takže mu tam ti „flexibilně neschopní zaměstnanci" udělají trasu, která něco posune „jen" o jeden provozní interval a je to zase všechno v „háji".
Navíc po skončení pracně udělané práce vám partnerská železnice DB oznámí, že z důvodu stavebních prací pojedou třebas v sobotu a neděli vlaky EC se 40 minutovým zpožděním … a uvedou vám časy, kdy „předají" vlaky v Dolním Žlebu = můžete začít znovu …
Výpravčí v rámci operativního řízení musí dodržovat pořadí důležitosti, takže „obyčejný" rychlík nebo „spěšník" či osobník mají smůlu a při kumulaci vlaků ve stanici před výlukou dostane přednost vlak vyšší kategorie před vlakem nižší kategorie i když přijel později …
Klasický příklad Červenka 01.06.2007 – na koleji číslo 2 zastavil R 626, za ním na koleji číslo 6 zvláštní Ex 520 nsl. (100520), oba vlaky předjety IC 512 (jako SC 512 Pendolino) jedoucím po koleji číslo 4, následně odjíždí zvláštní Ex 520 nsl. (100520) a jako poslední odjede R 626, ačkoli přijel jako první …
(Při plánování výluky [jízdního řádu] před několika měsíci nikdo o „nějakém" vlaku 100520 naprosto nevěděl …)
Když „dopravce" ČD a.s. prosadil na trati 220 „dřívější" odjezdy R z Českých Budějovic o 20 minut a zapracování reálných jízdních dob NAD Soběslav - Tábor do jízdního řádu - včetně zapracování do IDOSu, by se zachovala poloha z Tábora do Prahy, resp. výlukový grafikon z Benešova do Prahy - tak se zase zvedla vlna kritiky, že některé vlaky ze směru Horní Dvořiště / Volary / České Velenice mají časové přípojové vazby na původní polohy rychlíků … protože poloha těchto vlaků se nezměnila … A pak stačí jedna silniční nehoda, která zpozdí NAD a zpožděný rychlík se ve Strančicích nedostane do plánované trasy a prostě čeká …
Já jsem si např. 25.5. okoukl výluku mezi Kolínem a Zábořím spojenou s NAD mezi Kolínem a Zábořím… EC 173 „Vindobona" mělo cca 10 minut, takže se rozbilo plánované předjetí 9315 a tento vlak dojel do Kolína cca + 20, o tento čas se posunul odjezd NAD BUS a cestující jedoucí v autobuse „zuřili", když z autobusu viděli, jak na „vyloučené" trati jede zpožděný R 875 … a než se autobusy „doplácaly do Záboří nad Labem měl 9315 nsl. + 33 minuty". Z logiky operativního řízení by bylo jednodušší, kdyby R 875 zastavil Kolín dílny, Starý Kolín, Zaboří nad Labem, kde by se uskutečnil přestup do náhradní soupravy …
Totéž platí o vaší úvaze, jak to měl dělat výpravčí v případě toho Kojetína. Máte nezpochybnitelnou jistotu, že v těch Němčicích se křižování dalo opravdu uskutečnit, resp. že tam nebyla nějaká závada, která by to křižování znemožnila. Ta závada mohla být třebas příčinou zpoždění osobního vlaku. Táhnout se rychlostí 50 - 60 lze mimo jiné proto, že v troleji je „nízké" napětí … napětí do troleje si nedodává dopravce … takže strojvedoucí je rád, že vůbec nějaké napětí má a může jet alespoň tou padesátkou … Bohužel provozní svodka bude až v pondělí …
ad EEE… a krácení jízdních dob Viamontu – je-li toto možné, pak je ŠPATNĚ sestaven jízdní řád, jsou tam v jízdních dobách zbytečné „vaty" … personál nesnižuje za každou cenu zpoždění, povinností strojvedoucího je vést vlak podle jízdního řádu, tj. je povinen jet rychlostí stanovenou jízdním řádem při respektování traťových omezení rychlosti. Jízdní doby tedy nejsou spočítány pro stanovenou rychlost, ale pro rychlost nižší …
ad Town-Of-Loxin : patrně žijete na jiné planetě … „ČD by měly v každém případě vědět o všech výlukách jak probíhajících , tak plánovaných a podle toho uzpůsobit jízdní řád. Pokud lidé tvořící jízdní řád nejsou schopni pracovat flexibilně, tak u toho nemají co dělat."
V rámci snižování stavu „zbytečných a nic nedělajících úředníků generálního ředitelství ČD a.s." - slovy různých kritiků - (pro mnohé kritiky, nejen z řad odborářských funkcionářů, ale i diskutérů na ŽELPAGE [i jinde] z je jich stále moc a stále nic nedělají), je počet lidí tvořících jízdních řád velmi málo, takže na tvorbu výlukových jízdních řádů byste potřeboval další pracovní tým, který se bude zabývat pouze výlukovou činností … tedy i měřením jízdních doba NAD a zpracováním reálných jízdních řádů …
Bohužel takový tým není a nebude … Dalšího zaměstnance byste potřeboval v ČD Telematika a.s., aby takto aktuálně upravovaná data upravoval do podoby potřeb IDOSu … bohužel ČD Telematika a.s. také šetří a další pracovní místo systemizovat nebude … Takže některé výluky se v IDOSu objeví, jiné nikoli. Pracovník je jeden, jeho pracovní doba činí 8 hodin, jezdí na pracovní cesty, má nárok na řádnou dovolenou zaručenou zákonem, pracuje na informačním systému pro 471 & 814 … takže když má tyto „nepřítomnosti", tak prostě data nikdo neaktualizuje… I tak existuje již 55 verze dat IDOSu "CSD" a 52 verze "evropská".
S výjimkou některých dlouhodobých výluk spojených s modernizací koridorů se výluky plánují čtvrtletně, upřesňují měsíčně a pak týdenně. Týdenní upřesnění se provádí ve středu nebo čtvrtek předchozího týdne. Řada plánovaných týdenních výluk se nemusí uskutečnit, protože nejsou peníze nebo něco jiného. Tohle „dopravce" ani „provozovatel dráhy" neovlivní …
Na ŽELPAGE můžete číst, souhlasím oprávněné kritiky, tiskových oprav jízdného řádu, pak byste musel do toho kursbuchu naplánovat asi tak 20 variant jízdného řádu podle jednotlivých variant stavebních prací. „Ono" je třeba udělat zcela jinou několikadenní variantu výluky i kvůli jediné výhybce - v tom Kolíně je to obzvláště patrné … Jízdní cesty ze druhé traťové do osobního nádraží jsou zcela jiné než z první traťové …
Dovedete si představit, jak by takový kursbuch vypadal … ?
A pak se nějaká stavba odloží proto, že buď nejsou peníze (SŽDC s.o. je nedostala od SFDI) nebo se nějaký „ortodoxní" ekolog odvolal proti stavebnímu povolení, v jehož rámci se má pokácet deset stromů „náletového" původu …
I když výluku a výlukový jízdní řád sebelépe naplánujete - skloubení výlukového jízdního řádu Kolín - Záboří nad Labem s výlukovým jízdním řádem Červenka - Moravičany (uděláte „kursbuchový" jízdní řád pro jednotlivé dny výluky, tak jako to někdy dělají DB), pak stačí aby nějaký vlak jedoucí „ze zahraničí" měl 15 minut a celou pracně sestavenou skládačku můžete hodit do koše. Buď tedy např. v Kolíně zdržíte „přehození" směru o oněch 15 minut, aby zpožděné EC projelo v plánované „směrové" skupině a cestující v protisměru „budou" v Záboří nad Labem 15 minut navíc zuřit protože nic nejede … a nebo necháte stát ECčko v Kolíně na další „směrovou" skupinu řekněme 20 minut, takže zase budou zuřit ti cestující v ECčku a navíc zpozdíte o jeden provozní interval (řekněme 5 minut) všechny vlaky této skupiny … čímž se vám skvěle podaří nabourat pracně udělanou skládačku výlukového jízdního řádu o nějakých 150 km dále … protože ty vlaky pojedou o těch 5 minut později … A pak se objeví lukrativní zákazník s objednávkou na jízdu vlaku „Majestic Imperial", pro něhož peníze nehrají roli s nabídkou, jíž nelze odolat, takže mu tam ti „flexibilně neschopní zaměstnanci" udělají trasu, která něco posune „jen" o jeden provozní interval a je to zase všechno v „háji".
Navíc po skončení pracně udělané práce vám partnerská železnice DB oznámí, že z důvodu stavebních prací pojedou třebas v sobotu a neděli vlaky EC se 40 minutovým zpožděním … a uvedou vám časy, kdy „předají" vlaky v Dolním Žlebu = můžete začít znovu …
Výpravčí v rámci operativního řízení musí dodržovat pořadí důležitosti, takže „obyčejný" rychlík nebo „spěšník" či osobník mají smůlu a při kumulaci vlaků ve stanici před výlukou dostane přednost vlak vyšší kategorie před vlakem nižší kategorie i když přijel později …
Klasický příklad Červenka 01.06.2007 – na koleji číslo 2 zastavil R 626, za ním na koleji číslo 6 zvláštní Ex 520 nsl. (100520), oba vlaky předjety IC 512 (jako SC 512 Pendolino) jedoucím po koleji číslo 4, následně odjíždí zvláštní Ex 520 nsl. (100520) a jako poslední odjede R 626, ačkoli přijel jako první …
(Při plánování výluky [jízdního řádu] před několika měsíci nikdo o „nějakém" vlaku 100520 naprosto nevěděl …)
Když „dopravce" ČD a.s. prosadil na trati 220 „dřívější" odjezdy R z Českých Budějovic o 20 minut a zapracování reálných jízdních dob NAD Soběslav - Tábor do jízdního řádu - včetně zapracování do IDOSu, by se zachovala poloha z Tábora do Prahy, resp. výlukový grafikon z Benešova do Prahy - tak se zase zvedla vlna kritiky, že některé vlaky ze směru Horní Dvořiště / Volary / České Velenice mají časové přípojové vazby na původní polohy rychlíků … protože poloha těchto vlaků se nezměnila … A pak stačí jedna silniční nehoda, která zpozdí NAD a zpožděný rychlík se ve Strančicích nedostane do plánované trasy a prostě čeká …
Já jsem si např. 25.5. okoukl výluku mezi Kolínem a Zábořím spojenou s NAD mezi Kolínem a Zábořím… EC 173 „Vindobona" mělo cca 10 minut, takže se rozbilo plánované předjetí 9315 a tento vlak dojel do Kolína cca + 20, o tento čas se posunul odjezd NAD BUS a cestující jedoucí v autobuse „zuřili", když z autobusu viděli, jak na „vyloučené" trati jede zpožděný R 875 … a než se autobusy „doplácaly do Záboří nad Labem měl 9315 nsl. + 33 minuty". Z logiky operativního řízení by bylo jednodušší, kdyby R 875 zastavil Kolín dílny, Starý Kolín, Zaboří nad Labem, kde by se uskutečnil přestup do náhradní soupravy …
Totéž platí o vaší úvaze, jak to měl dělat výpravčí v případě toho Kojetína. Máte nezpochybnitelnou jistotu, že v těch Němčicích se křižování dalo opravdu uskutečnit, resp. že tam nebyla nějaká závada, která by to křižování znemožnila. Ta závada mohla být třebas příčinou zpoždění osobního vlaku. Táhnout se rychlostí 50 - 60 lze mimo jiné proto, že v troleji je „nízké" napětí … napětí do troleje si nedodává dopravce … takže strojvedoucí je rád, že vůbec nějaké napětí má a může jet alespoň tou padesátkou … Bohužel provozní svodka bude až v pondělí …
03.06.2007 (13:06)
Já napsal,že vlaky mi přijdou spolehlivé a zároveň respektuji,že je třeba roky neudržpvané tratě opravit.A to za plného provozu s sebou přirozeně nese následky..A o tom Excelsioru jsem psal ve zmínce o loňském GVD..Podle vás zde přítomných je tedy lepší tratě neopravovat a na přípoje nečekat?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










