..: Stát nerozděluje finance rovnoměrně :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.

Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.

Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.

zdroj: Deník


PETR Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.06.2007 (2:35)  
Mozna....... ta kvalitni zeleznicni sit mela znamenat neco ve smyslu pomer kvality silnice:zeleznice. No a v tomto pripade ma v podstate pravdu. Jak by se citil v 810 na Vysocine nevim, ale vim jiste, ze je mu to u prdele (a nejen jemu a zcela opravnene) rozhodne vic, nez to, ze treti nejvetsi mesto (a druha nejvetsi aglomerace) v republice nema dalnicni spojeni se svetem.

Pokud jde o pomer 60:40, tak mam pocit, ze je to z pohledu zeleznice celkem zlatej pomer...

Ale je mi jasne, ze tohle se bude mnohym cist hodne spatne...

happy - proc mi neco rika, ze v poctu obyvatel to nebude a bude za tim neco jako ekonomicka uroven?
registrovaný uživatel happy 
21.06.2007 (1:32)  
Jo a pana Hanzelku bych naložil do 810 a projel bych s ním vysočinu.Dokud by nezměnil názor.
registrovaný uživatel happy 
21.06.2007 (1:31)  
Stejně to nakonec dopadne ta,že z EU kvůli neschpnosti nezískáme nic.Jo třeba takové Slovinsko.Do počtu obyvatel je menší,ale už mají Desira,Taurusy,Pendolína a fůru rekonstruovanejch tratí.jo holt někde se chová stát lépe..
21.06.2007 (0:16)  
Kritika Řebíčka-nemyslím, že by mohl jeden člověk za necelý rok v úřadu nějak drasticky změnit finanční toky. Na to je to moc krátká doba a malý vliv. Ostatně, před měsícem a něco proběhla Respektem dost šílená analýza o tom, jak je Parkanová coby ministryně obrany totálně bezmocná proti všem byrokratům, náměstkům...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
21.06.2007 (0:11)  
Hmm, vidím, že ministerstvo dopravy je zase plné odborníků a lidí na pravém místě. Co je to za idiota ten Hanzelka, když může vypustit takovou kravinu, že máme kvalitní železniční síť? Buď zcela záměrně lže, nebo je totálně mimo realitu. Spíš bych se klonil k první variantě. Ono zřejmě ze staveb dálnic plyne pro lobbystické betonářské firmy více provizí. Tajně jsem doufal, že když se stane ministrem Řebíček, tedy člověk, který dříve podnikal na železnici, tak se konečně začne do ní více investovat, ale jak vidím, krutě jsem se zmýlil.
registrovaný uživatel kubam 
21.06.2007 (0:07)  
ach jo:-(
registrovaný uživatel Qaws 
21.06.2007 (0:05)  
Proč mě to nepřekvapuje?=:o(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko