..: Nový vlak ze Šumperka :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy. Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné době dodávané řídící vozy řady 954.

zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007

Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.


JiříK. | 27.6.2007 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ sersa  mail  
28.06.2007 (13:51)  
Huffnagel: podle me to je ale hodne dany tim ze trh je v podstate plne prizpusoben CD - diky normam se teprve ted povedlo schvalit prvni novou cizi lokomotivu - herkulesa a tim je hodne dany ze soukromnici nemuzou jit do nakladni prepravy ani dalkovy osobni. Lokalky jdou, ale jen kdyz osuli naklady az na dno - CD maji vzdycky ekonomickou rezervu ve vlastnim jakkoliv nekvalitnim vozovem parku, zatimco soukromnici musi porizovat nove. Take zakaznici pro nez je magicke slovo levne nejlip zadara tak tezko zadotujou desira.
28.06.2007 (12:32)  
Já nevím, podle mě je regionova děs, ale souvisí to s nechutí investovat do železniční dopravy celkově... Holt nejsme ve Švýcarsku. Ale nemůžu souhlasit se Sovou. Tvoji logikou by teď ve škodovce měli vyrábět Favority a říkat, no, co, vždyť to na ty naše silnice není zas tak špatný...Myslím, že až opravdu přijdou soukromníci a zahraniční společnosti se vším všudy, mám na mysli horizont tak 10 let, bude mít ČD co dělat, aby se udržela na trhu...
28.06.2007 (11:39)  
Je vůbec s podivem, že ČD připustili rekonstrukci 810. ČD žijí v roce 1976 a jsou přesvědčeny že 810 je moderní a úsporné vozidlo a snahou ČD je převést všechny vlaky na neelektrifikovaných tratích a mimo špičku i na elektrifikovaných na 1x810 nebo 1x809. Cestující přepravený ve stoje je přepravený cestující a buďte rádi, že vůbec jedete.
27.06.2007 (21:28)  
venca motyka
řekl si zajímavou věc, až po konec s 814 souhlasím!
že sou regionovi jaké sou za to nemuže pars, pars nabízel spoustu jiných kompromisů, čd ale odmítlo a přijalo hned první nabídku! ostatní byly mírnš dražší, nyní má pars zlepšováků zase více, čd to ale nechce, cena by stoupla, pars jede už v sériích!!! dle parsmana na czr
registrovaný užívateľ Sova 
27.06.2007 (20:26)  
Je pravda,že Regionova není to nejlepší co můžem mít,ale když se podíváte na to z čeho to vyrobili,pak na Desiro a nakonec na cenu tak dojdu k závěru že líp už by to udělat nešlo.Regionova je ukázkou schopnosti Parsu,že za malé prachy a slušný rám umí dělat divy:-)
Tohle vypadá dobře,ale raději bych to viděl čtyřvozové s polopantografem místo 451:-)
registrovaný užívateľ Vampir  mail  
27.06.2007 (20:00)  
Takže něco jako Desiro?
A neopravují i vozy jako z B-BEE a Bp-Bpee?
27.06.2007 (19:26)  
co říkal Pars-man mělo by to být dessiro po česku, to jsem ale proti, takových už bylo je a bude... byl bych spíš pro nové motůrky - neco takového co dodala vagonka do finska - lepší 843 - desiro je moc velký, nejsme pro!
27.06.2007 (19:11)  
1.vypadá to jako tramvaj na kolejích ale líbí se mi to.Nový bude určitě lepší a škoda že s tim nepřišli dřív je však otázka zda na to budou mít lidi a prostory to dělat!
2.Jestli tim chtěj uspět aby se to nakupovalo v ČR a jinde tak to musí být levnější než Desira,Lachtany,DM 12-nevim kolik stojí, apod.
3.jestli plácnu cena 50 mega kapacita 120-130 lidí Vmax.100-110 tak bych proto byl
4.a je jen škoda že ČD chtěj 130 parsšuků,proti 30 na lokálky bych nic neměl.
5.proč ČD si nedohlídnou na zakázky v megách mld vozy,tratě je tragický a pokaždým průšvihu řádně provětrat MD-GŘ a spol.
registrovaný užívateľ čunče  mail  
27.06.2007 (18:57)  
V ČR existují pouze dvě kategorie veřejných železničních tratí:
1) trať celostátní (včetně tr. 026, 120, 121, 173, nákladních tratí v Praze)
2) trať regionální ostatní, např. Studénka - Bílovec.

S obsazeností vlaků naprosto nesouvisí, je li trať regionální, nebo celostátní.
registrovaný užívateľ happy 
27.06.2007 (18:56)  
Slovenské 813 se dle mého soudu nepovedly.Cestujícímu nepřinesou nic.Ani nízkopodlažní část,ani vakuové WC,ani kvalitní větrání,ani nový design.A to ,že to nemá šroubovku,ale jiný typ spřáhla je běžnému cestujícímu k ničemu.80 nebo 90,to je prašť jak uhoď,prostě málo.A ještě se jim do toho na nic leze,šíleně pomalá výměna cestujících.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko