Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Praha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají.
"Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.
České dráhy se konkurenta nebojí
České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj.
Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu.
Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.
zdroj: Novinky
Adys
| 22.6.2007 (6:00)
| 22.6.2007 (6:00)Zusammenhängende Nachrichten

22.06.2007 (20:32)
mirekmir: Ano železnice je přirozený monopol, ale trochu jiný typ než elektřina. Konkurence je totiž mnohem větší, nemůže tedy docházet k takovému diktování cen jako u ostatních. Navíc kdyby fungovalo současné oddělení SDŽC a ČD tak jak má, tak by v podstatě monopol mohl zmizet, ale to je spíše hudba budoucnosti....
Venca Burgán: Ano 163,162,263,262 a 363 jsou z 80. let, ale co se týká vozů, ty opravdu v 80. letech nezaznamenaly žádný výrazný pokrok. Domnívám se, že i když současné tempo modernizace stále není dostačující, je prostě větší než dříve.
Venca Burgán: Ano 163,162,263,262 a 363 jsou z 80. let, ale co se týká vozů, ty opravdu v 80. letech nezaznamenaly žádný výrazný pokrok. Domnívám se, že i když současné tempo modernizace stále není dostačující, je prostě větší než dříve.
22.06.2007 (20:05)
To: ICN
Ano, ano, plus následující:
Také železnice spadá do oblasti tzv. přirozených monopolů ( telekomunikace, vodárenství, silnice atd. ). Zatím v podstatě žádná ekonomická formace na světě nevyřešila problematiku těchto monopolů a tudíž i železnice, úspěšně. Je to možná také tím, že jakýkoliv záměr je podroben útokům nátlakových skupin a to od od nejnižší úrovně až k centru, a z původní myšlenky zůstane především ekonomické torzo. No a politici to mají na háku anebo na jednom volebním období, případným škodám a následkům se smějí, neb tam již nejsou, současní to svrhnou na předchozí a pod., viz mnoho příkladů zde. Zatímco jinde se za špatný výrobek berou prémie, zde za obrovské škody se dávají obrovské zlaté padáky. A slovutní mamažeři ? Ti vždy budou cirkulovat mezi ČEZ, TELECOMEM, PLYNEM, různými rozdávajícími agenturami, ale nikdy nepůjdou třeba do textilu, aby tam vynikli a ukázali, co dokáží v opravdové tržní ekonomice...
Takže takhle to opravdu nikdy, ale opravdu nikdy k ničemu nepovede.
Ano, ano, plus následující:
Také železnice spadá do oblasti tzv. přirozených monopolů ( telekomunikace, vodárenství, silnice atd. ). Zatím v podstatě žádná ekonomická formace na světě nevyřešila problematiku těchto monopolů a tudíž i železnice, úspěšně. Je to možná také tím, že jakýkoliv záměr je podroben útokům nátlakových skupin a to od od nejnižší úrovně až k centru, a z původní myšlenky zůstane především ekonomické torzo. No a politici to mají na háku anebo na jednom volebním období, případným škodám a následkům se smějí, neb tam již nejsou, současní to svrhnou na předchozí a pod., viz mnoho příkladů zde. Zatímco jinde se za špatný výrobek berou prémie, zde za obrovské škody se dávají obrovské zlaté padáky. A slovutní mamažeři ? Ti vždy budou cirkulovat mezi ČEZ, TELECOMEM, PLYNEM, různými rozdávajícími agenturami, ale nikdy nepůjdou třeba do textilu, aby tam vynikli a ukázali, co dokáží v opravdové tržní ekonomice...
Takže takhle to opravdu nikdy, ale opravdu nikdy k ničemu nepovede.
22.06.2007 (19:46)
Tento příspěvek si nedělá ambice hodnotit, pouze informovat (přičemž některé informace jsou skryté i mezi řádky...).
Bez emocí a pouze pro vážné zájemce o nadhozené téma (pro ty, co již zapomněli, jde o téma "Student Agency už vybírá výrobce vlaku", uvádím:
- vlaky kategorie Os a Sp nejsou ziskové a proto je dotuje každý kraj (např. Ústecký částkou cca 350 mil. CZK ročně),
- vlaky kategorie R a Ex nejsou ziskové a proto je dotoval stát částkou cca 2 mld. CZK ročně; nyní se jedná o hodnotu 3,3 mld. ročně, ovšem s teoretickou možností sankcí dopravce za každou zjištěnou závadu (od 5 tis. CZK do 100 tis. CZK),
- vlaky kategorie IC, EC, SC a EN teoreticky nejsou dotované,
- vlaky kategorie SC nejsou ziskové, ziskové jsou pouze některé vlaky kategorie EC, které nemají tak vysoké pořizovací a ani provozní náklady na jedno místo k sezení a navíc jsou sanovány i plnohodnotným jízdným mezinárodního tarifu TCV, nejen jízdným za věcně usměrňovaný vnitrostátní tarif,
- vlaky kategorie IC, EC, SC a EN nejsou jako celek ziskové a tudíž nemohou dotovat ztrátové vlaky kategorií Os, Sp, R a Ex,
- po odčlenění nákladní dopravy ČD bude ekonomická situace osobní dopravy ČD ještě horší,
- pobízet podnikatele (bez ohledu, zda-li podnikatele roku či nikoliv) k podnikání s vlaky kategorie např. Os je legitimní, pakliže se myslí podnikání s dotační podporou, jakou mají jejich stávající provozovatelé; jinou věcí je, zda-li má onen podnikatel zájem o takový podnik s nadirigovanými relacemi, jejich jízdním řádem, podmínkami na kvalitu, služby a kvantitu, cenami apod. a to i v případě, že mu tato omezení budou kompenzována dotacemi, nebo zda-li má raději zájem o svobodnou volbu relací, jízdního řádu, nabízeného komfortu a služeb, četnosti spojů a ceny, byť je to všechno spojené s rizikem podnikání bez možností jakékoliv podpory v případě nezdaru,
- skutečné rito (či koryto) leží v objednávané dopravě (a je jedno, jestli na venkově, či ve městech, jestli u vlaků kategorie Os či ICN) a tak mne překvapuje, kdo si zde ještě pořád může naivně (nechci říct, že blbě či uboze)myslet (nejedná-li se o cílenou provokaci), že podnikání bez dotací i na trati typu Praha - Ostrava je vyzobávání rozinek,
- při porovnávání sebevědomí pánů Ondrůje a Jančury si dovoluji pouze upozornit na jejich různý kredit a na detail, který je schován v otázce, kdo z nich (či zde diskutujících) co dokázal, za kým jaké výsledky stojí a komu co říká pane (ostatní invektivy typu kdo se čím opil či jak je velkohubý ponechávám bez komentáře),
- jak tak pozoruji tuto diskusi, tak se mi zdá, že se ti komunisti mohou u nás k moci dostat celkem snadno (a to pak ty vlaky SA skutečně nevyjedou),
- požadovaný komfort a další parametry vlaků SA nelze s vozidly na bázi Desiro (a to ani úrovně MainLine), Talent, Coradia či AGC dosáhnout (o vozidle CityElefant či vozidle s komínkem ani nemluvě), neboť jejich základní konstrukční dispozice neumožňuje splnit některé důležité požadavky dopravce (např. podlaha v jedné úrovni či požadovaná rychlost nebo počet napájecích systémů),
- DÚ je pod tlakem ČD, nikoliv zájmově propojen,
- přeji úpřimně příjemné probuzení těm, kteří ještě sní svůj sen o nemožnosti existence kapitalistických vlaků (dle periodika Haló noviny vykořisťovatelských) a to bez ohledu na zde probírané vlaky odstínu RAL 1018 zinková žluť.
Bez emocí a pouze pro vážné zájemce o nadhozené téma (pro ty, co již zapomněli, jde o téma "Student Agency už vybírá výrobce vlaku", uvádím:
- vlaky kategorie Os a Sp nejsou ziskové a proto je dotuje každý kraj (např. Ústecký částkou cca 350 mil. CZK ročně),
- vlaky kategorie R a Ex nejsou ziskové a proto je dotoval stát částkou cca 2 mld. CZK ročně; nyní se jedná o hodnotu 3,3 mld. ročně, ovšem s teoretickou možností sankcí dopravce za každou zjištěnou závadu (od 5 tis. CZK do 100 tis. CZK),
- vlaky kategorie IC, EC, SC a EN teoreticky nejsou dotované,
- vlaky kategorie SC nejsou ziskové, ziskové jsou pouze některé vlaky kategorie EC, které nemají tak vysoké pořizovací a ani provozní náklady na jedno místo k sezení a navíc jsou sanovány i plnohodnotným jízdným mezinárodního tarifu TCV, nejen jízdným za věcně usměrňovaný vnitrostátní tarif,
- vlaky kategorie IC, EC, SC a EN nejsou jako celek ziskové a tudíž nemohou dotovat ztrátové vlaky kategorií Os, Sp, R a Ex,
- po odčlenění nákladní dopravy ČD bude ekonomická situace osobní dopravy ČD ještě horší,
- pobízet podnikatele (bez ohledu, zda-li podnikatele roku či nikoliv) k podnikání s vlaky kategorie např. Os je legitimní, pakliže se myslí podnikání s dotační podporou, jakou mají jejich stávající provozovatelé; jinou věcí je, zda-li má onen podnikatel zájem o takový podnik s nadirigovanými relacemi, jejich jízdním řádem, podmínkami na kvalitu, služby a kvantitu, cenami apod. a to i v případě, že mu tato omezení budou kompenzována dotacemi, nebo zda-li má raději zájem o svobodnou volbu relací, jízdního řádu, nabízeného komfortu a služeb, četnosti spojů a ceny, byť je to všechno spojené s rizikem podnikání bez možností jakékoliv podpory v případě nezdaru,
- skutečné rito (či koryto) leží v objednávané dopravě (a je jedno, jestli na venkově, či ve městech, jestli u vlaků kategorie Os či ICN) a tak mne překvapuje, kdo si zde ještě pořád může naivně (nechci říct, že blbě či uboze)myslet (nejedná-li se o cílenou provokaci), že podnikání bez dotací i na trati typu Praha - Ostrava je vyzobávání rozinek,
- při porovnávání sebevědomí pánů Ondrůje a Jančury si dovoluji pouze upozornit na jejich různý kredit a na detail, který je schován v otázce, kdo z nich (či zde diskutujících) co dokázal, za kým jaké výsledky stojí a komu co říká pane (ostatní invektivy typu kdo se čím opil či jak je velkohubý ponechávám bez komentáře),
- jak tak pozoruji tuto diskusi, tak se mi zdá, že se ti komunisti mohou u nás k moci dostat celkem snadno (a to pak ty vlaky SA skutečně nevyjedou),
- požadovaný komfort a další parametry vlaků SA nelze s vozidly na bázi Desiro (a to ani úrovně MainLine), Talent, Coradia či AGC dosáhnout (o vozidle CityElefant či vozidle s komínkem ani nemluvě), neboť jejich základní konstrukční dispozice neumožňuje splnit některé důležité požadavky dopravce (např. podlaha v jedné úrovni či požadovaná rychlost nebo počet napájecích systémů),
- DÚ je pod tlakem ČD, nikoliv zájmově propojen,
- přeji úpřimně příjemné probuzení těm, kteří ještě sní svůj sen o nemožnosti existence kapitalistických vlaků (dle periodika Haló noviny vykořisťovatelských) a to bez ohledu na zde probírané vlaky odstínu RAL 1018 zinková žluť.
22.06.2007 (19:44)
Duke: na mysli jsem měl fakt, že spousta jednotlivých komponentů už je schválena. Kdybys viděl, co všechno DÚ vyžaduje...
Že je to jinak odlišné vozidlo (koncepcí, trakcí, podvozkama), to už je něco jinýho. Ale pořád by mělo elektrické Desiro výrazný náskok proti ostatním, pokud by došlo na schvalování.
Že je to jinak odlišné vozidlo (koncepcí, trakcí, podvozkama), to už je něco jinýho. Ale pořád by mělo elektrické Desiro výrazný náskok proti ostatním, pokud by došlo na schvalování.
22.06.2007 (19:22)
Je to vlastně blbost, ale s vlaky mám spojené logo ČD. A ty, které ho nemají se mi prostě nelíbí. To samozřejmě neplatí o parních lokomotivách.
22.06.2007 (17:53)
Souhlas s TGW2.To je dobrej borec.
Mates:ty vole tys ses fakt totálně vožral jak jsem ti psal co komentář to perla hlavně:Pořád se píše že se v devadesátých letech neinvestovalo do vozového parku. Ale já se ptám... V osmdesátých se snad investovalo? Podle mě to bylo ještě horší. Většina dnešních vozů je z šedesátých resp. sedmdesátých let a pak až z přelomu století...Ty si úplně namol.
Z jakýho roku jsou asi loko 163,162,263,262,vozy B,Bp,Bdt,motoráky 810 a tím 814 a spol,pantáky 460,560,470.To jsou všechno 80 léta.To ti připadá málo.No jo já zapomněl tohle si nějakej 15 letej cucák nemůže pamatovat.Hlavně mít hubu plnou keců.Jančurou fandim mohl by mít kastly 471 na 160 a interiér na dálky a šlus.
Mates:ty vole tys ses fakt totálně vožral jak jsem ti psal co komentář to perla hlavně:Pořád se píše že se v devadesátých letech neinvestovalo do vozového parku. Ale já se ptám... V osmdesátých se snad investovalo? Podle mě to bylo ještě horší. Většina dnešních vozů je z šedesátých resp. sedmdesátých let a pak až z přelomu století...Ty si úplně namol.
Z jakýho roku jsou asi loko 163,162,263,262,vozy B,Bp,Bdt,motoráky 810 a tím 814 a spol,pantáky 460,560,470.To jsou všechno 80 léta.To ti připadá málo.No jo já zapomněl tohle si nějakej 15 letej cucák nemůže pamatovat.Hlavně mít hubu plnou keců.Jančurou fandim mohl by mít kastly 471 na 160 a interiér na dálky a šlus.
22.06.2007 (17:45)
JTB: Asi tě zklamu, ale to že dieslové Desiro je už schálené tomu elektrickému vůbec nepomůže, i kdyby měla stejnou trakční výzbroj. Je to tím, že DE je izolovaná soustava, neuzavírá se pře koleje, tak jako E. U DE je většinou problém jen s topením, což u Desira odpadá, protože to je ucelená jednotka, takže se taky nemusí uzavírat přes koleje.
22.06.2007 (17:41)
George_Couser: No jistě, vrcholný design konce 80. let jen tak nějakej Símens nepřetrumfne.
22.06.2007 (16:49)
ve věci tgw: před zalogováním bychom si asi měli dýchnout ...
george couser: hezčí to být nemůže, pokud to nebude mít komínek
a teď vážně (zabezpečovačka):
- s kolika státy vůkol nás je ta naše zabezpečovačka (báze 50Hz na ss) kompatibilní? S těmi 50Hz (nechci vzpomínat na ideologický původ) byly již před 30ti lety problémy kvůli indukci u elny Chvaletice)
- opravdu z toho není cíti ani trochu protekcionalizmus, jako když jsme v čase dědů i pradědů podvakrát odmítli 15 kV 16 2/3Hz
george couser: hezčí to být nemůže, pokud to nebude mít komínek
a teď vážně (zabezpečovačka):
- s kolika státy vůkol nás je ta naše zabezpečovačka (báze 50Hz na ss) kompatibilní? S těmi 50Hz (nechci vzpomínat na ideologický původ) byly již před 30ti lety problémy kvůli indukci u elny Chvaletice)
- opravdu z toho není cíti ani trochu protekcionalizmus, jako když jsme v čase dědů i pradědů podvakrát odmítli 15 kV 16 2/3Hz
22.06.2007 (16:38)
Pokud vím, tak u ER 20 je porád problém s napájením topení 50Hz frekvencí, která je stejná jako frekvence KO na SS napájených tratích. Vyjímkou jsou 25KV 50 Hz napájené tratě, kde není možno použít 50 Hz KO a proto tam topení nevadí.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










