..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin 
10.07.2007 (6:20)  
Z pohledu z druhého konce republiky mi zprávy o rušení spojů a vůbec způsob dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji připadá jako názorný experiment jak bude doprava vypadat po zrušení železniční sítě a minimalizaci autobusových spojů.Majetní dojedou autem, nemajetní na kole a zbytek tak jako kdysi se dostane jednou za rok na jarmark přes kopec do vedlejší vesnice.
10.07.2007 (5:44)  
Ten Ústecký kraj si vůbec s tou dopravou nějak neví rady, ne? Loni problémy s busy, teď omezování vlaků...Ono se to omezuje, když se jezdí do práce služebním autem!
10.07.2007 (1:40)  
No tu cenu toho noveho busu dejte odhadem na 6 mil/kus(nízkopodlažní)
09.07.2007 (23:46)  
Precla: menej vlakov = menej peňazí, a teda žiadna vyššia prosperita dráh. Medzi nami, lokálky sú z podnikateľského hľadiska zlatá baňa, ktorá síce neprináša nijako závratné výnosy, ale na druhej strane predstavuje stabilný a garantovaný príjem, a to vôbec nie je zlé!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.07.2007 (23:40)  
AD 6360: mozna, ale nejsem si jisty... Autobusy jsou urcite o neco drazsi nez 2 mil/kus (a co kapacita??), a ta cena za DC? No nevim, nevim...

A jeste jedna vec - myslim, ze u nekterych lokalek by pomohlo zavedeni nejakych "rychlych" vlaku, ktere by nestavely v kazde dire a spojovaly nejvetsi sidla dane trati s centrem. Jde mi o zajisteni dobreho spojeni dalkovou dopravou i do mensich sidel s minimem prestupu a nizkym rizikem, ze pripoj (autobus) do Horni Dolni mi ujede.
09.07.2007 (23:36)  
Platba za dopravní cestu je v celkové ceně dopravního výkonu 00nic, vlaky zdražuje neúměrně vysoká pořizovací cena vozidla, která je oproti busu výrazně vyšší (cca 2 mil bus X 80 mil Desiro nebo 20 mil regiošuk)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
09.07.2007 (23:32)  
Problem je take v tom, ze autobusy plati jinak (a mnohem mene) za dopravi cestu. Ale to uz neni problem kraje, ze se kloni k levnejsi doprave, muze na to ovsem casem doplatit... Az se to jednou zmeni (plosne mytne).
Ty lokalky take najednou muzou zacit napr. vozit kalamitni drevo. Takovych prilezitosti bude mozna vice, protoze kdo vi, kde jaka firma zacne prosperovat ci nove vznikne a zacne pouzivat drahu...
09.07.2007 (23:32)  
860 003: Kolejový platí za DC!!!
09.07.2007 (23:30)  
...že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů.
Když vlak jede cca po 4 hodinách, tak se ani nedivím, že tím moc lidí nejezdí. Při lepším JŘ by určitě by lidí jezdilo více.
09.07.2007 (23:29)  
Racek, dobrý názor ... ještě bych přidal, že by se všichni měli sestěhovat do jednoho města, aby bylo vše pohromadě, nikam by se nemuselo jezdit. Jééé to by se ušetřilo ....
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko