..: Stát nerozděluje finance rovnoměrně :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.

Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.

Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.

zdroj: Deník


PETR Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.06.2007 (18:11)  
imisa: Jezdit z Horní do Dolní a mít jistý zisk je snem každého dopravce. Žluté busy se zúčastnily několika výběrových řízení, ale žádné nevyhrály, protože se slušnými busy nemohou nabídnout nejnižší cenu.
21.06.2007 (17:52)  
imisa: Vždyť ČD taky nejzdí jenom z Horní do Dolní. Třeba namátkou mezi Prahou a Plzní (což nejsou zrovna vesnice) jezdí kromě nových žlutých autobusů taky mnoho starých rudých koženek.

Navíc jsi tak nějak pominul, že ČD mezi Horní a Dolní nejezdí "zadarmo" z dobré vůle, ale pobírají dotace.
21.06.2007 (17:47)  
Cestující: Ale zluta konkurence nemusi jezdit se svymi zlutymi autobusy nekam z hormi do dolni... A verim tomu, ze kdyz si pan Zluty koupi novy zluty vlacek a bude s nim jezdit z Prahy do Brna, tak mu to taky bude sypat.
21.06.2007 (17:16)  
Palko: Možná bys mohl ukázat nějaké návrhy, jak co nejrychleji, nejlevněji a nejlíp rekonstruovat všechny staré vagony a nejlépe k tomu ještě nakoupit tisíc nových, koupit nové lokomotivy atd. Ony peníze nerostou na stromech.

Možná by mohlo vedení ČD zajít na exkurzi ke žluté konkurenci a nenápadně mezi řečí se zeptat, kde vzali peníze na žluté autobusy... :)
Registrierter Benutzer zdenda 
21.06.2007 (16:00)  
mám dojem, že někteří diskutující jezdí buď jenom vlakem, nebo zas jenom autem, příp. busem...
v "demokracii" se nic lepšího dít nebude, protože lidi jsou od přirození hajzli a dělají to, co je pro ně výhodný a ne co je výhodný pro společnost, takže se těším až tady bude nějaká osvícená diktatura a pak se třeba některý věci pohnou lepším směrem...nemusíte mě brát vážně, ale vážně míněný to je...
21.06.2007 (15:55)  
Vidim, ze debata je opet bourliva... Ani se mi do ni nechce moc nasilne vstupovat, ale mam pocit, ze nekteri jedninci porad hazi vsecno, co se tyka vlaku do jednoho pytle. Myslim, ze by si tito jedinci meli uvedomit, ze drahy jsou dve odlisny organizace: CD a SZDC (porad sice poradne nechapu, proc je rozdelili, ale to je ted vedlejsi, pro tento pripad to poslouzi lip oddelene).
Stat (at uz sam nebo s pomoci investora) postavi silnici nebo dalnici, po ni si pak jezdi dopravci - busy, nakladaky,... v neposledni rade take my, ale ti stavby silnic nezaplati, mozna tak jeste udrzbu, pomoci mita a znamek a vsicni si vesele vydelavaji. Nicmene samotnou stavbu zaplati stat.
U zeleznice je to trochu jinak. Stat postavi zeleznici, on jich teda uz tak moc nestavi, ale naklady na rekonstrukce jsou tez hodne vysoke, a po nich se prohaneji vlaky, osobni a nakladni. CD Cargo bych postavil do role zlutych autobusu, je to komercni firma, tak at si kupuje vagony, lokomotivy, plati udrzbu, ale z toho, co necha SZDC za moznost pouzivani koleji, je asi tak malo, jako necha ten samy zluty autobus ve statni pokladne. Tu udrzbu to sice mozna draham taky zaplati, ale pak vyvstava otazka, kde se vemou penize pro CD na nove a rekonstruovane vagony? Je to zase statni firma, ovsem bez vetsich prijmu - nemysli si snad nekdo, ze na jizdenkach se da vydelat, takze stat zase musi sahnout do sve derave kapsy a vytlacit nejakou korunu, problem je v tom, ze se mu nechce, jenze si zapomina uvedemovat, ze kdyz se bude snazit, tak k te jeho korune prida druhou nekdo jiny. Ale tohle asi nebude trvat donekonecna. Stat nemusi panu Jancurovi kupovat autobusy, ale nechce kuvat ani vlaky.
Ponauceni? Statu vyhovuje, velmi zjednodusene receno, platit jen "jednou".
Jenze doprava po zeleznici bude vzdycky pro statni kasu drazsi, pokud si neuvedomi, ze se na ni da vydelat i jinak. Nebo treba v Rkousku nakladaji ty navesy do vlaku jen pro srandu? Myslim, ze to urcite neni jen z ekologickych duvodu. Kdyby to bylo 3x drazsi, tak by to asi nedelali - i kdyz elektrinu si radeji koupi, nez aby si postavili jednu usmudlanou elektrarnu.
To opravdu neexistuje studie, kolik kamiunu cestuje odkud kam? A toho se neda vyuzit?
Ja uz ziju 25 let u jedne z nejrusnejsich silnic v republice, a muzu Vam rict, ze tech kamionu je cimdal vic, a uz me to pekne ser...
Registrierter Benutzer happy 
21.06.2007 (15:54)  
Asi tak nějak.Prostě by to chtělo čd zajistit nějaké rozumné financování s podporou EU.Dále vykydat nadbytečné pracovníky,ovšem pracovníky,kteří nejsou v komunikaci se zákazníkem!!Protože takto se to všechno prošustruje.čd naporcovat tak,jak to je u DB,prostě,aby se nemohly peníze přelévat třeba z regionální dopravy do dálkové či dokonce do nějakých nepovedených obchodů čd.Nádraží přenechat z části obcím,ať se snaží
21.06.2007 (15:47)  
Nejohorěí je, že když šlo jen 20 % na železnici, tak slavní úředníci z MD vyřvávali, že je to nevyvážené a že na železnici jde moc peněz. Kocourkov!!!
Registrierter Benutzer Robb 
21.06.2007 (15:27)  
Ono je stejně jedno kolik de na železnici peněz, stejně ty nahoře všechno jen poserou, i kdyby šlo 80% na železnici
Registrierter Benutzer M 
21.06.2007 (15:04)  
Kazdopadne, nevim, proc je v titulku to "sidi". Pokud na silnici jde 60%, na zeleznici 40%, tak to jednak znamena, ze na leteckou a lodni jde nula (mozna se jen zaokrouhlilo 0,1%:) a hlavne tam nevidim to sizeni...
Pokud za novy auto zaplatim pul milionu a za rohliku korunu pade, takze jsem pekare osidil? Asi ne...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko