..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
22.06.2007 (16:33)  
thomas: Jo, desiro ML mě taky napadlo, ale má to malý háček...Jančura tvrdil, že to bude hezčí než 680, což podle mě ML není ani náhodou...:-D
22.06.2007 (16:23)  
...zaslechl jsem něco málo o tom, že by se mohlo jednat o soupravy Siemens Desiro ML (MainLine), ale uvidíme...

...ad RTE: nevěřím tomu, že se příští GVD rozjede...bez dotací to bohužel ufinancovat zcela nejde ani na tak vytížené trase jako Praha - Ostrava...SA - to je něco jiného, ta nežije ze zisků z dopravy, nýbrž z jiných aktivit...

...ostatně celá kauza ohledně RTE se tváří jako bublina vyvolaná za účelem rychlejšího schválení lokomotiv Siemens v ČR...koneckonců, podívejme na Siemens ER 20...
22.06.2007 (16:07)  
Samlep: nevidím na něm nic nereálného ani neadekvátního. Schválené je klasické dieslové Desiro, kdyby se vybavilo dobrým interiérem, tak by ani nižší rychlost nemusela vadit (vadí snad 372 na EC?).
Spíš ale myslím, že by se jednalo o Desiro v elektrické podobě, jak ho známe ze Slovinska, tj. vmax=160km/h a třívozové. Tipuju, že schvalování by bylo výrazně jednodušší, než kdyby nebyl schválený dieslový bráška.

Ad RT-pan Šimral v době RT-krize jakékoli spojení s ODOSem vehementně popíral, ač si to štěbetali nejen vrabci na střeše.
22.06.2007 (16:03)  
JTB: A co původní projekt SA jezdit Desirem z Prahy do Ostravy?

K RT: Bude sranda pozorovat, jestli vyjede na druhý pokus. V současné době bych volil jeden pár RT (ráno do Prahy, večer zpět) tažený bobčou, protože 4 by se u Odosu našly - 1 vlaková 3 záložní.
22.06.2007 (15:59)  
TGW: asi jsem hloupej a neinformovanej, ale v čem proboha žp propaguje dálnice a motorovou lobby?

Samlep: Nemyslím, že by Jančura nebyl soudný. Železniční trh sonduje už minimálně tři roky a nedává to přitom nijak bombasticky najevo. Srovnej s partyzánským RT-Expresem, který si myslel, že mu mašinu vyrobí a schválí za týden.
22.06.2007 (15:56)  
tgw: Když se vám želpage nelíbí, tak sem nechoďte, myslím že o nic nepříjdeme.

Ostatní: Já mám takový pocit, že Jančura se opil úspěchem a neví kdy přestat. Moc nevěřím tomu, že budou vybraná vozidla schválena. To nejsou autobusy. Byl bych rád, kdyby ČD dostaly konkurenci (potřebují to, jinak to bude konec železnic v čechách), ale tomuhle halabala projektu moc nevěřím už proto, že SA zatím nemá ani licenci.

K pendolinu: Lidé, kteří jeli poprvé šrotem bývají často skalmáni a to včetně babiček.

A oddělení ziskového Carga ČD taky nepomůže...
22.06.2007 (15:54)  
Pokud budeme vycházet z toho, že ČD dostaly pendolina jako dárek, pak jejich provoz ziskový bude. V opačném případě ne. Přidám pár citátů přímo od Bazaly: V regionální dopravě plánujeme ztrátu kolem 200 až 300 milionů korun. Roční ztrátu zhruba 500 milionů korun z provozu vlaků sítě EuroCity a InterCity sanujeme ze zisků nákladní dopravy. (Profit 2007/03) a z idnes: ČD také chtějí, aby dostávaly peníze i na vlaky vyšší kategorie IC a EC. Ty dosud platily ze svého.
22.06.2007 (15:50)  
tgw2: Útočením se nic nevyřeší... Pokud tak silně prosazujete ekologii, zkuste dostat lidi z osobních automobilů do prostředků veřejné dopravy (vlaky, autobusy, MHD). Koneckonců všichni si platíme odpovídající dopravní obsluhu z daní (se kterými pak nakládá vláda a kraje). Nákladní doprava je také velmi problematická.

Bohužel je vše dáno dobou, ve které žijem, kde jsou peníze bohužel "až na prvním místě", až tomu tak nebude, bude to tu vypadat jako ve Švýcarsku.

Myslím, že většina osob, které sem přispívají, není pro stavbu dálnic ani pro přesun dopravy na silnici!

Pokud se chcete o problematiku ekonomiky dopravy a životního prostředí zajímat, přečtěte si serii článků v Železničním magazínu, která se zabývá tématem Ropy a dopravy.

Bohužel věřím, že část automobilistů by autem jezdila, i kdyby "na chleba nebylo"!
22.06.2007 (15:40)  
I v případě EC to bude kus od kusu jinak. Často nastupuji do EC v Holešovicích, která přijíždějí z Německa obsazená skoro na 100% a cestující nevypadají na to, že by jeli na sone+ ;-) Ale nějaká čísla se stejně nedozvíme...
registrovaný uživatel Mrak 
22.06.2007 (15:34)  
zdenek84: to ze jezdi plny preci neznamena automaticky zisk.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko