Šumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy.
Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro
České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné
době dodávané řídící vozy řady 954.
zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007
Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.

Ne, vazne, libi se mi vic, nez Desiro nebo Delfin, i kdyz to asi opravdu neni finalni podoba.
Zase na druhou stranu by "mozna, teoreticky - je to ve hvezdach" CD mohli koupit nejake nove jednotky, kdyz se tem zahranicnim brani, predpokladam, ze zrovna Pars by se nepoustel do neceho jen tak (treba maji nejake slusne lobbisty u CD:-) a bez provereni na domacich drahach by ani nemel sanci ve vetsim uspet venku. Urcite by se to venku prodavalo lip, kdyby mohli rict, ze jsou vyhradnim dodavatelem mot. jednotek pro CD s poctem dodanych 100 kusu:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











