..: Stát nerozděluje finance rovnoměrně :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.

Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.

Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.

zdroj: Deník


PETR Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (0:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ mah 
21.06.2007 (11:03)  
pomer 3:2 se mi zda vzledem k poctu km silnic a zeleznic velmi vyhodny pro zeleznici
probem mozna bude v tom, ze zeleznice neumi s temi penezi hospodarit a utraci nemistne castky za "udrzbu" a provoz nepotrebnych zarizeni (obrovska nevyuzita kolejiste, nevyuzite budovy, andmerny pocet zamestnancu - hmm pardon, vlastne odboraru...)
registrovaný užívateľ lwq  mail  
21.06.2007 (10:59)  
MIldaIV: souhlas ... i v daleko narocnejsi krajine je dalnice jinde v EU i 10x levnejsi nez u nas ... :-! ... co to probuh ... :-(
registrovaný užívateľ lwq  mail  
21.06.2007 (10:57)  
Opravdu "krasa" ... Driv vsichni chcipneme kvuli vsudypritomne gumokol-doprave a krajinu zaplacneme asfaltem, nez si "ti nahore" uvedomi, ze doprava budoucnosti je v zeleznici ... :-( chjo ... mel by ten pomer byt spis naopak ... a navic, chudinky nase lokalky, uz tak mrte zanedbane ... :-(
registrovaný užívateľ M 
21.06.2007 (10:48)  
MildaIV - no, tenhle "narek" uz nejaky smysl ma. Bohuzel:-((
21.06.2007 (10:39)  
Mě je jedno jestli 60:40 nebo 50:50. Mnohem víc mě sere, že máme dálnice 3x dražší než jinde v Evropě.Kdyby sme stavěli za stejný ceny tak už máme kompletní dálniční síť, všechny koridory a řešíme dopravní cesty regionálního významu.
21.06.2007 (10:32)  
pajik: co jsou to "vyssi sfery, ktere vlak nepotrebuji"? myslíte, že by u nás měla být železnice pro chudé?

část lokálek by se asi měla uzavřít, pokud s nimi nikdo nejezdí, mají špatné trasování a není peněz na opravy tak je ty peníze asi lepší vrazit do funkčních hlavních tratí

jinak si myslím, že poměr 60:40, pokud je pravdivý, je pro železnici velmi příznivý
registrovaný užívateľ pajik 
21.06.2007 (8:57)  
Pan Bursík by se měl nad sebou zamyslet, kdyz je to takovy ekolog. A Topolanek, jehoz strana by chtela regionalni trate rusit, take. Modra vlada neni pro obycejne lidi, ale pouze pro vyssi sfery, ktere vlak nepotrebuji.
21.06.2007 (8:31)  
Jak jsou na tom hrozně špatně dálnice se můžete dočíst na www.rsd.cz, zejména na 1.straně, kde se chlubí, co se kde staví.
21.06.2007 (8:24)  
Jirka Panther: A myslíš, že má smysl se rozčilovat? Mně osobně víc vadí, že sama EU nevyvíjí větší tlak na použití těchto peněz na železnici. Pamatujete na řeči o podpoře ekologické dopravy?
21.06.2007 (5:35)  
Musím se pana Hanzelky zastat. To není žádný idiot, ale mladý chudáček, kterého svezli jednou Pendolinem a jinak ho pořád vozí autem. Z toho pohledu má jeho vyjádření logiku. Bohužel to je oficiální názor ministerstva. S tím poměrem je to samozřejmě účelová lež, protože to jsou státní peníze, v nichž nejsou zahrnuty peníze do krajských silnic. Skutečný poměr je 3:1 v neprospěch železnice.

Jinak úsměvná je věta o tom, že se na železnici pracuje od 90tých let. Dálniční síť už budujeme od šedesátých let a VRT, které jsou konkurencí dálnici, jsou ve fázi vizí několika jedinců. Opravy koridorů jsou srovnatelné s opravami silnic I. tříd a to ještě bez staveb obchvatů. A na regionální tratě (srovnatelné s krajskými silnicemi, ale financované státem) se od devadesátých let nešáhlo!!!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko