..: Stát nerozděluje finance rovnoměrně :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.

Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.

Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.

zdroj: Deník


PETR Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (0:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
21.06.2007 (2:35)  
Mozna....... ta kvalitni zeleznicni sit mela znamenat neco ve smyslu pomer kvality silnice:zeleznice. No a v tomto pripade ma v podstate pravdu. Jak by se citil v 810 na Vysocine nevim, ale vim jiste, ze je mu to u prdele (a nejen jemu a zcela opravnene) rozhodne vic, nez to, ze treti nejvetsi mesto (a druha nejvetsi aglomerace) v republice nema dalnicni spojeni se svetem.

Pokud jde o pomer 60:40, tak mam pocit, ze je to z pohledu zeleznice celkem zlatej pomer...

Ale je mi jasne, ze tohle se bude mnohym cist hodne spatne...

happy - proc mi neco rika, ze v poctu obyvatel to nebude a bude za tim neco jako ekonomicka uroven?
Registrierter Benutzer happy 
21.06.2007 (1:32)  
Jo a pana Hanzelku bych naložil do 810 a projel bych s ním vysočinu.Dokud by nezměnil názor.
Registrierter Benutzer happy 
21.06.2007 (1:31)  
Stejně to nakonec dopadne ta,že z EU kvůli neschpnosti nezískáme nic.Jo třeba takové Slovinsko.Do počtu obyvatel je menší,ale už mají Desira,Taurusy,Pendolína a fůru rekonstruovanejch tratí.jo holt někde se chová stát lépe..
21.06.2007 (0:16)  
Kritika Řebíčka-nemyslím, že by mohl jeden člověk za necelý rok v úřadu nějak drasticky změnit finanční toky. Na to je to moc krátká doba a malý vliv. Ostatně, před měsícem a něco proběhla Respektem dost šílená analýza o tom, jak je Parkanová coby ministryně obrany totálně bezmocná proti všem byrokratům, náměstkům...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
21.06.2007 (0:11)  
Hmm, vidím, že ministerstvo dopravy je zase plné odborníků a lidí na pravém místě. Co je to za idiota ten Hanzelka, když může vypustit takovou kravinu, že máme kvalitní železniční síť? Buď zcela záměrně lže, nebo je totálně mimo realitu. Spíš bych se klonil k první variantě. Ono zřejmě ze staveb dálnic plyne pro lobbystické betonářské firmy více provizí. Tajně jsem doufal, že když se stane ministrem Řebíček, tedy člověk, který dříve podnikal na železnici, tak se konečně začne do ní více investovat, ale jak vidím, krutě jsem se zmýlil.
Registrierter Benutzer kubam 
21.06.2007 (0:07)  
ach jo:-(
Registrierter Benutzer Qaws 
21.06.2007 (0:05)  
Proč mě to nepřekvapuje?=:o(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko