..: Českým výrobcům vlaků se možná podaří navázat na úspěšnou historii :..

Ilustrační obrázek
autor: JTBPraha - Na veletrhu Czech Raildays v Ostravě to vypadalo, že tento druh průmyslu po letech opět přechází ze slepé koleje na hlavní trať. Jak daleko po ní dojede, ale zatím stále záleží především na ČD, které jsou hlavním odběratelem jejich výrobků. Ročně chtějí do obnovy vozového parku investovat kolem 2 miliard korun. Jenže aby zastavily jeho zastarávání, musely by tuto částku mnohonásobně navýšit. Není však jasné, kde na to vzít. Zvažují se různé možnosti včetně té, že by mnohem více peněz na nové vlaky dávaly kraje, případně stát.

Příměstské soupravy

Ale i stávající rozpočet přináší výrobcům vlaků zajímavé zakázky. Třeba ČKD Vagonka, patřící do skupiny Škoda holding, loni podepsala s ČD smlouvu na dodávku 30 příměstských souprav City Elefant. Každá vyjde na asi na 200 milionů korun. Z dřívějších dodávek jich v ČR především v okolí Prahy a nově i Ostravy už necelá 30 jezdí. Firma by ráda pronikla i na další trhy ve střední a východní Evropě. "Máme uzavřenou smlouvu na 2 vlaky do Litvy, jednáme také na Ukrajině," říká generální ředitel Tomáš Krsek. Ten kromě ostravské ČKD Vagonky šéfuje celé skupině Škoda Transportation, která vyrábí také trolejbusy, tramvaje a rekonstruuje metro. Za loňský rok utržila 5,5 miliardy korun.

První lokomotiva po 15 letech

V Plzni zatím společnost finišuje s vývojem nové lokomotivy s maximální rychlostí 200 km/h. České dráhy si jich objednaly 20 kusů, první 2 dostanou v průběhu příštího roku, zbytek v roce 2009. "Bude to zhruba po 15 letech, co se v Plzni vyrobí nová lokomotiva," říká Krsek, který by je rád prodával i do ostatních zemí. Podle něj je lokomotiva tak drahý produkt, že série pod 100 kusů se nevyplatí. V zahraničí chce Škoda Transportation svádět souboje s velkými hráči, jako je Siemens, Alstom či Bombardier. "Máme nižší mzdové náklady, nižší vývojové náklady, ale stejně kvalitní techniky," tvrdí Krsek. Rostoucí výrobě už nestačí ani stávající areál, proto nyní v Plzni stavějí nové tovární haly. "Výroba se do nich začne stěhovat v prvním čtvrtletí příštího roku. Jsou stavěny na 70 tramvají a 20 lokomotiv ročně," dodává Krsek.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 26.6.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.06.2007 (9:11)  
Tvix: myslim, ze 471 je opravdu technicky zazrak proti Pendolinu a to je prece zahranici provenience, ze? Take si nemyslim, ze Taurus 1216 neni 10 let stary navrh. Spis se jedna o nedostatek informaci, kdyz si myslis, ze ho loni vymysleli a dnes uz jezdi...
Vazeni, nemyslim, ze trochu rozumne uvazujici clovek muze tak ostre kritizovat proces schvalovani HV na nase trate. Elmg. ruseni pro 25kV 50 Hz neni zadna sranda a myslim, ze zahranicni vyrobci s takovym typem trakce nemaji moc zkusenosti.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
27.06.2007 (8:50)  
Takže je všechno nahovno, proč tam něco bastlí když je to hotové blablablabla....
Buď je to blbě poněvadž je to staré, když je něco novějšího, tak je to stejně blbě, poněvadž podívejte se na němčoury, co ti tam mají!
Takovej optimistickej svět, to opravdu nemá chybu.
registrovaný uživatel Racek 
27.06.2007 (8:14)  
Huffnagel: "ten Siemens pro RT" a řada 1216 ÖBB (Taurus) je ta samá lokomotiva. Akorát jednu dobu to vypadalo, že řadu 189 DB se podaří schválit na SŽDC dřív, než Taura, tak s ním RT počítal jako s dočasným řešením. Ale bohužel se tak nestalo ...
27.06.2007 (8:12)  
Pro Twixe:Ale neříkej,že by ses radši neprojel v 814 než v 810.To samé platí o City Elefantovi.Taky by jsi radši jel 471 než 163+Bt+Bt+Bt+Bt.A s tvou genialitou si se mohl třeba připojit ke stavbě 380.Urči by jsme ji už měli na světě a frčela by mi tu před barákem.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
27.06.2007 (7:14)  
Místo toho, abyste byli rádi že se děje aspoň něco, mrčíte a máte debilní poznámky. Jak české...

Twix: Elefant loni na RailDays nebyl, používej taky občas mozek ;o)
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.06.2007 (6:59)  
"Máme nižší mzdové náklady, nižší vývojové náklady, ale stejně kvalitní techniky," A proč je tedy 380 dražší než Taurus pro Slovinsko? A proč posunuli dodání lokomotiv o 1 rok?
27.06.2007 (6:06)  
Mimochodem, mám jeden, čistě laický dotaz: Proč je jedna lokomotiva již homologována ( Ten siemens pro RT? ) a druhá na to má čekat 5 let? ( Taurus 1216 )
27.06.2007 (6:00)  
Twix: velmi výstižné!!!
27.06.2007 (3:43)  
Mírně bych upravil první odstavec:
Praha - Na veletrhu Czech Raildays v Ostravě to vypadalo, že tento druh průmyslu pevně stojí na slepé koleji, oddělené od hlavní tratě již snesenou výhybkou. Vedle moderní motorové lokomotivy Herkules vypadala až legračně motorová jednotka Regionova, konzervující špatné chodové vlastnosti vozů řady 810 a 010 do dalších mnoha let. Známou stálicí (už to začíná být ostuda) je na veletrhu elektrická jednotka řady 471, vlajková loď našeho průmyslu, vyprojektovaná již před deseti lety, se závratným počtem prozatím dodaných necelých 30 kusů. Nejen že o nasazení na Západě si může nechat jen zdát, zájem ztratily dávno už jak slovenské, tak polské železnice. Naproti tomu růží v ostravské zahrádce byla rekordní lokomotiva Taurus řady 1216, u které se ovšem kompetentní osoby postaraly, aby ještě nejméně pět let nebyla pro naše tratě schválena. Do té doby se v Ostravě snad dočkáme i elity českých elektrických lokomotiv, řady 380, kterou již celou věčnost úspěšně matlají ve Škodovce. Popřejme tedy veletrhu úspěch v dalších ročnících, a prosím, už žádné vozy Apee a podobné.
Jestli v něčem z toho nemám pravdu, ať mě zítra přejede RT Express se schválenou lokomotivou...
registrovaný uživatel happy 
27.06.2007 (1:02)  
a dále striktně u čd oddělit rychlíkovou dopravu placenou státem,soukromé iniciativy čd a regionální dopravu hrazenou krajem!!Dnes se totiž přelévají nemalé sumy a lepí se díry úplně někde jinde.A už vůbec považuji za kardinální nesmysl,že lokální tratě jsou ztrátové.Kraje totiž přes ně kryjí ztráty někde úplně jinde!!Provoz v D3 a 810 či 814 s jednomužnou obsluhou není tak náročný,aby dotace cca 55 kč na km byly nedostatečné.Takže uznáte sami,co je ztrátové:zdali 814 s deseti lidma na lokálce,nebo loko+3*B s dvaceti lidma ne hlavní trati s výpravčím na každé mezi
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko