..: Stát nerozděluje finance rovnoměrně :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda, ač to slíbila, nerozděluje státní finance rovnoměrně mezi železnici a silnice. Ministerstvo dopravy to komentuje tím, že u nás máme již železniční síť kvalitní, protože se na ní pracuje už od devadesátých let. „Naše země potřebuje více kilometrů dálnic,“ říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Na stavby silnic a dálnic má jít letos až šedesát procent peněz, určených na infrastrukturu. Železnici zbývá pouze čtyřicet procent.

Současný postoj ministerstva je v rozporu nejen s koaliční smlouvou, ale i s politikou Evropské unie, která má na investice do dopravy v Česku poskytnout v budoucnu až 100 miliard korun. Například regionální rozvojový fond EU garantuje, že mezi silnice a železnici dělí peníze rovným dílem. Se stanoviskem ministerstva nesouhlasí mnoho odborníků. Zatím nejsou zmodernizované koridory z Prahy do Plzně, Karlových Varů či do Českých Budějovic. Tyto železniční cesty naprosto nemohou konkurovat rychlostním silnicím.

Nejvíce stát škrtal na regionálních tratích. Zelení, kteří rovnocennou podporu železnic prosadili do trojkoaliční smlouvy, chtějí, aby železniční doprava byla konkurenceschopná a považuje ji za dopravu budoucnosti. „Pokud by se ukázalo, že tato čísla o zvýhodnění silniční dopravy jsou pravdivá, bude se o tom ve vládě jednat,“ řekl místopředseda zelených Ondřej Liška.

zdroj: Deník


PETR Poslat mail autorovi | 21.6.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
21.06.2007 (14:35)  
Palko:

Hmmm, dobra otazka. No, optimisticke nadeje v premenu CD na moderni spolecnost jsem se uz asi vzdal, protoze tohle je spise otazka eschatologickych vyhledu.

Takze pro zacatek: polozit, vyhazet, rozprodat a zacit znovu. ;) Aneb na hruby pytel hruba zaplata... stat pres Augiasovym chlevem s vidlemi muze byt dost zoufaly pocit, chce to radikalni a novatorske reseni. :)
registrovaný uživatel M 
21.06.2007 (14:35)  
lwq, Sova - a proc by jako mel nekdo jezdit po republice v 810? Nekdo jezdi Ostrava-Praha v 810? Projed se nekdy po "dalnici" do Ostravy. A hned to bude 10:90...
Mimochodem - pokud je spatne, kdyz si krajinu zasereme asfaltem (mozna jo, mozna ne), tak mne napada otazka - a ty vlacky budou jen tak nenapadne levitovat a zadnou krajinu zasiraci infrastrukturu zadat nebudou?
A jeden kilometr dalnice rekonstrukci zeleznice mozna zaplati - trosku nevyhoda je, ze v Cesku to delame stylem "nase nova rekostrukce zastarala jiz pred deseti lety", takze dlouhodobe to ten kilometr dalnice asi nezaplati...

Krcek - A? Porad hodne dobrej pomer (a v zeleznici hodne utopenych penez:-((

zdenda - mozna ne chudym, ale neschopnym. Nejsou to synonyma...

Palko - precti si to, co xyz napsal jeste jednou. Treba to o te omluve a vraceni penez. Pravda, takove vyrazy zeleznicarsky slovnik vubec nezna (jsou neprelozitejne), takze chapu, ze jsi tuhle pasaz zcela neprelouskal:-))
registrovaný uživatel lwq  mail  
21.06.2007 (14:19)  
Sova: presne tak, okruzni jizdu po republice v 810 + 2xBtax pro vsechny hlavouny co prosazujou dalnice a tak ... jen trat 047 stoji za to ! ... a to neni sama ... a hlavne, za ty prachy co se postavi 1km dalnice je obnovana luxusne cela lecktera trat i s prislusenstvim (odhad) ...
registrovaný uživatel Sova 
21.06.2007 (13:59)  
Jak zde už padlo,vzít ty co prosazujou prachy na dálnice,posadit je do 810 a jezdit s nima po nerekonstruovaných tratích...
Hned by byl poměr 90:10 pro železnici nebo líp:-)
registrovaný uživatel Palko 
21.06.2007 (13:48)  
xyz: Další pán s názorem ČD = všechno špatně? Možná bys mohl ukázat nějaké návrhy, jak co nejrychleji, nejlevněji a nejlíp rekonstruovat všechny staré vagony a nejlépe k tomu ještě nakoupit tisíc nových, koupit nové lokomotivy atd. Ony peníze nerostou na stromech.
registrovaný uživatel zdenda 
21.06.2007 (13:14)  
no když tak koukám na stránky Ředitelství silnic a dálnic, docela si říkám, že železnice je trochu chudým příbuzným...ale třeba je to jen pocit
registrovaný uživatel 433002 
21.06.2007 (12:22)  
nenavidim lidi co nemaj radi zeleznici a pokud tu nekteri siu takovy tak co tu vubec lozi a pisou nejake blbe keci
21.06.2007 (11:26)  
Pánové do železnic jde pouze 1/3 financí z toho co jde na silnice.Toto jeho prohlášení je pouze účelové.Na stránkách min.dopr. lze nejít ročenku dopravy a o tom se tam můžete přesvědčit.Dle mého názoru si jasně protiřečí.
M:mohli by jsme být rádi kdyby to bylo 60:40.Nyní je to cca 67:33.
registrovaný uživatel xyz  mail  
21.06.2007 (11:11)  
lwq: si uvedomi, ze doprava budoucnosti je v zeleznici

Nevím, jestli to někomu jenom na mysl přijde, dokud synonymem železniční dopravy u nás bude ČD, které ji pečlivě konzervují a ukotvují v minulosti. Vždyť je to skanzen na kolečkách a historické soupravy dělají ze skoro každé jízdy nostalgickou.

Nemluvě o pravěké úrovni služeb. Zrovna včera jsme se s manželkou bavili a říkala mi, že když nedávno jela z Brna (zde populárním žlutým busem), tak část cesty vypadla klimatizace: a co myslíte, že udělal dopravce? Omluvil se (už to by byl u ČD úspěch)... a vrátil jízdné. ;)
registrovaný uživatel Foxx  mail  
21.06.2007 (11:09)  
mah: Asi tak , člověk by řekl že se ten tok peněz musí někde projevit, a ono až na pár dokola omílaných staveb to furt vypadá stejně hnusně...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko