Praha - České dráhy nemají dostatek peněz na nákup nových vozů a lokomotiv. Do roku 2020 by na zajištění standardu cestování potřebovaly nejméně 96 miliard korun, ze státního rozpočtu a z evropských fondů přitom mohou získat jen zlomek této částky.
ČD proto zvažují další možnosti financování, například zvýšení příspěvků vybíraných od krajů na zajištění dopravní obslužnosti, shodli se na veletrhu Czech Raildays v Ostravě zástupci ministerstva dopravy a ČD.
Kraje s tímto krokem nesouhlasí, nelíbí se jim ani některé akční jízdenky ČD. "Do budoucna si to musíme pohlídat. Nemůže se přece stát, že budeme dotovat ztrátu drah a oni budou poskytovat další a další slevy," uvádí náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša. Moravskoslezský kraj dává ČD na zajištění dopravní obslužnosti ročně kolem půl miliardy korun. ČD vykázaly v prvním čtvrtletí zisk téměř 15 milionů korun, loni ve stejném období přitom hospodařily se ztrátou 240 milionů. Za celý rok firma očekává zisk 50 milionů korun. Pokud se plán podaří naplnit, půjde o vůbec první zisk od vzniku ČD v roce 1993.
Podle odborníků chybí české železniční dopravě kromě peněz také lepší koordinovanost, která by mohla přinést úspory. Projevuje se například tím, že SŽDC zmodernizuje některou z regionálních tratí a kraj pak začne zvažovat, že železniční dopravu na tomto úseku již nebude podporovat.zdroj: Deník
| 21.6.2007 (17:00)
Další možností jsou IDS, v nichž pak stojí jízdenka podobně jako u ČD bez Z-karty....
A co se týká slev:tak jako hypermarket zlevní zboží,aby se prodalo a měl výdělek tak ČD poskytují slevy,aby přitáhli cestující do vlaků a měly z toho profit.
A k tomu srovnání Šumavy a Prahy... Domnívám se, že kdyby bylo vypsáno výběrové řízení, že nižší nabídky budou spíše v oblasti Prahy. Jedna věc je totiž vůz, který bude nasazen, ale druhou věcí jsou přece tržby. A při vší úctě jsou u Prahy větší.
V současné době bývají 471 kolem Prahy ve špičce nacpané. to si ty vlaky na sebe i přesto nevydělají?? Kolik by tam muselo jezdit lidí, aby byly výdělečné?
Domnívám se, že jestli jezdí někde ČD pod cenou, tak jsou to lokálky. Jednoduše je tu oprávněná obava ČD, že když zde zvýší svoji cenu, kraje zde dopravu přestanou objednávat. Naproti tomu na koridorech, tato obava není...
50Kč by bylo za zajištění dopravy,to by bylo tím co by dráhy splašily,v překladu nejspíš 810
Pokud by chtěli Regionovu tak by si ji zaplatili...
Pokud by chtěli City Elefanta tak by si ho zaplatili...
Jinak by šance,že dostanou něco lepšího než to co mají byla tak 0,1%
happy:
Podle mě je Regionnova super,sám jsem s ní jel do Zlína z Otrokovic a zpět,je to super stroj.Nebo je lepší nakoupit tak ja nevim třeba 10 třeba těch co maj slováci těch GTW2/6(alias řada 840) a zbytek dopravovat v 810?
Krom toho 814 a 471 se srovnávat nedá,protože 471 není diesel...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










