Šumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy.
Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro
České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné
době dodávané řídící vozy řady 954.
zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007
Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.

řekl si zajímavou věc, až po konec s 814 souhlasím!
že sou regionovi jaké sou za to nemuže pars, pars nabízel spoustu jiných kompromisů, čd ale odmítlo a přijalo hned první nabídku! ostatní byly mírnš dražší, nyní má pars zlepšováků zase více, čd to ale nechce, cena by stoupla, pars jede už v sériích!!! dle parsmana na czr
Tohle vypadá dobře,ale raději bych to viděl čtyřvozové s polopantografem místo 451:-)
A neopravují i vozy jako z B-BEE a Bp-Bpee?
2.Jestli tim chtěj uspět aby se to nakupovalo v ČR a jinde tak to musí být levnější než Desira,Lachtany,DM 12-nevim kolik stojí, apod.
3.jestli plácnu cena 50 mega kapacita 120-130 lidí Vmax.100-110 tak bych proto byl
4.a je jen škoda že ČD chtěj 130 parsšuků,proti 30 na lokálky bych nic neměl.
5.proč ČD si nedohlídnou na zakázky v megách mld vozy,tratě je tragický a pokaždým průšvihu řádně provětrat MD-GŘ a spol.
1) trať celostátní (včetně tr. 026, 120, 121, 173, nákladních tratí v Praze)
2) trať regionální ostatní, např. Studénka - Bílovec.
S obsazeností vlaků naprosto nesouvisí, je li trať regionální, nebo celostátní.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











