..: Nový vlak ze Šumperka :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy. Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné době dodávané řídící vozy řady 954.

zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007

Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.


JiříK. | 27.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
27.06.2007 (18:55)  
Pendolino v menším provedení na lokálky:-))
27.06.2007 (18:43)  
Nápad je to zajímavý, ale jestli to bude mít trakční charkteristiku Hyperkýblu, tak se budem muset modlit aby ČD nebyly tak blbý a nekoupili to. A Slovenské 813náctky, ty se velmi povedli, zvýšená rychlost na 90 km/h (814 Vmax 80 km/h), pevné spojení mezi vozy (814 má šroubovku i když se jednotka nebude moc často rozpojovat, ale šroubovka se bude muset občas dotáhnout) a hlavně hnací náprava uprostřed, takže bude na kolejích sedět vždy. A že 813 nemá nízkopodlažní část, nevadí místa je tam dost a může se dodělat.
registrovaný uživatel happy 
27.06.2007 (18:24)  
lokálka je dle slova lokální,tzn místní.Trať 026 rozhodně není lokálka.lokálky jsou místní tratě,např Březnice-Rožmitál.026 je trať regionální a o těch sem nic neříkal.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
27.06.2007 (17:40)  
Aco je podle vás lokálka? Někdo považuje 026 za lokálku, přitom například v 14:20 je Regína z Náchoda plná...
registrovaný uživatel happy 
27.06.2007 (17:21)  
tohle na lokálkách by nikdy nebylo.Je to moc kapacitní.Tohle je od pohledu na hlavní neel tratě,kde bude kapacita využita.Takže kapacitně asi jako trio regína.No necháme se překvapit,co čd vymyslí...
registrovaný uživatel hrbdrb 
27.06.2007 (16:26)  
Jo hezký, akorát pro běžnou lokálku nepoužitelný.Ať chceme nebo ne na mnoha lokálkách je zavedeno spešlodbavení a nastupní prostor uprostřed je k ničemu když jízdenky prodává strojvedoucí( nenechte se uchlácholit slibama na automaty jízdenek)Negativní názory, které tady převažují na regio?? Asi na tom něco bude.
27.06.2007 (14:34)  
Krokodýli mají kasli možná v takovém stavu jako 451 a z ničeho jiného se to těžko dá dělat. Kladu si otázku zda by bylo schůdné použít staré Béčko či jiný Y vůz a nacpat mu motor s alternátorem a ostatní výbavou pod podlahu. Jiné staré vozy pak znízkopodlažnit jako vložené či řídící. To vše mi ale připadá tak pracné a nákladné, že si dovoluji pochybovat o smysluplnosti v porovnání s fungl novým vozidlem. Nějaký záměr v konstrukčních kancelářích na 854.7 se již vyskytl?
registrovaný uživatel Racek 
27.06.2007 (13:37)  
xAnri05: z čeho by ty 854.7 měli jako dělat? Z trouchnivějících Krokodýlů 850? Nebo z Edit 854 a 854.2, na nichž ještě neoschl lak?
registrovaný uživatel happy 
27.06.2007 (13:11)  
A máte jiný nápad na jednotku za 20 milionů???že všichni kritizujete,ale vlastní myšlenku neřeknete!!Když kouknu na zgarb 813 na Slovensku,tak musím konstatovat,že regína se povedla
registrovaný uživatel Strnda 
27.06.2007 (13:07)  
happy: právě že jeli a viděli jak je to sešité horkou jehlou.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko