Praha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.
Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.
Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.
zdroj: Deník
| 21.6.2007 (0:00)
Hmmm, dobra otazka. No, optimisticke nadeje v premenu CD na moderni spolecnost jsem se uz asi vzdal, protoze tohle je spise otazka eschatologickych vyhledu.
Takze pro zacatek: polozit, vyhazet, rozprodat a zacit znovu. ;) Aneb na hruby pytel hruba zaplata... stat pres Augiasovym chlevem s vidlemi muze byt dost zoufaly pocit, chce to radikalni a novatorske reseni. :)
Mimochodem - pokud je spatne, kdyz si krajinu zasereme asfaltem (mozna jo, mozna ne), tak mne napada otazka - a ty vlacky budou jen tak nenapadne levitovat a zadnou krajinu zasiraci infrastrukturu zadat nebudou?
A jeden kilometr dalnice rekonstrukci zeleznice mozna zaplati - trosku nevyhoda je, ze v Cesku to delame stylem "nase nova rekostrukce zastarala jiz pred deseti lety", takze dlouhodobe to ten kilometr dalnice asi nezaplati...
Krcek - A? Porad hodne dobrej pomer (a v zeleznici hodne utopenych penez:-((
zdenda - mozna ne chudym, ale neschopnym. Nejsou to synonyma...
Palko - precti si to, co xyz napsal jeste jednou. Treba to o te omluve a vraceni penez. Pravda, takove vyrazy zeleznicarsky slovnik vubec nezna (jsou neprelozitejne), takze chapu, ze jsi tuhle pasaz zcela neprelouskal:-))
Hned by byl poměr 90:10 pro železnici nebo líp:-)
M:mohli by jsme být rádi kdyby to bylo 60:40.Nyní je to cca 67:33.
Nevím, jestli to někomu jenom na mysl přijde, dokud synonymem železniční dopravy u nás bude ČD, které ji pečlivě konzervují a ukotvují v minulosti. Vždyť je to skanzen na kolečkách a historické soupravy dělají ze skoro každé jízdy nostalgickou.
Nemluvě o pravěké úrovni služeb. Zrovna včera jsme se s manželkou bavili a říkala mi, že když nedávno jela z Brna (zde populárním žlutým busem), tak část cesty vypadla klimatizace: a co myslíte, že udělal dopravce? Omluvil se (už to by byl u ČD úspěch)... a vrátil jízdné. ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










